7 مرحله برای فروش کسب و کار شما

فروش یک تجارت حیوانی بسیار متفاوت از چندین دهه پیش است. در آن زمان، شما یک فروشگاه آجر و ملات با موجودی داشتید. احتمالاً برای فروش کسب‌وکارتان مجبور شدید تبلیغات محلی انجام دهید. اکنون، می‌توانید فروشگاه‌های دیجیتال، فروشگاه‌های آجر و ملات و ترکیبی از این دو داشته باشید. شما گزینه های بسیار بیشتری برای فروش این کسب و کار نیز دارید، زیرا پایگاه مشتریان بالقوه شما می تواند تقریباً از هر جایی سرچشمه بگیرد.

یافتن یک کارگزار تجاری با دانش نحوه فروش هر نوع کسب و کاری کلید موفقیت است. ارزش‌گذاری دقیق کسب‌وکارهایی که فقط دیجیتالی هستند، می‌تواند به خصوص پیدا کردن خریدار مناسب چالش برانگیز باشد. ما دوست داریم خروج کسب و کار به عنوان بهترین کارگزار تجاری برای کمک به شما در یافتن قیمت فروش مناسب و بازاریابی موفقیت آمیز کسب و کار خود برای به حداکثر رساندن ارزش آن.

ابزارهای مورد علاقه Crazy Egg برای فروش یک تجارت

اگرچه می توانید خودتان سعی کنید تجارت کوچک خود را بفروشید، استفاده از تخصص یکی از بهترین کارگزاران کسب و کار تقریباً مطمئناً نتایج بهتری به همراه خواهد داشت. علاوه بر ارائه مشاوره در مورد چگونگی به حداکثر رساندن ارزش کسب و کار کوچک خود، کارگزاران اغلب یک لیست آماده از خریداران بالقوه دارند. این می تواند روند فروش را تسریع کند و به شما امکان می دهد سریعتر به فصل بعدی زندگی خود بروید.

توصیه می کنیم خروج کسب و کار برای چرخش سریع و شرایط منصفانه. تا زمانی که کسب و کار شما فروخته شود 0 دلار بپردازید. چه به دنبال فروش فردا، شش ماه یا چند سال آینده باشید، تیم Business Exits برای تضمین بهترین فروش ممکن با شما همکاری خواهد کرد.

با تحقیقات خود متوجه شدیم کارگزاران کسب و کار انتخاب اول در تعیین ارزش کسب و کارهای کوچک، مهم نیست که پایگاه مشتری شما چقدر خاص باشد، عالی است. به صورت رایگان با FCBB تماس بگیرید.

زیرا فروش تجارت مورفی همچنین خدمات مشاوره کسب و کار را ارائه می دهد، این شرکت دارای متخصصان زیادی است که می دانند چگونه مطلوبیت کسب و کار کوچک شما را افزایش دهند. پس از اینکه برای شروع فرآیند به صورت رایگان با مورفی بیزینس فروش تماس گرفتید، شما را به یک دفتر محلی هدایت می کند تا جزئیات فروش کسب و کار کوچک شما را بررسی کنید.

ابزار مورد علاقه Crazy Egg برای فروش یک تجارت.

ابزارهای برتر بیشتر برای فروش یک تجارت

از طریق تحقیقات خود، ما چندین کارگزار پیدا کردیم که آنها را قابل اعتماد و بسیار صالح ارزیابی می کنیم. شاید یکی از کارگزارانی که در اینجا لیست کردیم کاملاً مناسب شما به نظر نرسد، یا شاید بخواهید درباره آنها بیشتر بدانید. فهرست کامل بهترین کارگزاران کسب و کار ما را بررسی کنید، و می‌توانید بررسی‌های مفصلی را که برای هر کارگزار انجام داده‌ایم بخوانید تا بهترین مورد را پیدا کنید.

مرحله 1 – با خروج از کسب و کار شروع کنید

شروع فرآیند کسب و کار Exits به شما کمک می کند تا شرکت خود را بفروشید نسبتا آسان است. آنها می خواهند چند جزئیات کلیدی در مورد کسب و کار، اهداف و جدول زمانی شما بدانند. می توانید این اطلاعات را در وب سایت آنها پر کنید.

اسکرین شات ابزار ارزیابی کسب و کار Exits.

تا جایی که می توانید به این سوالات پاسخ دهید و نگران نباشید اگر برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود باید کمی حفاری کنید. شما می خواهید تا حد امکان اطلاعات دقیق را به کارگزار خود بدهید تا بتواند به شما کمک کند فروش خود را با پای راست شروع کنید.

به خاطر داشته باشید که اطلاعات حساسی را در مورد کسب و کار خود به اشتراک می گذارید تا آن را بفروشید. مهم نیست که با کدام کارگزاری بروید، این درست است.

محرمانه بودن چیزی است که باید از هر کارگزار تجاری در هر مرحله از فرآیند فروش انتظار داشته باشید. برای مثال، Business Exits یک NDA امضا می کند تا محرمانه بودن اطلاعاتی را که به اشتراک می گذارید تضمین کند.

مرحله 2 – ارزش بازار کسب و کار کوچک خود را تعیین کنید

مرحله بعدی تعیین ارزش مناسب برای کسب و کار شما است. این مهم است زیرا نمی خواهید با ارزش گذاری بیش از حد کسب و کار، پول را روی میز بگذارید. و شما نمی خواهید خریداران بالقوه را با قیمت گذاری بیش از حد کسب و کار کوچک خود دور کنید.

داشتن یک کارگزار در کنار شما در این مرحله بسیار مفید است. کارگزار به ابزارهای متعددی دسترسی دارد تا ارزش کسب و کار را به درستی تعیین کند. کارگزار همچنین می تواند بازار فعلی منطقه شما را مطالعه کند و تعیین کند که آیا ارزش کسب و کار شما با میانگین بازار محلی مطابقت دارد یا خیر. کارگزار ممکن است تشخیص دهد که بازار فعلی از درخواست قیمت بالاتر از حد معمول برای تجارت شما پشتیبانی می کند.

کارگزار می تواند بر اساس چیزهایی که در طول مصاحبه آموخته اید، تغییرات بیشتری در ارزیابی کسب و کار شما انجام دهد.

  • رشد: اگر بتوانید نشان دهید که منحنی رشد تند در حال رخ دادن است، ممکن است ارزش کسب و کار شما در مقایسه با اعداد فروش واقعی کمی افزایش یابد.
  • فهرست: اگر سطح موجودی کمتری نسبت به یک کسب و کار کوچک متوسط ​​در منطقه خود در بازار دارید، ممکن است با ارزش کمتری در کسب و کار مواجه شوید.
  • سرعت فروش: اگر نیاز دارید که کسب و کار کوچک خود را به سرعت بفروشید، کارگزار ممکن است پیشنهاد دهد که آن را با قیمتی کمتر از ارزش واقعی آن فهرست کنید تا علاقه بیشتری از سوی خریداران جلب شود.
  • حداکثر سود: اگر باید میزان سود را به حداکثر برسانید، کارگزار ممکن است به شما بگوید که کسب و کار را با قیمتی بالاتر از ارزش گذاری آن فهرست کنید تا جایی برای مذاکره داشته باشید. فقط درک کنید که این تکنیک ممکن است زمان لازم برای تکمیل فروش را طولانی تر کند.

در عرض 12 ساعت، Business Exits انواع پیشنهاداتی را که می توانید برای فروش شرکت خود انتظار داشته باشید به شما می گوید. این یک زمان چرخش بسیار سریع است، بنابراین انتظار نداشته باشید که این سرعت عادی باشد.

اسکرین شات از صفحه وب ارزیابی کسب و کار کارگزاران انتخاب اول.

مرحله 3 – تصمیم بگیرید که آیا اکنون بفروشید یا خیر

هنگامی که یک ارزیابی پیشنهادی برای کسب و کار کوچک خود دریافت کردید، ممکن است تصمیم بگیرید که این تعداد بسیار کم است. کارگزار ممکن است برای شما پیشنهاداتی داشته باشد تا سعی کنید عملکرد کسب و کار را بهبود بخشید و شانس بیشتری برای دستیابی به مبلغ بالاتر در فروش به شما بدهد.

به عنوان مثال، اگر مدارک دقیقی در مورد میزان فروش و موجودی ندارید، این یک پرچم قرمز برای خریداران بالقوه است. حتی ممکن است کارگزار شما از لیست کردن کسب و کار شما برای فروش امتناع کند تا زمانی که سیستم بهتری برای ارائه اطلاعات مالی در مورد عملکرد کسب و کار خود داشته باشید.

اجازه ندهید شماره ارزش گذاری کارگزار شما را آزار دهد. توصیه هایی را که دریافت می کنید شخصاً نگیرید. حتی اگر با همه چیزهایی که کارگزار به شما می گوید موافق نیستید، ذهن خود را باز نگه دارید و مایل باشید که برخی از تکنیک های جدید را برای بهبود قابلیت فروش و ارزش کسب و کار کوچک خود امتحان کنید.

بدانید که برخی از بهبودهای کسب و کار ممکن است تنها به چند هفته نیاز داشته باشد، در حالی که برخی دیگر ممکن است چندین ماه طول بکشد. هنگام تلاش برای بهبود عملکرد کسب و کار خود صبور و دقیق باشید تا در هنگام فروش بهترین شانس را برای به حداکثر رساندن ارزش آن داشته باشید.

مرحله 4 – یک کارگزار تجاری استخدام کنید

هنگامی که آماده فروش شدید و تصمیم به استخدام کارگزار گرفتید، باید یک قرارداد فهرست بندی امضا کنید. این توافقنامه باید شامل چند صفحه باشد.

توافقی که بیش از حد طولانی است ممکن است دارای محدودیت ها و قوانین قابل توجهی باشد که ممکن است به نفع شما نباشد. از سوی دیگر، یک سند کوتاه و یک صفحه ای ممکن است نشان دهنده کارگزاری باشد که درک خوبی از الزامات قانونی این نوع قراردادها ندارد.

مواردی که قرارداد فهرست باید شامل موارد زیر باشد:

  • طول: اکثر قراردادهای فهرست بندی شامل یک دوره قرارداد شش ماهه تا یک ساله است. اگر سعی کنید زودتر قرارداد را بشکنید، ممکن است مجبور شوید جریمه بپردازید و توافق باید این را توضیح دهد. اگر پس از پایان دوره قرارداد، کسب و کار را به تنهایی بفروشید، در صورتی که قرارداد فهرست شامل یک بند باشد، همچنان ممکن است مجبور به پرداخت کمیسیون باشید.
  • کمیسیون: اکثر کارگزاران به عنوان بخشی از فرآیند استخدام، هزینه مشخصی از شما دریافت نمی کنند. در عوض، حق الزحمه کارگزار از درصدی از مبلغ نهایی فروش حاصل می شود که معمولاً حدود 10٪ است.
  • هزینه های اولیه: ممکن است مجبور شوید برای هر هزینه ای که کارگزاری هنگام فهرست کردن ملک شما برای فروش با آن مواجه می شود، هزینه ای بپردازید. اگر کارگزار نتواند تجارت کوچک را برای شما بفروشد، ممکن است همچنان این هزینه ها را مدیون باشید.
  • ارزش معامله: برخی از کارگزاران درصد کمیسیون را بر اساس قیمت نهایی فروش کامل قرار می دهند. برخی دیگر ممکن است موارد خاصی را از کمیسیون حذف کنند، مانند ارزش موجودی شما. همیشه ارزش معامله را کاملاً درک کنید تا در پایان در مورد کمیسیون اختلاف نظر وجود نداشته باشد.
  • اقلام فروش ویژه: فروش کسب‌وکار کوچک شما ممکن است شامل تأمین مالی برای خریدار یا دریافت پرداخت‌هایی در آینده بر اساس درآمدهایی باشد که خریدار به دست می‌آورد. اگر شرایط عجیبی مانند این در فروش خود دارید، مطمئن شوید که قرارداد فهرست نشان می دهد که چگونه بر کمیسیون کارگزار تأثیر می گذارد.

با توجه به مقدار پولی که برای فروش کسب و کار کوچک شما وجود دارد، داشتن یک وکیل برای بررسی قرارداد فهرست یک ایده هوشمندانه است. کارگزار می تواند همه چیز را در قرارداد برای شما توضیح دهد، اما اینکه وکیلتان به توافق نامه نگاه کند، راه خوبی برای محافظت کامل از خودتان است.

اسکرین شات سه مرحله در فرآیند خروج از کسب و کار، از جمله ارزش گذاری، قرارداد کارگزار و بسته بازاریابی را نشان می دهد.

Business Exits از وکیل شما دعوت می کند تا قرارداد کارگزاری خود را بررسی کند. این یک سند بسیار ساده است که قیمت درخواستی مورد توافق را بیان می‌کند و تضمین می‌کند که فروشنده تا زمانی که کسب‌وکار فروخته نشود، یک دلار هم برای خروج از کسب و کار پرداخت نمی‌کند.

مرحله 5 – کسب و کار کوچک خود را بازاریابی کنید

صفحه فهرست خروجی کسب و کار برای شرکت هایی که در حال حاضر کارگزاری می کنند

پس از امضای قرارداد فهرست، کارگزار می تواند تجارت کوچک شما را برای فروش شروع کند. شما باید در طی مراحل خاصی در این فرآیند با کارگزار کار کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز در مواد بازاریابی دقیق است. مواد بازاریابی باید شامل موارد زیر باشد:

  • قیمت فروش
  • آدرس کسب و کار
  • هر عکسی از کسب و کار یا موجودی
  • سوابق تاریخی فروش
  • فهرست اموال و موجودی های کسب و کار
  • شرح کسب و کار
  • پیش بینی تعداد فروش و رشد پایه مشتری
  • هر کمکی که قول می دهید پس از فروش به خریدار ارائه دهید

کارگزار ممکن است با شما در مورد مکان های مختلفی که فهرست کسب و کار در آنها ظاهر می شود صحبت کند. پیدا کردن خریداران بالقوه ممکن است مستلزم صرف مقداری پول برای تبلیغات باشد و ممکن است مجبور شوید این هزینه ها را از قبل پرداخت کنید.

اگرچه شما حرف آخر را در مورد بازاریابی کسب و کار کوچک خود برای فروش می گویید، گوش دادن به ایده های کارگزار ایده خوبی است. به هر حال، شما کارگزار را به دلیل تخصص او استخدام می کنید. برخی از ایده ها ممکن است عجیب به نظر برسند، یا ممکن است با برخی از آنها مخالف باشید، اما مهم است که به یاد داشته باشید که وظیفه دلال این است که به شما کمک کند تا کسب و کار خود را با بالاترین قیمتی که بازار متحمل می شود در سریع ترین زمان ممکن بفروشید.

مرحله 6 – با خریدار مذاکره کنید

همانطور که خریداران بالقوه در مورد لیست کسب و کار کوچک شما صحبت می کنند، کارگزار تمام سوالات و سوالات را برای شما درج می کند. در برخی مواقع، کارگزار ممکن است پیشنهاد خرید کسب و کار شما را از یک خریدار بالقوه دریافت کند.

سپس کارگزار باید در مورد فروش احتمالی با شما تماس بگیرد. این احتمال وجود دارد که خریدار در ابتدا پیشنهادی کمتر از قیمت فروش درخواستی شما ارائه دهد. خریدار ممکن است بخواهد برخی از شرایط فروش احتمالی را تغییر دهد. خریدار همچنین ممکن است سوالاتی در مورد فروش داشته باشد. در این مرحله، شما دو نفر ممکن است نیاز به ملاقات داشته باشید تا در مورد برخی از این موارد با تصویر بزرگ صحبت کنید.

می‌توانید از خریدار بالقوه بخواهید قبل از ملاقات با خریدار، قرارداد عدم افشا (NDA) را امضا کند. بسته به ترجیحات طرفین درگیر، مذاکره از طریق تلفن، از طریق ویدئو کنفرانس یا حضوری امکان پذیر است. کارگزار شما باید در تمام این جلسات همراه شما باشد.

هنگامی که به تمام سوالات خریدار پاسخ دادید و در مورد شرایط کلی به توافق رسیدید، کارگزار شما ممکن است روند مذاکره در مورد جزئیات قیمت را به عهده بگیرد. هنگامی که کارگزار یک پیشنهاد قطعی در دست داشت، کارگزار برای تایید نهایی نزد شما باز می گردد. اگر با هر چیزی که خریدار درخواست می کند موافقت کنید، کارگزار می تواند فروش را نهایی کند.

مرحله 7 – فروش را کامل کنید

صفحه معاملات بسته خروجی کسب و کار، که فروش اخیر شرکت را نشان می دهد.

پس از انجام مذاکرات موفقیت آمیز، کارگزار اسناد فروش را تنظیم می کند. شما و خریدار می‌توانید آن‌ها را جداگانه امضا کنید، زیرا نیازی به ملاقات مجدد رو در رو نیست. ممکن است بخواهید قبل از امضای یک وکیل، سند فروش را برای شما بررسی کند.

بسته به شرایط فروش، فرآیند واقعی انتقال مالکیت ممکن است چند روز تا چند ماه طول بکشد. اگر موافقت کنید که به خریدار کمک کنید تا صاحب کسب و کار شود، ممکن است پس از فروش برای چندین ماه درگیر باشید. توضیحات این موارد باید بخشی از قرارداد فروش باشد که شما و خریدار امضا می کنید.

هنگامی که فروشنده پرداخت را ارسال کرد، کارگزار کمیسیون را از مبلغ پرداختی می گیرد و مابقی را به شما می دهد. کارگزار باید به شما کمک کند تا جدول زمانی انتقال مالکیت کسب و کار را حتی پس از دریافت کمیسیون مدیریت کنید.