7 مرحله برای فروش تجارت الکترونیک خود در سال 2023

مردم به دلایل زیادی کسب و کار تجارت الکترونیک خود را می فروشند. برخی از صاحبان فروشگاه های آنلاین احساس می کنند که قلب و روح خود را در کسب و کار گذاشته اند. آنها خسته هستند، می خواهند زمان بیشتری را با خانواده بگذرانند و برای استراحت آماده هستند.

دیگر کارآفرینان، راه اندازی کسب و کارهای جدید را بیشتر از اداره کردن آنها برای سال ها دوست دارند. آنها می فروشند تا بتوانند بهترین کاری را که انجام می دهند انجام دهند: ایجاد یک تجارت جدید از ابتدا. به هر دلیلی، فروش یک تجارت الکترونیک می تواند دلهره آور به نظر برسد – اما اگر با یک کارگزار از Business Exits کار کنید، نه.

ابزارهای مورد علاقه Crazy Egg برای فروش تجارت الکترونیک

تخم‌مرغ طلایی ما می‌تواند به شما کمک کند فروشگاه تجارت الکترونیک خود را برای فروش آماده کنید، از فهرست کردن کسب‌وکار مراقبت کنید و با خریداران مذاکره کنید.

خروج کسب و کار دلال تجاری مورد علاقه ما با نرخ نزدیک 91٪، حضور در سراسر کشور و تجربه در صنایع مختلف است. برای دریافت ارزش گذاری رایگان به وب سایت Business Exits مراجعه کنید.

وودبریج بین المللی کسب و کار شما را در یک حراجی مبتنی بر زمان قرار می دهد تا اطمینان حاصل شود که کسب و کار خود را در سریع ترین زمان و با بالاترین قیمت ممکن می فروشید. با Woodbridge International ثبت نام کنید و کسب و کار خود را در 150 روز بفروشید.

کارگزاران تجارت سینرژی خدمات ادغام و اکتساب را به مشاغل در بازار متوسط ​​پایین ارائه می دهد و دارای پایگاه داده گسترده ای از خریداران و فروشندگان بالقوه است. از وب سایت Synergy Business Brokers دیدن کنید و صنعت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تخم‌مرغ طلایی برای 7 مرحله برای فروش تجارت الکترونیک شما در سال 2023 از جمله Business Exits، Woodbridge International، و Synergy Business Brokers.

بیشتر ابزارهای فروش برتر تجارت الکترونیک

درست مانند مشاوران املاک و مستغلات که جزئیات فروش خانه را می‌دانند، کارگزاران کسب‌وکار همه چیزهایی را که آرزو می‌کنید در مورد فروش یک تجارت الکترونیک می‌دانید، می‌دانند. اگر می‌خواهید دلایل بیشتری را ببینید که چرا ما به تخم‌مرغ طلایی خود عشق می‌ورزیم و ابزارهای اضافی برای فروش کسب‌وکار را کشف می‌کنیم، فهرست ما از بهترین خدمات واسطه‌گری تجاری را بررسی کنید.

مرحله 1 – شروع کار با خروج از کسب و کار

راه بین فهرست کردن یک تجارت الکترونیک برای فروش و پذیرش پیشنهاد از سوی خریدار اغلب طولانی و سخت است. به همین دلیل ضروری است که از همان ابتدا یک کارگزار کسب و کار را وارد کنید. خروجی های تجاری را وارد کنید.

صفحه فرود ابزار ارزیابی Business Exits.

این شرکت کارگزاری تجارت به کارآفرینان بی شماری کمک کرده است تا کسب و کار خود را بفروشند. مانند یک مشاور املاک قابل اعتماد، آنها شما را از طریق انبوهی از مدارک، الزامات قانونی و نکات فروشنده راهنمایی می کنند که در غیر این صورت هرگز نمی فهمید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک قرار ملاقات با یک کارگزار از Business Exits تعیین کنید. به آنها اطلاع دهید که می خواهید فروشگاه تجارت الکترونیک خود را بفروشید.

کارگزار برای درک بهتر وضعیت شما از شما سوالاتی می پرسد. سپس آنها لیستی از اسناد را به شما می دهند تا در جلسه بعدی خود بیاورید. کارگزار شما ممکن است برخی یا همه موارد زیر را به همراه اسنادی که در این لیست گنجانده نشده است درخواست کند:

  • تاریخچه کسب و کار و خلاصه اجرایی
  • روایتی که توضیح می دهد چرا می فروشید
  • طرح کلی فرصت ها برای هر کسی که کسب و کار را خریداری می کند
  • صورت سود و زیان 2-3 سال قبل
  • اظهارنامه مالیاتی 2-3 سال گذشته
  • صورت جریان نقدی
  • ترازنامه جاری
  • سابقه منابع ترافیک
  • قراردادهای تامین کننده و توزیع کننده
  • اطلاعاتی در مورد فناوری و نرم افزاری که برای اجرای کسب و کار استفاده می کنید
  • قراردادهای استخدامی در صورت وجود

مرحله 2 – با کارگزار خود ملاقات کنید

چه جلسه اولیه با کارگزار شما مجازی باشد یا حضوری، تمام اسناد درخواستی را بیاورید یا اگر قبلاً آنها را ارسال نکرده اید، آنها را به راحتی با کارگزار خود به اشتراک بگذارید.

کارگزار شما هنوز نباید این اطلاعات را به کسی نشان دهد. شما دو نفر با هم تصمیم می گیرید که کدام اسناد را در خود بگنجانید دفترچه فروش– طرح کلی که به خریداران بالقوه نشان می دهید – و اینکه کدام اطلاعات را تا امضای NDA نگه دارید.

صفحه فرود Business Exits با دکمه آبی برای فروش کسب و کار شما.

یا اگر بیشتر مراقب هستید، می‌توانید منتظر بمانید تا دفترچه را به اشتراک بگذارید تا زمانی که یک سپرده پولی جدی (EMD) را تضمین کنید. در یک لحظه بیشتر در مورد آن

اگر با Business Exits کار می کنید، کارگزار شما از شما سوالات عمیقی در مورد کسب و کارتان می پرسد. این به آنها کمک می کند تصمیم بگیرند که چگونه با خریداران به روشی برخورد کنند که کسب و کار شما را متمایز کند.

مرحله 3 – ارزش تجارت الکترونیک خود را تعیین کنید

یک کارگزار با Business Exits درآمد اختیاری و هزینه های سالانه را برای تعیین ارزش شرکت تجارت الکترونیک شما تجزیه و تحلیل می کند. فرآیند ارزیابی کسب‌وکار می‌تواند پیچیده باشد، اما ما یک مرور سریع به شما ارائه می‌دهیم تا به شما کمک کنیم در حین کار با کارگزار خود مطلع باشید.

صفحه ارزیابی رایگان کسب و کار از Business Exits.

یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای تخمین ارزش کسب‌وکارتان استفاده از فرمولی بر اساس درآمد اختیاری فروشنده (SDE) یا درآمد قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک (EBITDA) است:

  • SDE x چند برابر = قیمت فهرست
  • EBITDA x چند برابر = قیمت فهرست

این فرمول ها به طرز فریبنده ای ساده هستند، بیشتر به این دلیل که چند برابر – معمولاً بین چهار تا شش برابر SDE یا EBITDA – به عوامل مختلفی بستگی دارد. بیایید نگاهی به عوامل مرتبط با تجارت الکترونیک بیندازیم.

  1. سن کسب و کار: هرچه کسب و کار شما جوان تر باشد، چندتایی شما کمتر است. کسب‌وکارهای قدیمی‌تر تاریخچه بیشتری دارند و در نتیجه اثبات می‌کنند که می‌توانند بر جزر و مدهای متغیر بازار سوار شوند – تا زمانی که سالم باشند.
  2. نظرات مشتریان: هر کسب و کاری نقدهای خوب و بد دریافت می کند. اما اگر موارد خوب بیشتر از بد باشد، می‌توانید از مضربی بالاتر نسبت به حالتی که عکس آن درست باشد استفاده کنید.
  3. تنوع منابع ترافیک: آیا ترافیک وب سایت شما از بیش از یک مکان می آید – مانند تبلیغات PPC، رسانه های اجتماعی، لیست ایمیل و وبلاگ شما؟ خوب! قابل اعتمادتر دیده خواهد شد از سایتی که فقط یک منبع اصلی ترافیک دارد.
  4. لیست ایمیل: در مورد لیست های ایمیل، داشتن یک لیست ثابت و با قابلیت تبدیل بالا با صدها مشتری می تواند ارزش شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
  5. تعداد محصولات: اگر فقط یک محصول دارید که بیشترین فروش شما را ایجاد می کند، خریداران بالقوه ممکن است این را به عنوان یک خطر ببینند. اگر آن محصول ناگهان محبوبیت خود را متوقف کند چه؟ اگر چهار تا هشت فروشنده مطمئن داشته باشید، وضعیت بهتری خواهید داشت.

نگاهی صادقانه به تجارت الکترونیک خود می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چقدر ارزش دارد. کارگزار کسب و کار شما می تواند با استفاده از تخصص خود برای ارائه یک ارزیابی منصفانه و دقیق، ظاهری عینی تری به شرکت شما بدهد.

مرحله 4 – قانونی شوید

اگر تکمیل کرده اید مراحل 1 تا 3 و هنوز هم می خواهید کسب و کار خود را بفروشید، وقت آن رسیده که آن را رسمی کنید. شما قراردادی را امضا می‌کنید که به کارگزار خود اجازه می‌دهد که شما را در فروش نمایندگی کند. کارگزار فهرستی را همراه با تبلیغات و یک طرح بازاریابی جمع آوری می کند و از شما درخواست تایید می کند.

همچنین این زمان مناسب برای تصمیم گیری در مورد شرایط فروش است. به عنوان مثال، خریدار هنگام خرید تجارت الکترونیک شما چه چیزی دریافت خواهد کرد؟ آیا لیست های تامین کننده و توزیع کننده، لیست های ایمیل، موجودی، آرم ها، دارایی های برند و بازاریابی، دامنه وب سایت، حساب های رسانه های اجتماعی و تصاویر محصول شما را دریافت خواهند کرد؟

و در مورد پشتیبانی پس از فروش چطور؟ بسیاری از خریداران از یک دوره آموزشی قدردانی می کنند تا به آنها کمک کند طناب های تجارت الکترونیکی را که خودشان نساختند یاد بگیرند. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را در فروش قرار دهید، از کارگزار خود برای مشاوره بخواهید.

سه مرحله اول فروش یک کسب و کار با خروج از کسب و کار.

به یاد داشته باشید: کارگزاران متخصص هستند. آنها بازار داخل و خارج را می شناسند و قبلاً فروش تجارت الکترونیک را تسهیل کرده اند.

هنگامی که در مورد شرایط فروش تصمیم گرفتید و لیست را تأیید کردید، کارگزار لیست را در مقابل خریداران بالقوه قرار می دهد. آنها مطمئن خواهند شد که خریداران قبل از دریافت هرگونه اطلاعات حساس در مورد تجارت شما، NDA را امضا می کنند.

اما به یاد داشته باشید، اگر چیزی وجود دارد که می‌خواهید جلوی آن را بگیرید، می‌توانید تصمیم بگیرید که از آن اطلاعات خودداری کنید تا زمانی که خریدار قصد خرید کسب و کار شما را با ارائه یک سپرده پولی جدی نشان دهد.

مرحله 5 – با خریداران بالقوه ملاقات کنید

هنگامی که کارگزار شما فهرست شما را وارد بازار کرد، می توانید بر ادامه راه اندازی کسب و کار خود تمرکز کنید. به یاد داشته باشید، ممکن است مدتی طول بکشد تا فروش انجام شود، و زمانی که سایت را سالم نگه دارید، شانس بیشتری برای فروش با قیمت منصفانه خواهید داشت.

در این بین، کارگزار شما فهرست شما را مدیریت می کند، درخواست های خریدار را ارائه می دهد و مطمئن می شود که خریداران واجد شرایط لازم برای خرید یک تجارت هستند.

خدمات ارائه شده توسط Business Exits با تصویر سه نفر که دور یک لپ تاپ کار می کنند.

این یکی از بهترین چیزها در مورد کار با یک کارگزار است. شما مجبور نخواهید بود که سوالات بی‌پایانی را مطرح کنید و ساعت‌ها را صرف بررسی خریداران کنید – فقط برای اینکه متوجه شوید که بسیاری از آنها واقعاً نمی‌توانند کسب و کار شما را بخرند یا وقت شما را به روش‌های دیگر تلف می‌کنند.

با کمی شانس، دیری نمی‌گذرد که کارگزار شما به شما اطلاع می‌دهد که شخصی می‌خواهد کسب و کار شما را بخرد و ابزار لازم برای انجام آن را دارد. شما و کارگزارتان با خریدار ملاقات خواهید کرد و آنها دلال برای بحث در مورد کسب و کار، چکش شرایط فروش، توافق بر سر قیمت فروش، و پرداختن به تامین مالی.

اگر همه چیز بررسی شود، تیم شما و تیم خریدار یک نامه قصد (LOI) را با هم قرار می دهند. این باید شامل موارد زیر باشد:

  • موارد احتمالی: چه زمانی، چرا، و چگونه یک خریدار یا فروشنده می تواند معامله را فسخ کند
  • امور مالی: قیمت فروش و جزئیات تامین مالی
  • بیعانه: چه مقدار از خریدار باید به خدمات امانی شخص ثالث بدهد و تحت چه شرایطی می توان آن را بازپرداخت کرد
  • جدول زمانی: خریدار چقدر زمان دارد تا بررسی های لازم را انجام دهد و معامله را نهایی کند
  • آنچه ارائه می شود: آنچه در فروش گنجانده شده است، از موجودی تا لیست ایمیل و لوگوها

به خاطر داشته باشید که LOI یک سند پایانی نیست. این بیشتر سندی است که نشان می‌دهد خریدار و فروشنده در مسیر یک معامله هستند – اما قبل از رسیدن به آن کار باید انجام شود. بیشترین پول پس از امضای LOI به خدمات امانی وابسته به Business Exits واریز می شود.

مرحله 6 – دقت لازم

به یاد دارید وقتی گفتیم که اگر می‌خواهید اطلاعات حساس را تا پس از واریز پول جدی نگه دارید، می‌توانید؟ زمانی که شما و خریدار تکمیل کردید مرحله 5 و پول جدی در حساب امانی است، وقت آن است که افشا کنید هر چیزی که خریدار می خواهد

این زمان خریدار است که عمیقاً در تجارت شما کاوش کند و مطمئن شود که هر چیزی را که می بیند دوست دارد.

کارگزار شما به شما کمک می‌کند تا این فرآیند را طی کنید، که می‌تواند تا 30 روز طول بکشد. اگر خریدار تصمیم گرفت بر اساس آنچه که در طول بررسی دقیق پیدا کرده است، فروش را ادامه ندهد، می‌تواند از آنجا خارج شود. تا زمانی که آنها از شرایط مندرج در LOI پیروی کنند، یعنی.

و سپس وقت آن است که کارگزار شما فهرست را دوباره در آنجا قرار دهد و شروع کند مراحل 5 و 6 دوباره

اگر این اتفاق برای شما افتاد، یک نفس عمیق بکشید. همیشه اتفاق میفته. شما به آنجا خواهید رسید.

مرحله 7 – معامله را ببندید

هنگامی که مرحله بررسی دقیق را با یک خریدار طی کردید و آنها آنچه را که می بینند دوست داشتند، زمان آن فرا می رسد که یک قرارداد خرید دارایی را پیش نویس و امضا کنید. کارگزار Business Exits به شما در انجام این کار کمک می کند و به هر سؤالی که در طول مسیر دارید پاسخ می دهد.

این سند احتمالاً چند بار بین شما و خریدار رفت و آمد می کند زیرا هر دوی شما هر دقیقه جزئیات معامله را چکش می کنید. این طبیعی است.

وقتی شما و کارگزارانتان هر دو از قرارداد خرید دارایی راضی هستید، هم شما و هم خریدار آن را امضا می کنید. فروشنده پول را به امانی منتقل می کند، جایی که تا زمانی که شما با موفقیت تمام دارایی های ذکر شده در اسناد قانونی را منتقل کنید، باقی می ماند.

دلال شما از فروش به خوبی به دست آورده است و شما شامپاین را می خورید – و شروع به برنامه ریزی برای اولین تعطیلات خود در چند سال آینده می کنید. اما هنوز به پورتو والارتا پرواز نکنید – باید در زمان توافق شده برای آموزش مالک جدید تجارت الکترونیک آماده باشید.

این که آیا شما تصمیم می گیرید به ارائه پشتیبانی در صورت نیاز فراتر از این بازه زمانی ادامه دهید یا نه، به شما بستگی دارد.

همچنین می‌خواهید اطلاعات اشتراک را برای هر سرویس یا برنامه‌ای که برای SaaS پرداخت می‌کنید تغییر دهید، و همچنین حساب‌های بانکی تجاری را که دیگر به آن نیاز ندارید ببندید.

حالا وقت آن است که استرس را از شانه های خود دور کنید و چمدان خود را ببندید. تعطیلات ساحلی شما در انتظار است.