وقتی صحبت از بهینه سازی سایت می شود ، صفحات فرود ، صفحات محصول و صفحات پرداخت بیشترین توجه را به خود جلب می کنند. با این حال ، یک صفحه وجود دارد که بسیاری از بازاریابان آن را فراموش می کنند: صفحه تشکربه
اگر بی اطلاع هستید ، صفحه تشکر بلافاصله پس از اینکه تعامل با مارک شما را به پایان رساند ، به کاربران نشان داده می شود – معمولاً خرید می کنند یا اطلاعات تماس خود را در ازای آهن ربای سربی به شما می دهند.
ممکن است احساس کنید تا زمانی که کاربر خریدی انجام دهد یا لیست ایمیل شما را انتخاب کند ، دیگر کاری برای انجام دادن باقی نمانده است ، اما با نادیده گرفتن صفحه تشکر خود ، یک فرصت ارزشمند را برای شروع ساختن یک برنامه از دست می دهید. ارتباط با مشتری جدید خود (و همچنین ایجاد تغییرات بیشتر).
در حالی که رقبای شما این فرصت را فراموش کرده اند ، می توانید از تاکتیک های زیر برای بهینه سازی صفحه تشکر و ایجاد یک صفحه استفاده کنید تجربه عالی برای کاربران شما
1. پیوند به محتوای با عملکرد بالا
برای بازاریابانی که فقط وسواس زیادی برای جذب هرچه بیشتر مشتری جدید و افزایش حداکثر سود (از جمله خودم ، در یک مرحله) دارند ، از جمله پیوندهای صفحه تشکر شما به پست های وبلاگ و اینفوگرافیک ، عملی مشکوک به نظر می رسد.
بازگشت فوری اقتصادی از نشان دادن مقاله جالب به مشتری جدید چیست؟
خوب ، این به تحکیم رابطه با مشتری کمک می کند که باعث ایجاد اعتماد و ایجاد مشاغل تکراری در دراز مدت می شود.
فکر کردن در مورد حداکثر سود و به دست آوردن مشتریان جدید ، در عین غفلت از روابط با مشتریان فعلی ، بسیار کوته بینانه است.
توصیه می کنم از صفحه تشکر خود برای پیوند دادن استفاده کنید:
- پست های وبلاگ با عملکرد بالا (همانطور که توسط داده های تجزیه و تحلیل شما ثابت شده است)
- اینفوگرافیک
- ویدئوهای آموزشی (و نه تبلیغاتی) وایت برد
- لیست منابع
- دوره ها و کتابهای الکترونیکی رایگان
این صفحه تشکر توسط Social Media Examiner را بررسی کنید.
به محض عضویت در لیست پستی ، پیوندهایی به پادکست ، کنفرانس بازاریابی آینده و صفحه طرفداران Social Media Examiner داده می شود که طرفداری از نام تجاری را تشویق می کند.
گذشته از ایجاد نام تجاری بلند مدت ، این تاکتیک می تواند باعث تبدیل فوری نیز شود.
در مدیر تبلیغات فیس بوک ، می توانید مخاطبی سفارشی از افرادی ایجاد کنید که صفحه تشکر شما را مشاهده کرده اند و همچنین مقاله با عملکرد بالا که در صفحه تشکر شما پیوند خورده است.
از آنجا که این افراد مشتریان تأیید شده ای هستند که محتوای شما را نیز بررسی کرده اند ، به احتمال زیاد آنها نام تجاری شما را مورد توجه قرار می دهند.
در مرحله بعد ، یک کمپین تبلیغاتی فیس بوک را به طور خاص برای این مخاطبان اجرا کنید ، محصولات مرتبط با زمینه یا یک بلیط بالاتر را تبلیغ کنید. مخاطبان گرم مانند این همیشه بهتر از ترافیک سرد تغییر می کنند.
2. تشویق به اشتراک گذاری
صفحه تشکر شما علاوه بر دریافت مبلغ اضافی از مشتری جدید شما ، بستر مناسبی برای انجام بازاریابی ارجاعی است.
این مثال را از Hubspot بررسی کنید:
در صفحه تشکر برای کتاب الکترونیکی رایگان ، یکی از اولین مواردی که کاربر مشاهده می کند دکمه ارسال پیشنهاد به دوست خود است.
RoboForm نیز در این زمینه کار بزرگی انجام می دهد.
از طرف دیگر ، می توانید دکمه های رسانه های اجتماعی را در صفحه تشکر قرار دهید و به جای آن اشتراک گذاری را در فیس بوک یا توییتر تشویق کنید.
این تاکتیک کار می کند زیرا بازاریابان اینترنتی معمولاً دوستانی دارند که بازاریاب اینترنتی هستند. این امر در مورد بازیکنان گلف ، شرط بندی های ورزشی ، علاقه مندان به ماهیگیری و هر طاقچه دیگری که می توانید تصور کنید نیز صدق می کند.
مردم از به اشتراک گذاشتن موارد ارزشمند برای دوستانی که منافع یکسانی دارند لذت می برند و خوشبختانه 92 درصد از مصرف کنندگان به ارجاع افرادی که می شناسند اعتماد می کنند.
همچنین ، توصیه می کنم پیامی را در صفحه تشکر خود قرار دهید که از مشتریان جدید بخواهد در حساب های رسانه های اجتماعی شما مشترک شوند. باز هم ، بازاریابی فقط برای جلب منافع شخصی افراد است ، بنابراین حتماً مزایای دنبال کردن شما (مانند معاملات ویژه ، تخفیف ها و محتوای با کیفیت بالا) را ذکر کنید.
طبق تجربه من ، شما می توانید با تاکتیک های بازاریابی ارجاعی مانند این ، در مقایسه با تبلیغات سنتی ، به ROI بسیار بهتری دست پیدا کنید.
3. نظرسنجی از مشتریان جدید
بهینه سازی قیف خود برای تبدیل نیاز به آزمایش خسته کننده و تجزیه و تحلیل داده ها دارد.
در حالی که من همیشه به اعداد اجازه می دهم تصمیم گیری من را هدایت کنند ، برخی بازخورد های کیفی از مشتریان نیز مفید است. داده های تجزیه و تحلیل می تواند به من نشان دهد که کدام تبلیغ دارای بهترین نرخ کلیک است و کدام عناصر صفحه فرود بیشترین تأثیر را بر تبدیل ها دارد ، اما بازخورد مشتری زمینه وسیع تری برای این آمارها فراهم می کند.
توصیه می کنم قسمت نظرات یا فرم نظرسنجی را به صفحه تشکر خود اضافه کنید. سوالات زیر اطلاعات بیشتری در مورد قیف شما به شما می دهد:
- در حال حاضر با چه نوع چالش هایی روبرو هستید؟
- چرا این محصول را خریداری کرده اید (یا از لیست ایمیل ها استفاده کرده اید)؟
- آگهی فیس بوک ما چه چیزی باعث شد کلیک کنید؟
- آیا تغییری در محصول یا خدمات ما ایجاد می کنید؟
- آیا مراحل پرداخت/اشتراک را ساده می دانید؟
- چه کنیم که زندگی شما به عنوان مشتری ما آسان تر شود؟
Harry’s ، تولید کننده محصولات اصلاح ، این بررسی سریع را در صفحه تشکر خود ارائه می دهد:
طبق تجربه من ، بسیاری از مردم درگیر بازاریابی اینترنتی می شوند زیرا درون گرا هستند و می خواهند بدون تعاملات اجتماعی صمیمی درآمد کسب کنند.
با این حال ، درک نکردن مشتریان شما دستورالعمل فاجعه است. نظرسنجی پس از فروش یک راه عالی برای به دست آوردن بینش درباره مخاطبان بدون نیاز به تعامل حضوری یا تلفنی است.
به یاد داشته باشید ، هنگام خرید دوپامین در مغز آزاد می شود ، بنابراین با بررسی مشتریان در صفحه تشکر خود – احتمالاً در مواقع پذیرش و باز بودن آنها را دریافت خواهید کرد.
4. تخفیف ، تبلیغات و پیشنهادات ویژه
به خوبی شناخته شده است که خریداران ارزش را دوست دارند – نه فقط از نظر قیمت ، بلکه از نظر دستیابی به یک معامله بهتر از مصرف کنندگان دیگر. این کاملاً خود محوری است ، اما همانطور که اکثر بازاریابان می دانند – خرید یک فرایند احساسی است نه یک فرآیند منطقی.
از آنجا که مشتری به تازگی خرید کرده است ، در حال حاضر در وضعیت خرید قرار دارد. این زمان مناسب برای استفاده از بسیاری از اصول روانشناختی پشت پیشنهادات ویژه است.
ترس از دست دادن (که به FOMO نیز معروف است) یک محرک روانشناختی بزرگ است. گمانه زنی می شود که FOMO مبنای تکاملی دارد که در آن از دست دادن منابع گرانبها در جوامع بدوی می تواند عواقب شدیدی داشته باشد.
اگر زندگی شما در راه بود یک واکنش احساسی شدید مناسب بود ، با این حال ما هنوز همان واکنش را برای از دست دادن هزاران سال بعد داریم.
در واقع ، نظریه بیزاری از دست دادن بیان می کند که درد از دست دادن تقریباً 2 برابر از نظر روانشناختی به اندازه لذت بردن قوی است.
Limited اهرم اصول کمیابی و فوریت را ارائه می دهد.
اگر فکر می کنید یک محصول محدود است ، ارزش دریافتی آن افزایش می یابد. بنابراین با برجسته کردن پیشنهاد یکبار مصرف زمانی که مشتری در حال حاضر در حالت احساسی شدید قرار گرفته است ، به احتمال زیاد پذیرفته می شود تا اینکه در آینده بعداً با همان پیشنهاد به او ایمیل ارسال کنید.
5. ایجاد اعتبار و اعتماد
به خوبی شناخته شده است که قرار دادن عناصر اثبات اجتماعی در صفحه فرود می تواند تبدیل ها را بهبود بخشد. دلیلی وجود دارد که بررسی ویدیو ، تأیید اینفلوئنسرها و مونتاژ لوگو همیشه در نزدیکی دکمه نارنجی روشن “اکنون بخر” در صفحات محصول قرار دارد.
این بسیار خوب است ، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که اعتماد پس از تبدیل اولیه متوقف شود. باز هم ، بازی بازاریابی بلند مدت همه چیز در مورد ایجاد روابط است ، نه فقط جذب مشتریان جدید.
Leadcraft کاربران را به یک صفحه تشکر عالی پیوند می دهد هنگامی که آنها تصمیم گرفتند راهنمای رایگان برای دسترسی به مشتریان با درآمد بالا را بارگیری کنند.
صفحه تشکر علاوه بر پیوند به پست های ارزشمند وبلاگ ، دارای عناصر اعتماد است.
از آنجا که این صفحه تشکر برای هدیه رایگان است ، بررسی های ویدئویی با دقت درج می شود تا مزایایی را که هنگام پرداخت هزینه یکی از دوره های برتر Leadcraft به دست می آورید ، منتقل کند.
نظرات ویدیویی معتبرتر از متن (که به راحتی قابل جعل است) تلقی می شود.
و 43 درصد مردم می خواهند محتوای ویدئویی بیشتری را از بازاریابان ببینند.
هر برندی می خواهد مشترکان ایمیل خود در نهایت مشتری پولی شوند. بررسی صفحات متشکرم راهی عالی برای تحریک این روند است.
همچنین ، صفحه تشکر شامل یک مونتاژ آرم از نشریات معتبر است که مارک در آن نشان داده شده است. این بلافاصله باعث ایجاد اعتماد می شود ، زیرا اگر مجله کارآفرین مایل به ذکر نام شما باشد ، پس منطقی است ، شما باید یک معامله بزرگ باشید!
به عنوان یک نکته اضافی ، می توانید برخی از تصاویر کارکنان خود را برای افزایش اعتبار درج کنید. مردم دوست دارند بتوانند چهره هایی را ببینند که مسئول ارائه محصول یا خدمات جدید شما بوده اند.
کليديک Sideshow ويديويي شگفت انگيز از کارکنان خود دارد که در صفحه تشکر آنها تعبيه شده است.
خلاصه
در حالی که این فوق العاده است که بتوانید با استفاده از این تاکتیک های صفحه تشکر ، پول اضافی از مشتریان خود استخراج کنید-هرگز نباید یک معامله را بر یک رابطه طولانی مدت ترجیح دهید.
به عبارت دیگر ، لطفاً همیشه در نظر بگیرید که آیا ارزش واقعی را برای مخاطبان خود فراهم می کنید یا صرفاً به دنبال سود مالی هستید.
به عنوان مثال ، ارائه تخفیف برای محصولی که به طرز چشمگیری زندگی مشتری شما را افزایش می دهد بسیار عالی است ، اما اگر به آنها کالایی فرعی پیشنهاد دهید تا از این واقعیت که خریدار هستند استفاده کنید-از شما ناراحت می شوند ، که به رابطه شما و در نهایت به برند شما آسیب می رساند.
از نظر بهینه سازی صفحه تشکر ، ابتدا ارزش را ارائه دهید و سپس ارزش را دریافت کنید ، و سود فوق العاده ای خواهید برد.
*منبع تصویر ویژه
درباره نویسنده: آرون آگیوس یک بازاریاب جستجوگر ، محتوا و اجتماعی مجرب است. او با برخی از بزرگترین و شناخته شده ترین مارک های جهان از جمله IBM ، Coca-Cola ، Target و دیگران همکاری کرده است تا حضور آنلاین آنها را تقویت کند. مشاهده بیشتر از هارون در Louder Online ، وبلاگش ، فیس بوک ، توییتر، گوگل