افشاگری: این محتوا از خواننده پشتیبانی می کند ، به این معنی که اگر روی برخی از پیوندهای ما کلیک کنید ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.
انحلال یک شرکت بیشتر از توقف فعالیت است. شما باید با حل و فصل امور تجاری و مالی و ثبت مقالات انحلال و اسناد مالیاتی ، این فرایند را به طور رسمی تکمیل کنید.
عدم انجام این کار ممکن است منجر به مجازات و بدهی شود. در این پست ، ما مراحل را مرحله به مرحله با شما آشنا می کنیم.
چرا انحلال یک شرکت ارزش دارد
رویدادهای پیش بینی نشده ، مشکلات مالی و عدم موفقیت در کنار عوامل دیگر ، ممکن است شما را مجبور به تصمیم گیری سخت برای انحلال شرکت کند. هرچقدر هم که سخت باشد ، بهتر است شرکت را منحل کنید تا اینکه به عنوان یک شرکت غیر فعال ادامه دهید.
دلیل آن این است که حتی وقتی فعالیت خود را متوقف می کنید ، یک شرکت از نظر حقوقی یک واحد تجاری باقی می ماند. این بدان معناست که الزامات قانونی ایالتی و فدرال وجود دارد که شرکت باید انجام دهد مگر اینکه به طور قانونی منحل شده باشد.
این موارد شامل ثبت گزارش سالانه و پرداخت مالیات بر مشاغل است. همچنین ممکن است بسته به ایالت تشکیل شده شرکت ، الزامات بیشتری وجود داشته باشد. تکمیل این اقدامات به این معنی است که شما در وضعیت خوبی با دولت قرار دارید. اما ، اگر شرکت غیرفعال شود و وضعیت خوب خود را حفظ نکند ، ممکن است مجازات هایی در نظر گرفته شود.
علاوه بر این ، اگر دولت مجبور به انحلال شرکت از نظر اداری شود ، صاحبان آن ممکن است مسئول هرگونه بدهی معوقه و سایر بدهی ها باشند. همچنین ممکن است مالیات و سود پرداخت نشده جریمه شود.
اگر باید درهای خود را ببندید ، بهتر است شرکت را به طور قانونی منحل کنید تا اجازه ندهید هزینه های فوق الذکر افزایش یابد.
سرمایه گذاری لازم برای انحلال یک شرکت
عوامل زیادی ممکن است بر مدت زمان انحلال شرکت تأثیر بگذارند. این موارد شامل اندازه شرکت ، صنعت و مقررات محلی است.
تکمیل پرونده های انحلال ، یعنی رسمی شدن رویه با دولت ، ممکن است تنها چند روز طول بکشد تا تکمیل شود. اما برای انحلال شرکت ، اقدامات لازم دیگری نیز وجود دارد. جنبه هایی مانند انحلال دارایی ها و تشکیل کلیه اسناد مالیاتی صحیح به احتمال زیاد زمان بیشتری طول خواهد کشید.
در مورد مسائل مالی ، هزینه ناچیزی وجود دارد که باید برای تشکیل پرونده های انحلال به دولت بپردازید. قیمت بستگی به ایالت دارد و بین 15 تا 100 دلار+متغیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت وزیر امور خارجه یا سایر آژانس های مربوط مراجعه کنید.
هزینه دیگری که ممکن است لازم باشد در نظر بگیرید هزینه های قانونی است. اگر کسی با دانش قانونی برای رسیدگی به انحلال شرکت وجود ندارد ، ممکن است بخواهید از خارج کمک بگیرید.
به طور مشابه ، اگر نگران مسائل مربوط به رعایت مقررات یا سایر اشتباهات در روند هستید ، ممکن است تصمیم بگیرید که وکیل بگیرید. اما مشکل این است که وکلا معمولاً بیش از 100 دلار در ساعت هزینه می گیرند. یکی از جایگزین ها استفاده از خدمات حقوقی آنلاین است که مقرون به صرفه تر است.
به عنوان مثال ، Rocket Lawyer یک سرویس تخصصی در زمینه اسناد قانونی است. با 39.99 دلار در ماه ، به طیف وسیعی از الگوهای سند قانونی و وکلای حرفه ای دسترسی پیدا می کنید که می توانید از آنها س questionsال بپرسید. همچنین در هر مورد حقوقی جدید با یک وکیل مشاوره 30 دقیقه ای رایگان دریافت می کنید.
Rocket Lawyer همچنین یک سرویس مستقل برای مقالات انحلال ارائه می دهد. آنها تمام فرم های مورد نیاز را از طرف شما به دولت ارسال می کنند و هرگونه راه حل را از قبیل اطمینان از اطلاع رسانی به همکاران و توزیع دارایی ها به هم می پیوندند.
6 مرحله برای انحلال شرکت
یک راه رسمی برای انحلال شرکت وجود دارد. این شامل رسیدگی به برخی مسائل مالی و تجاری ، و همچنین تشکیل پرونده های انحلال است.
با بررسی آیین نامه شرکت ها ، مقررات ایالتی و پیروی از این مراحل ، مطمئن شوید که پروتکل های مناسب را رعایت می کنید:
شماره 1 – از هیئت مدیره و سهامداران درخواست تأیید کنید
ابتدا جلسه ای با هیئت مدیره برگزار کنید. قبل از اینکه بتوانید به مرحله بعدی بروید ، هیئت مدیره باید قطعنامه ای برای انحلال شرکت تصویب کند.
هیئت مدیره ممکن است برنامه انحلال را پیشنهاد دهد. این سند قانونی توافقات بین مدیران و سهامداران را در مورد فرآیند انحلال و توزیع دارایی ها تعیین می کند. هنگامی که مجوزهای مورد نیاز به دست می آید ، اجرا می شود.
در مرحله بعد ، سهامداران باید به قطعنامه انحلال رای دهند. رای اکثریت تأیید به این معناست که ابتکار می تواند پیش برود. اکثریت دو سوم سهامداران اکثر ایالات را شامل می شود ، اما این میزان در ایالت های مختلف متفاوت است.
هنگامی که رضایت مدیران و سهامداران اخذ می شود ، می توانید با انحلال داوطلبانه به جلو حرکت کنید. توجه داشته باشید که باید در تمام مراحل رأی گیری به قوانین ایالتی و اساسنامه شرکت ها پایبند باشید.
علاوه بر این ، شما باید کل فرآیند را در دفترچه ثبت شرکت ثبت کنید. و قبل از اینکه بتوانید مقاله انحلال را ثبت کنید ، باید یک توافق نامه کتبی برای انحلال امضا شده توسط سهامداران وجود داشته باشد.
شماره 2 – پرونده مقالات انحلال
برای انحلال رسمی شرکت ، باید مقاله انحلال را به وزیر امور خارجه یا دفتر مشابه ارسال کنید. در برخی ایالت ها ممکن است این اداره را دفتر تأسیس ، نمایندگی شرکت یا کمیسیون شرکت نامید.
دستورالعمل های روش را در ایالت خود پیدا کرده و دنبال کنید. یک جستجوی ساده در Google باید شما را به بخش صحیح برساند ، به عنوان مثال ، جستجوی “پرونده های انحلال در ایلینوی”.
همچنین شایان ذکر است که اگر شرکت در چندین ایالت فعالیت می کند ، باید اسناد خود را در ایالت های دیگر نیز ارائه دهید. در غیر این صورت ، ممکن است مسئول گزارشات سالانه ، هزینه ها و غیره در هر ایالت باشید.
بسته به ایالت ، ممکن است لازم باشد فرم های مربوطه را به صورت حضوری ، آنلاین یا از طریق پست تکمیل کنید. در این مرحله ، شما همچنین باید هزینه ثبت مقالات انحلال را ارسال کنید.
گاهی اوقات به عنوان گواهی انحلال شناخته می شود ، سند معمولاً فقط به برخی اطلاعات اساسی از جمله نام و آدرس شرکت ، تاریخ رأی ، تعداد رأی موافق و مخالف ، صادر شدن دارایی ها و تاریخ اجرا.
شماره 3 – مالیات ها را نهایی کنید
وقتی شرکت را منحل می کنید ، عدم رعایت روشهای مالیاتی مناسب می تواند منجر به مشکلات و مجازاتهای قانونی شود. در صورت عدم پرداخت بدهی های مالیاتی ، دولت ممکن است دارایی ها را در مقابل پرداخت ها ، جریمه ها و بهره ها توقیف کند. اگر بخواهید دارایی ها را برای جلوگیری از پرداخت مالیات نهایی تقسیم کنید ، ممکن است از نظر قانونی مسئول باشید. مطمئن شوید که پروتکل را با دقت دنبال می کنید.
مجموعه زیادی از فرم ها وجود دارد که برای تکمیل مالیات باید پر کنید. بنابراین ، به خاطر داشته باشید که مشاوره حقوقی یا کمک حسابدار می تواند در اینجا بسیار مفید باشد.
ابتدا ، باید با ثبت فرم 966 ، که انحلال و انحلال شرکت را پوشش می دهد ، به IRS اطلاع دهید. سپس باید اظهارنامه مالیاتی نهایی را برای سالی که کسب و کار بسته می شود ، ارائه دهید. در فرم اظهارنامه مالیاتی خود کادر برچسب زده شده به عنوان اظهارنامه نهایی را علامت گذاری کنید.
توجه داشته باشید که فرم های مختلف اظهارنامه مالیاتی برای شرکت های C و شرکت های S وجود دارد. همچنین ممکن است لازم باشد فرم IRS را که فروش املاک تجاری را پوشش می دهد ، ثبت کنید.
در مرحله بعد ، شما باید از مالیات های مربوط به کارکنان مراقبت کنید. شما باید سهم خود و بخشهای کارکنان خود را از مالیات نهایی فدرال کار ، از جمله مالیات بر درآمد ، تأمین اجتماعی ، بیکاری و درمان ، گزارش دهید و بپردازید. فرم دیگری برای گزارش و پرداخت مالیات برای کارگران قراردادی وجود دارد.
در نهایت ، شما باید شماره شناسایی کارفرمای خود (EIN) را لغو کرده و حساب تجاری IRS خود را ببندید. شما می توانید این کار را با ارسال نامه ای به IRS که حاوی نام کسب و کار ، آدرس و EIN است ، همراه با دلیل بستن حساب ، یعنی انحلال انجام دهید.
در برخی ایالت ها ، باید گواهی ترخیص مالیات را از IRS بگیرید قبل از تشکیل پرونده های انحلال این گواهی ثابت می کند که تمام گزارشات مالیاتی و پرداخت ها نهایی شده است.
شماره 4 – به طلبکاران اطلاع دهید
شما باید تمام طلبکاران را از انحلال شرکت و مدت زمانی که در آن برای مطالبه هرگونه بدهی معوق مطلع شده اید ، مطلع کنید. این همچنین به عنوان یک اعلان عمل می کند که نمی توانید بدهی بیشتری از طلبکاران متحمل شوید.
می توانید این کار را با ارسال نامه ای به طلبکاران و مدعیان مربوطه از طریق پست انجام دهید. حتماً نشانی ای را که طلبکاران باید مطالبات خود را به آن ارسال کنند و اطلاعاتی را که باید در مطالبه گنجانده شود ، درج کنید.
مدت زمانی که طلبکاران باید مطالبات خود را انجام دهند بستگی به دولت دارد اما معمولاً حدود سه سال است. اگر طلبکاران در آن زمان ادعایی نداشته باشند ، ممکن است بتوانید مطالبات آنها را به طور کلی منع کنید. ایده خوبی است که در چنین مواردی از مشاوره حقوقی استفاده کنید.
هنگام دریافت مطالبات ، شرکت می تواند مطالبات را بپذیرد و بپردازد یا آنها را مورد اعتراض قرار دهد. در صورت اعتراض به دعوی ، طلبکار می تواند برای بازپرداخت بدهی ها شکایت کند. اما ممکن است بتوانید با طلبکاران به توافق برسید که در آن مبلغ کمتری ، به عنوان مثال ، 80 درصد بدهی را پرداخت می کنید. این بدان معناست که می توانید از دعاوی حقوقی گران و طولانی مدت اجتناب کنید.
اگر شرکت نتواند بدهی های خود را بپردازد بلکه وجوه خود را به سهامداران تقسیم کند ، ممکن است سهامداران شخصاً در برابر طلبکاران مسئول باشند. بنابراین قبل از توزیع هرگونه دارایی به سهامداران ، باید مطالبات را تسویه کنید.
شماره 5 – تصفیه و توزیع دارایی ها
هر دارایی تجاری که پس از تسویه مطالبات با طلبکاران باقی بماند ، باید برای توزیع به سهامداران تسویه شود.
این به معنای فروش دارایی ها ، مانند تجهیزات تجاری ، املاک و وسایل نقلیه به صورت نقدی است. حتی ممکن است دارایی های نامشهود مانند قراردادها و مالکیت معنوی قابل تصفیه باشند.
چندین راه برای تسویه دارایی ها وجود دارد. به عنوان مثال ، ممکن است از طریق شبکه مخاطبین موجود خریداران مناسب پیدا کنید. یا می توانید دارایی ها را به حراج بگذارید یا فروش تخفیفی داشته باشید و غیره.
فقط باید مطمئن شوید که می توانید ثابت کنید که هیئت مدیره تمام تلاش خود را برای بدست آوردن بالاترین ارزش برای دارایی ها انجام داده است. بنابراین ، مطمئن شوید که پرونده های خوبی از روند تصفیه ثبت کرده اید.
نحوه توزیع دارایی ها باید در اساسنامه شرکت ها مشخص شود. معمولاً درصد دارایی هایی که یک سهامدار به دست می آورد مربوط به میزان سهامی است که دارند.
با این حال ، شرکت ها گاهی اوقات کلاس های سهام مختلف دارند. در این مورد ، شما باید به آیین نامه شرکت نگاه کنید تا اطمینان حاصل شود که هر سهامدار توزیع مناسب دارایی های باقی مانده را دریافت می کند.
شماره 6 – عملیات جمع بندی
اگر تا به حال این کار را نکرده اید ، باید هرگونه کار تجاری را به پایان برسانید. در این مرحله ، شما نمی توانید هیچ کسب و کاری را به جز آنچه برای از بین بردن تجارت لازم است انجام دهید.
تعدادی انتهای شل وجود دارد که ممکن است لازم باشد آنها را ببندید. این شامل انجام هرگونه تعهدات قراردادی باقی مانده ، سپس پایان قرارداد با مشتریان است. همچنین ممکن است نیاز به جمع آوری کلیه مطالبات معوق مطالبات داشته باشید.
همچنین ، شما باید از هرگونه تعهد به کارکنان ، مانند مزایا ، حقوق بازنشستگی و ارائه مدارک مناسب مراقبت کنید.
شما باید به فروشندگان و مشتریان اطلاع دهید که تجارت بسته خواهد شد. برای مثال ، ممکن است بخواهید این کار را با انتشار اطلاعیه ای در روزنامه محلی انجام دهید.
بعلاوه ، ممکن است لازم باشد مجوزها یا مجوزهای ایالت را که در آن شرکت تشکیل داده اید ، و همچنین هر ایالت دیگری که در آن فعالیت می کردید ، لغو کنید.
علاوه بر این ، ممکن است لازم باشد از اجاره املاک تجاری خارج شوید. و همچنین باید از تعادل کتاب ها اطمینان حاصل کنید تا بتوانید حساب های بانکی و خدمات خدمات شرکت را ببندید.
مراحل بعدی
همانطور که مشاهده کردید ، انحلال شرکت یک فرایند تا حدودی پیچیده و چند مرحله ای است که توسط قوانین و مقررات مختلف اداره می شود. بنابراین ، اگر چیزی برای شما مبهم باقی ماند یا نگران آن هستید که ممکن است در روند کار اشتباه کنید ، پس بهتر است در ادامه با یک سرویس حقوقی مشورت کنید.
هنگامی که یک شرکت را داوطلبانه منحل می کنید ، دیگر به عنوان یک شخص حقوقی وجود ندارد. شما اسناد صحیح را ثبت کرده اید ، دارایی ها را توزیع کرده اید و کسب و کار را از بین برده اید. در مورد انحلال کار دیگری نمی توان انجام داد.
اگر می خواهید به تجارت بازگردید ، باید یک شرکت جدید تشکیل دهید ، که می توانید با کمک ارائه دهندگان خدمات حقوقی آنلاین این کار را انجام دهید. مراحل زیادی در این فرآیند دخیل است ، از جمله تشکیل اساسنامه جدید. و در اینجا راهنمای بهترین حسابهای تجاری برای بررسی مشاغل است که باید در راه اندازی فعالیت بعدی خود در نظر بگیرید.