به طور خلاصه، رابطه اندک اما پر رنگی میان رنکینگ و بک لینکهایی که از صفحات با ترافیک ارگانیک بالا گرفته میشود، وجود دارد. اما سوال اصلی اینجاست که آیا بک لینک گرفتن از صفحات با ترافیک بالا نسبت به صفحات با ترافیک پایین تاثیر مثبتی بر رنکینگ خواهد گذاشت؟ همانطور که مشخص است، لینک گرفتن از صفحاتی با ترافیک بالا معمولا ترافیک ارجاعی بیشتری نسبت به صفحات با ترافیک کم برای شما به همراه خواهد داشت. این روش شامل استفاده از تکنیک ها و راهکارهای مختلفی است که باعث افزایش ترافیک آگاهانه و کیفیت بالا به سایت مورد نظر می شود. چون بک لینکها کاربران را به منابع مفید هدایت میکند، پس قابل کلیک اند. گوگل و سایر موتورهای جستجوی مهم backlink را برای یک صفحه خاص به عنوان “رای” در نظر می گیرند. با این حساب، دیگر به رگبار بستن لندینگ های سایت با بک لینک های مختلف دردی از شما دوا نمی کند. اساساً، هرچه اتوریتی یک سایت بیشتر باشد، می تواند اتوریتی بیشتری را به سایت شما منتقل کند (از طریق لینک). بنابر تحقیقات انجام شده درمورد میزان اتوریتی صفحه و ارتباط آن با ترافیک ارگانیک، رابطه مستقیمی بین آن ها مشاهده شده است. نتایج حاصل از مطالعاتی که در خصوص عوامل رتبه بندی با بکارگیری لینک سازی در شرایط مختلف، حاکی از این است که همیشه تعداد لینک های وبسایت ویژه (دامین ارجاعی یا referring domains) با ترافیک جستجوی ارگانیک، ارتباط مستقیم دارد.

البته تولید محتوای تخصصی و مفید تاثیر زیادی در افزایش رتبه سایت دارد ولی با تولید محتوا به تنهایی نمی توانید به نتایج اول گوگل برسید. پس نگران نباشید در هر مرحله از دوره ما در کنار شما هستیم و به همه سوالات شما خود مدرس دوره پاسخ می دهند. در عوض باید به سراغ استراتژی های لینک سازی جدید و پیچیده تری برویم یعنی هرچه می توانیم داستان لینک سازی را طبیعی تر جلوه دهیم برنده بازی هستیم. تصور کنید ما یک سایتی داریم که تجهیزات توربین بادی را به فروش می رسانیم و در حال رقابت با دیگر فروشندگان تجهیزات توربین بادی هستیم. لینک سازی لایه ای شیوه بر خلاف ادعای برخی از فعالان حوزه سئو در صورتی که اصولی و صحیح انجام شود به طور کاملا مشهود باعث افزایش رتبه سایت شما خواهد شد. بعد از مشاهده فیلم کاربردی که توسط مدیر سئو تهیه شده شما به راحتی قادر خواهید بود یک کمپین لینک سازی برای وب سایت خود راه اندازی و از این دو دسته استفاده نمایید. نگاه موتورهای جستجو از جمله گوگل به بک لینک ها مثل رای اطمینان است؛ بنابراین هرچه تعداد این “رای” ها بیشتر باشد، رتبه سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود.

اما خرید بک لینک برای سایتی که محتوای خوبی ندارد، مثل کت خریدن برای یک دکمه است! دوره ای با محتوای متفاوت و استادی بی نظیری و با ایده های ناب و تازه. هیچگاه گمان نمیکردم که به این سطح از تنوع و خلاقیت در لینک سازی برسم و این را مدیون دوره لینک سازی خارجی هستم. این فرآیند تا به حال که رو به کندی نداشته و نشانه های خوبی هم برایم به ارمغان آورده است. کیفیت بک لینک رو چجوری متوجه بشیم؟ به عبارت دیگر، اگر می خواهید در SERP رتبه بالاتری داشته باشید، بر روی بک لینک های با کیفیت تمرکز کنید. حالا به نتایجی که به دست آمده است خوب نگاه کنید. حالا “خرید یخچال” را سرچ کنید. حتی به شما خواهیم گفت بک لینک انبوه را در چه سطحی استفاده کنید که کاملا طبیعی باشد. محمد نصیری(مدرس) در هر جلسه نکات و مفاهیم را به صورت کاملا عملی مطرح می کند و استراتژی های مورد نیاز هر کسب و کار با دلیل و منطق در دوره گفته شده است. اما همانطور که گفته شد، میزان اعتبار تمام صفحات خاص (دامنههای ارجاعی) که بک لینک از آنها گرفته شده همواره حائز اهمیت اند. از آنجایی که موتورهای جستجو بیشتر به صفحات معروف سر میزند، در صورتی که از این صفحات بک لینک داشته باشید، محتوای شما سریعتر کشف خواهد شد.

این قدرت تقسیم می شود و در واقع صفحات تان دارند با هم مبارزه میکنند. خیلی ها برای مقایسه دو سایت از اقتدار دامنه استفاده میکنند. به عنوان مثال یک تحقیق انجام شده نشان داده که تعداد بک لینک ها با افزایش پوزیشن ارتباط مستقیم دارد. اگر سایتی به شما لینک دهد، شما از آنها بک لینک گرفتهاید. احتمالا تفاوت بین دو کلمه کلیدی انتخابی و میزان رقابت آنها را درک کرده اید. تا به حال از خودتان پرسیده اید تفاوت بین سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید چیست؟ هدف جستجوی خودروی سواری شخصی که این جستجو در گوگل انجام میدهد این است که تعداد زیادی خودروی سواری ببیند و از بین آنها خودرو خودش را انتخاب بکند. محتوا را به تیم تولید محتوای خود بدهید. استفاده از نظرات بلاگرها راه دیگری برای دریافت بکلینک به شمار میآید که بسیار مشابه با روش قبل است. وقتی کسی روی لینکی کلیک میکند و وارد سایت شما میشود، در این صورت، شما ترافیک ارجاعی دریافت کرده اید.