نقد اورکانوس – خوب و بد برای سال 2023

Orcanos یک ابزار مدیریت نیازمندی‌ها است که راه‌حلی یکپارچه با قابلیت ردیابی سرتاسر، ویژگی‌های همکاری و مدیریت تست ارائه می‌دهد. با یک کلیک، یک کاربر Orcanos می تواند داده های قابل اجرا در مراحل مختلف توسعه محصول و فرآیندهای سیستم مدیریت کیفیت (QMS) را با عوامل مدیریت ریسک یکپارچه مشاهده کند.

بررسی لوگوی Orcanos برای Crazy Egg Orcanos.

Orcanos در مقایسه با بهترین ابزارهای مدیریت نیازمندی

Orcanos در لیست ما از بهترین ابزارهای مدیریت نیازمندی ها موفق نبود. اکثر تیم هایی که به دنبال راه حلی برای مدیریت نیازمندی ها هستند می خواهند آن را با موجود خود ادغام کنند و Orcanos از این نظر کمی بسیار محدود است. تخم‌مرغ‌های طلایی ما را در زیر به عنوان جایگزین‌های ارزشمند بررسی کنید.

تلاقی جمع‌آوری نیازمندی‌ها و داده‌ها از منابع متعدد را برای ایجاد یک منبع حقیقت واحد برای اعضای تیم ساده می‌کند. برنامه‌های استاندارد یا Premium آن را در یک دوره آزمایشی هفت روزه امتحان کنید.

Monday.com یک رویکرد ساده برای مدیریت نیازمندی‌ها در یک بسته مدیریت پروژه قابل تشخیص ارائه می‌دهد، با قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیر برای اطمینان از دریافت دقیقاً همان چیزی که برای آن پرداخت می‌کنید. آزمایشی رایگان 14 روزه خود را از امروز شروع کنید.

کلیک آپ ویژگی های همه کاره ای را ارائه می دهد که به شما کمک می کند طیف گسترده ای از نیازها را بدون توجه به پیچیدگی فرآیندهای خود مدیریت کنید. برای دریافت قیمت سفارشی، با ClickUp معامله کنید.

Orcanos: خوب و بد

Orcanos یک راه حل منعطف و قدرتمند است که صادرات آسان اسناد، تجسم داده ها و نیازمندی ها، و داشبوردها را به صورت بلادرنگ به روز می کند. با Orcanos، می توانید به راحتی پوشش و قابلیت ردیابی را در اجزای مختلف ردیابی کنید، و اطمینان حاصل کنید که همه چیز سازماندهی شده و حساب شده است. بیایید به این بپردازیم که چه چیزی باعث می شود این نرم افزار تیک دار شود.

Orcanos در چه چیزی خوب است

Orcanos یک مخزن واحد برای مدیریت نیازمندی ها در اختیار شما قرار می دهد که دارای چندین ویژگی مثبت است که ممکن است آن را به عنوان یک راه حل با کیفیت برای سازمان شما قرار دهد. در اینجا خلاصه ای از بزرگترین فضایل Orcanos است.

مدیریت پایه: یکی از چیزهایی که ما در مورد Orcanos بیشتر دوست داریم، انعطاف پذیری آن است. این به شما امکان می دهد تا از فرآیندهای خود دقیقاً همانطور که می خواهید پشتیبانی کنید. موارد کار، ابرداده، کنترل دسترسی، و قابلیت ردیابی، از جمله عناصر دیگر را سفارشی کنید. همچنین می توانید به راحتی خطوط پایه، نسخه ها و تغییرات بین نسخه ها را ردیابی کنید.

علاوه بر این، Orcanos مدیریت نسخه را کاملاً خودکار می کند و هر ویرایش و ویرایش را از یکی به دیگری در زمان واقعی به شما نشان می دهد. همچنین می‌توانید برای مقایسه داده‌ها از نقاط مختلف زمان، عکس‌های فوری بگیرید. ویژگی های دیگر شامل تجزیه و تحلیل تاثیر است که می تواند شما را در مورد تغییرات مشکوک مطلع کند و امکان مسدود کردن محتوا برای جلوگیری از هرگونه تغییر غیرمجاز را دارد.

تجسم و گزارش: Orcanos راه های عالی برای مشاهده داده ها و اطلاعات ارائه می دهد. روی داشبوردهای به روز شده در زمان واقعی که برای ساختن بصری هستند و به راحتی قابل پیمایش هستند ضربه بزنید. یا از ویژگی DocGen استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد فایل‌های پردازشگر کلمه را برای ایجاد اسناد مورد نیاز وارد و صادر کنید. به این موارد، راحتی قالب‌های سفارشی‌سازی و گزارش‌های تعبیه‌شده Orcanos را اضافه کنید، تیم شما همیشه از الزاماتی که باید از آن آگاه باشد، آگاه خواهد بود.

قابلیت ردیابی پایان به انتها: می‌توانید از ابزار ردیابی نیازمندی‌های Orcanos برای ردیابی پوشش، از جمله نیازمندی‌های سیستم، الزامات سخت‌افزار و نرم‌افزار، موارد تست، و ریسک و سایر عوامل استفاده کنید.

علاوه بر این، می‌توانید از ماتریس ردیابی Orcanos برای ادغام تحقیق و توسعه با ماژول‌های مدیریت کیفیت مانند FMEA برای مدیریت ریسک، CAPA و شکایات مشتریان استفاده کنید. Orcanos همچنین مکانیزم فیلتر قدرتمندی را برای ردیابی قابلیت ردیابی از دست رفته برای فرآیندهای کلیدی، مانند الزامات بدون موارد تست، ارائه می دهد.

همکاری در اسناد: Orcanos به عنوان بخشی از مدیریت نیازمندی های خود، ابزاری را برای ایجاد و ویرایش اسناد آنلاین ارائه می دهد که می تواند چندین کاربر همزمان را پشتیبانی کند. به لطف آن، کاربران می توانند به یک سند دسترسی داشته باشند و بدون به خطر انداختن یکپارچگی سند یا امنیت داده، با هم کار کنند. این یک مزیت قابل توجه برای تیم های بزرگی است که به طور منظم با ذینفعان خارجی همکاری می کنند، به ویژه زمانی که با اسناد حساسی سروکار دارند که ممکن است حاوی مواردی مانند داده های بیمار یا اسرار تجاری باشد.

آنچه اورکانوس کم دارد

Orcanos به طور خاص برای دستگاه های پزشکی طراحی شده است، بنابراین لزوما نمی تواند برای مدیریت نیازمندی ها در صنایع دیگر انعطاف پذیر باشد. این در کاستی‌های زیر منعکس شده است، که باید به شما بگوید که آیا Orcanos می‌تواند با کاری که انجام می‌دهید مناسب باشد یا خیر.

ادغام ها: Orcanos از ادغام با Microsoft 365، Salesforce، Jira، Zapier و چند پلتفرم دیگر پشتیبانی می کند. با این حال، این لیست از ادغام های موجود در مقایسه با سایر ابزارهای مدیریت نیازمندی ها بسیار محدود است. با توجه به اینکه هدف اصلی ادغام با سایر نرم افزارها راحت تر کردن مدیریت نیازمندی ها و آزمایش است، آماده باشید تا زمان بیشتری را هنگام اجرای فرآیندها از طریق Orcanos اختصاص دهید. این همچنین ممکن است به این معنی باشد که نرم افزار نمی تواند با پلتفرم های دیگری که شما استفاده می کنید هماهنگ شود.

انعطاف پذیری در صنعت: Orcanos یک نرم افزار مدیریت نیاز است که به طور خاص برای دستگاه های پزشکی طراحی شده است. اگر سازنده دستگاه های پزشکی هستید، متوجه خواهید شد که ویژگی های مرتبط با کیفیت آن کاملاً با نیازهای شما مطابقت دارد. اما، در غیر این صورت، فهرست گسترده ویژگی‌ها و قابلیت‌های متمرکز بر پزشکی ممکن است غیرضروری یا بیش از حد پیچیده باشد. Orcanos احتمالاً برای سایر صنایع مناسب نیست، زیرا نرم افزار مدیریت نیازهای گسترده تر می تواند مؤثرتر باشد.

تجربه ی کاربر: چندین بررسی کاربر به مناطقی برای بهبود از نظر تجربه کاربر در Orcanos اشاره کرد. به عنوان مثال، زمانی که همه کاربران ثبت نام شده به طور همزمان شروع به استفاده از آن کنند و داشبوردهای نرم افزار احساس و طراحی قدیمی داشته باشند، سیستم می تواند کند شود. بخش مدیریت نیز چندان شهودی نیست و نیاز به نصب گسترده دارد. کاربر دیگری به مشکلات عادت کردن به داشبورد اسکرول سمت چپ اشاره کرد.

گزینه ها و قیمت Orcanos

Orcanos یک مدیریت نیازمندی های مراقبت بهداشتی است که به دو شکل ارائه می شود: پلت فرم مدیریت چرخه عمر برنامه (ALM) و سیستم مدیریت کیفیت (QMS). اینها قیمت متفاوتی دارند اما می توان آنها را به صورت بسته نیز خریداری کرد.

Orcanos ALM/Design Control

صفحه فرود برای مدیریت چرخه حیات Orcanos با گزینه نمایشی زمانبندی.

نرم افزار ALM Orcanos ایمن، قوی است و عمدتاً بر کمک به تسریع زمان تحویل شما تمرکز دارد.

از ویژگی‌های آن برای برنامه‌ریزی، تأیید، ردیابی و اعتبارسنجی نیازمندی‌های صنعت و همچنین مدیریت ممیزی‌ها و پیروی از کلیه مقررات قابل اجرا استفاده کنید. مدیریت ریسک یکپارچه وجود دارد که به شما کمک می‌کند از انطباق با ISO 14971:2019 اطمینان حاصل کنید و ریسک مرتبط، ریسک بدون کاهش، و موارد آزمایش ناموفق را ردیابی کنید.

همچنین به نرم‌افزار مدیریت آزمون قوی برای ردیابی و نظارت بر نتایج آزمون، از جمله فرآیندهای تأیید و اعتبارسنجی، که در قالب‌های سند، PDF یا صفحه‌گسترده تولید می‌شوند، دسترسی خواهید داشت. به‌علاوه، ردیابی نقص به شما امکان می‌دهد افکت‌ها را ارسال، درخواست، به‌روزرسانی و گزارش دهید و در عین حال دید شفافی را در مورد ویژگی‌های محصول و موارد آزمایش ارائه دهید.

Orcanos برای طرح ALM خود قیمت گذاری ارائه نمی دهد. برای اطلاعات بیشتر و اطلاع از هزینه، باید یک دمو را برنامه ریزی کنید. خوشبختانه، Orcanos سوار شدن با هدایت را به صورت رایگان ارائه می دهد.

Orcanos QMS

اسکرین شات از سیستم مدیریت کیفیت Orcanos با دو تست قبول شده و دو تست شکست خورده.

سیستم مدیریت کیفیت Orcanos به شرکت های تجهیزات پزشکی اجازه می دهد تا از به روز بودن فرآیندهای خود با نوآوری دیجیتال اطمینان حاصل کنند.

تمام نقاط داده مورد نیاز برای انطباق را در یک اکسس پوینت نگه می‌دارد و به رفع نیاز به دنبال کردن دنباله کاغذ برای درک کیفیت کمک می‌کند. این همچنین بینش های لازم را به شما می دهد تا بتوانید به درستی از مقررات سختگیرانه FDA و استانداردهای کیفیت تعیین شده ISO پیروی کنید.

این واقعیت که می‌توانید عناصر گزارش‌دهی، از جمله e-DHR، e-DMS، FMEA Risk Management، CAPA، ECO و Engineering for Verification و Validation را در یک سیستم نظارت کنید، یک مزیت بزرگ است.

سایر ویژگی هایی که در Orcanos QMS خواهید یافت عبارتند از:

  • قابلیت ردیابی
  • فرم های الکترونیکی با قابلیت علامت الکترونیکی
  • داشبوردهایی برای ردیابی و کنترل بصری اطلاعات
  • گردش کار خودکار برای فرم های QMS
  • نظارت بر انطباق در زمان واقعی با کمک هوش مصنوعی

همچنین یک سیستم نرم افزاری کنترل اسناد وجود دارد که به شما امکان می دهد تمام اسناد مربوط به هر مرحله از راه اندازی محصول دستگاه پزشکی خود را ایجاد، ردیابی، جستجو، بایگانی و تأیید کنید. از سیستم مدیریت سفارش تغییر مهندسی Orcanos (ECO) برای ثبت و کنترل دیجیتالی تغییرات مداوم در چرخه عمر محصول استفاده کنید.

Orcanos همچنین یک سیستم مدیریت شکایات ارائه می دهد تا نگرانی های مشتری را کاهش دهد و احتمال فراخوان محصول و آسیب به اعتبار برند شما را محدود کند.

Orcanos هیچ اطلاعات قیمتی را برای QMS خود فهرست نمی کند. می‌توانید یک نسخه نمایشی را برنامه‌ریزی کنید تا درباره هزینه این راه‌حل بیشتر بدانید و حتی می‌توانید راه‌حل‌های ALM و QMS را در یک طرح Orcanos قرار دهید.

Orcanos به طور خلاصه

Orcanos که برای شرکت های علوم زیستی طراحی شده است، روند توسعه، تولید و توزیع محصولات و خدمات نجات بخش را تسریع می بخشد. این یک ابزار بسیار مشارکتی با مجموعه ای از ویژگی های عالی است که شامل یک مخزن اصلی نیازمندی ها، قابلیت ردیابی و مدیریت موثر برای طراحی، ریسک و هزینه ها است.

با این حال، اگر به دنبال راه‌حل‌های سنتی‌تری برای مدیریت نیازمندی‌ها هستید که می‌توانند برای صنایع خارج از medtech و pharma کار کنند، ممکن است بخواهید به Confluence یا Monday.com نگاه کنید. یا، در پست کامل ما غوطه ور شوید، جایی که بهترین ابزارهای مدیریت نیازمندی ها را بررسی و فهرست می کنیم.