راهنمای کامل ایجاد ایده های تجاری

افشاگری: این محتوا از خواننده پشتیبانی می کند ، به این معنی که اگر روی برخی از پیوندهای ما کلیک کنید ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

هر تجارت بزرگ با یک ایده شروع می شود. اما چگونه بنیانگذاران همه ایده های عالی خود را ارائه می دهند؟ به احتمال زیاد ، آنها فقط شانس ندارند. به احتمال زیاد آنها ذهن خود را برای فرصت ها باز نگه می دارند ، به آنچه در اطراف آنها می گذرد توجه می کنند و تمام ایده هایی را که در ذهن آنها شنیده می شود ، پیگیری می کنند.

در این راهنما ، ما به این موضوع می پردازیم که چگونه می توانید به یک ماشین مولد ایده تبدیل شوید-چگونه ذهن خود را باز و انعطاف پذیر نگه دارید ، کجا ایده های تجاری خوبی پیدا کنید و وقتی فکر می کنید ممکن است ایده آل را بیابید ، چه باید بکنید. یکی

چرا توانایی ایجاد ایده بسیار مهم است

نکته اینجاست: ما به منتقد درونی خود اجازه می دهیم در بسیاری از مواقع مانع شود. ما ایده ای برای یک کسب و کار ارائه می دهیم و بلافاصله آن را بعنوان غیرممکن ، بسیار دشوار یا ساده احمقانه رد می کنیم.

این درست است که همه ایده های شما قرار نیست بلاک باسترهای فوری باشند. اکثر آنها هرگز به چیزی نمی رسند. و این خوببه

نکته این است که فقط عادت به ایجاد ایده داشته باشید بدون اینکه سانسور خود را متوقف کنید. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید ، راحت تر می توانید ایده های جدید ، ارتباطات جرقه ای و توجه به فرصت ها را بیابید.

ایده ها کمی شبیه خرگوش هستند – شما تعدادی از آنها را با هم جمع می کنید و آنها به سرعت شروع به تکثیر می کنند. و هرچه بیشتر داشته باشید ، احتمال اینکه حداقل یکی از آنها مورد توجه قرار گیرد بیشتر است.

کسی باید ایده عالی بعدی را ارائه دهد. چرا تو نه؟

نکات سریع برای بهبود ایده پردازی امروز شما

باور کنید یا نه ، ایده پردازی معمولاً قسمت سختی نیست. توانایی تشخیص اینکه کدام ایده ها واقعاً خوب هستند و آنها را دنبال کنید چالش واقعی است.

نرم افزار مدیریت ایده می تواند فرآیند تولید ایده را بسیار ساده تر و ، بیایید با آن روبرو شویم ، سرگرم کننده تر باشد. همچنین می تواند به شما کمک کند تا ایده های خود را به اشتراک بگذارید ، بازخورد بگیرید و ارائه های حرفه ای ایجاد کنید.

ما Mind Meister ، نرم افزار نقشه کشی ذهن را دوست داریم که به شما کمک می کند ایده ها را تجسم کرده و ارتباط برقرار کنید. برنامه تلفن همراه آن به شما امکان می دهد ایده هایی را در خارج از خانه بگیرید. همچنین می توانید یادداشت بردارید ، ایده های خود را به پروژه تبدیل کنید و همه چیز را برای طوفان مغزی و بازخورد با دیگران به اشتراک بگذارید.

و وقتی ایده ای دارید فکر می کنید می توانید با آن بدوید؟ از حالت ارائه داخلی MindMeister برای تبدیل نقشه های ذهنی خود به اسلایدشوهای حرفه ای و پویا استفاده کنید.

برای شروع ایده پردازی آماده اید؟ در اینجا چند نکته سریع وجود دارد که به شما کمک می کند تا ایده های خود را به جریان بیندازید.

نکته شماره 1 – خوب نیست کوچک فکر کنید

ایده های شما نباید “بزرگ” باشند. برای موفقیت نیازی نیست فیس بوک یا آمازون بعدی را اختراع کنید. در واقع ، تحت فشار قرار دادن خود برای ایجاد یک ایده میلیارد دلاری (یا حتی میلیون دلاری) می تواند خود را شکست دهد. هرچه این مفهوم بزرگتر باشد ، فرصتهای بیشتری برای فکر کردن بیش از حد یا حدس زدن خود دارید.

ایده های “کوچک” می توانند به اندازه ایده های بزرگ ارزش داشته باشند ، گاهی اوقات بیشتر. به یاد داشته باشید ، شروع از کوچک به این معنا نیست ماندن کم اهمیت. آمازون به عنوان یک کتابفروشی آنلاین شروع به کار کرد و فیس بوک در ابتدا محدود به دانشجویان هاروارد بود. هر دوی آنها با گذشت زمان رشد کردند و سرانجام تبدیل به عظمت هایی شدند که امروزه هستند.

نکته شماره 2 – با جمعیت مناسب معاشرت کنید

آیا تا به حال ایده ای را با دوستی در میان گذاشته اید که فوراً تمام دلایلی را که هرگز نمی تواند کار کند به شما گفته است؟ بله – از چنین افرادی دوری کنید. حتی اگر منظور آنها خوب باشد و فقط سعی می کنند شما را از اشتباهات و ناامیدی در امان نگه دارند ، یک جریان منفی منفی از سوی افراد نزدیک ما قاتل خلاقیت تضمین شده است.

این بدان معنا نیست که خود را با افرادی احاطه کنید که به شما می گویند همه ایده های شما درخشان هستند و هر کاری که انجام دهید موفق خواهید شد. آنها ممکن است برای نفس راحت تر عمل کنند ، اما در نهایت ، آنها بیشتر از کسانی که نه می گویند مفید نیستند.

معاشرت با جمعیت مناسب به معنای یافتن افراد با انگیزه ای است که شما را به چالش می کشند ، شما را تشویق می کنند ، بازخورد صادقانه ای به شما می دهند ، تجربیات خود را به اشتراک می گذارند ، ایده های خود را رد می کنند و به عنوان مربی عمل می کنند.

آیا در زندگی واقعی هیچ حرکت دهنده و تکان دهنده ای نمی شناسید؟ قبیله خود را آنلاین پیدا کنید ، به دنبال گروه های ملاقات محلی باشید یا در یک مغز متفکر سرمایه گذاری کنید.

نکته شماره 3 – از خانه خارج شوید

ایجاد ایده در خلاء واقعاً سخت است. اگر می خواهید به یک ماشین مولد ایده تبدیل شوید ، خود را در موقعیتی قرار دهید که در معرض چیزهای جدید قرار بگیرید. شما می توانید این کار را با یادگیری مهارت های جدید ، رفتن به مکان های جدید و ملاقات با افراد جدید انجام دهید.

بیرون آمدن از محدوده راحتی به شما این فرصت را می دهد که به دنبال فرصت ها و ارتباطات باشید و شما را برای سرگرمی آماده می کند. کی میدونه؟ شاید در همان کلاس آشپزی که ایده ای برای یک کوره خورشیدی قابل حمل ایجاد می کند ، با شریک تجاری آینده خود ملاقات کنید.

نکته 4 – هر روز ایده پردازی را تمرین کنید

سارا بلیکلی ، بنیانگذار Spanx و ، در برهه ای ، جوانترین میلیاردر زن خودساخته در ایالات متحده ، مجله ای از ایده ها که 99 صفحه است ، تک فضا دارد و هر روز طولانی تر می شود. این بدان معنا نیست که او قصد دارد به تک تک آنها عمل کند ، اما از بین صدها ایده ، او احتمالاً ایده هایی را پیدا خواهد کرد که به مشاغل موفق تبدیل می شوند.

چه یک مجله فیزیکی تهیه کنید یا از ابزاری مانند Mind Meister استفاده کنید ، هر روز به فکر کردن و نوشتن ایده ها عادت کنید.

فقط منتظر نمانید تا یک لامپ روی سر شما ظاهر شود. هر روز صبح چند دقیقه وقت بگذارید و حداقل پنج ایده تجاری را یادداشت کنید و 10 را امتحان کنید. فقط هر چیزی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید ، خواه شکلات سفارشی ، تاکسی های پرنده یا جوراب های خوراکی.

نگران عملی یا حتی واقع بین بودن خود نباشید و سعی کنید خودتان را قضاوت نکنید. آن را سرگرم کننده و سبک فکر نگه دارید. ایده این است که به سادگی به ذهن خود اجازه دهید تا خلاق باشد و آب میوه های ایده پرداز خود را به جریان بیندازد.

استراتژی های بلند مدت برای ایجاد ایده های تجاری

هنگامی که خود را برای ایجاد ایده با خارج شدن از محدوده راحتی خود ، ملاقات با افراد جدید و نوشتن ایده های بیشتر تا آنجا که می توانید آماده کنید ، وقت آن است که به فکر زنده ماندن باشید. استراتژی های زیر می تواند به شما در یافتن محصولات و خدماتی که مردم هزینه آن را پرداخت می کنند ، کمک کند.

استراتژی شماره 1 – با آنچه دوست دارید شروع کنید

این که شما عاشق انجام کاری هستید به این معنا نیست که باید آن را برای امرار معاش انجام دهید. با این وجود ، علاقه شدید به یک سرگرمی ، علت یا محصول می تواند برتری مشخصی برای شما داشته باشد.

از یک جهت ، اگر آن را دوست دارید ، این شانس خوب است که دیگران نیز به آن علاقه داشته باشند. از طرف دیگر ، شما احتمالاً از قبل کاملاً در مورد آن آگاهی دارید و جامعه اطراف آن را درک می کنید – و این یک است بزرگ برتری نسبت به افرادی که فقط به دنبال طرح بعدی ثروتمند شدن سریع هستند.

برای مثال ، فرض کنید که شما علاقه زیادی به شراب خوب دارید. راه های زیادی وجود دارد که می توانید این اشتیاق را به کار اندازید. شما می توانید یک مغازه شراب باز کنید ، تورهای شرابخانه های محلی را برگزار کنید ، کلاس های چشیدن شراب برگزار کنید ، شراب ها را در یک وبلاگ مرور کنید ، یک برنامه ایجاد کنید که به مردم امکان می دهد مجموعه های شراب خود را پیگیری کنند ، یا مستندهای کوتاه YouTube در مورد تاریخ شراب های مختلف ایجاد کنید. هرچه به آن نزدیک شوید ، اشتیاق شما به موضوع و ارتباطی که با دوستداران شراب خود احساس می کنید به شما در انجام این کار کمک می کند.

چگونه می توانید اشتیاق خود را به یک تجارت تبدیل کنید؟

استراتژی شماره 2 – یک مشکل را حل کنید

هیچ مشکلی در جهان وجود ندارد. لیستی تهیه کنید.

مردم در مورد چه چیزی صحبت می کنند؟ مردم چه هستند شکایت در باره؟ چه روندهای محلی و جهانی برای مردم زمان ، پول یا انرژی هزینه دارد؟ تنگناهایی که صنعت شما باید با آن روبرو شود چیست؟ ناراحتی ها و ناامیدی های کوچک یا بزرگ در زندگی شما چیست؟

به احتمال زیاد اگر شما را دچار اشکال کنند ، دیگران را نیز آزار می دهند.

مشکلاتی مانند سرطان یا گرمایش زمین را به عنوان “بسیار بزرگ” نادیده نگیرید. شما ممکن است درمانی برای سرطان خون نداشته باشید ، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید محصولی را تهیه کنید که زندگی افراد بیمار را آسان تر می کند یا خدماتی که به خانواده آنها کمک می کند.

بنابراین اجازه ندهید ناراحتی های کوچک زندگی شما را از بین ببرد. در عوض ، به راههایی فکر کنید که می توانید آنها را برطرف کنید.

استراتژی شماره 3 – زندگی را آسان کنید

برای چندین دهه ، مردم از تلفن هایی استفاده می کردند که به دیوار متصل شده بودند. حرکت آنها محدود بود ، اما تلفن به خوبی کار می کرد ، بنابراین هیچ کس شکایتی نداشت. سپس شخصی تلفن بی سیم را اختراع کرد که به کاربران اجازه می داد در حین تماس در سراسر خانه خود قدم بزنند. سپس تلفن های هندزفری ، و ماشین ها و سرانجام تلفن های همراه آمد.

گاهی اوقات ، افراد حتی متوجه مشکل خود نمی شوند. آنها برای مدت طولانی کارها را به روشی خاص انجام داده اند و همه چیز خوب کار می کند. اما اینکه آنها شکایت نمی کنند به این معنی نیست که جایی برای پیشرفت وجود ندارد.

تلفن اصلی چسبیده به دیوار خوب کار می کرد ، اما مردم فرصت هایی را برای بهبود آن دیدند و اکنون ما نمی توانیم بدون تلفن های همراه خود زندگی کنیم. اگر می توانید راهی برای بهبود یک مفهوم موجود برای سهولت زندگی برای افرادی که از آن استفاده می کنند بیابید ، می توانید ایده تجاری خوبی داشته باشید.

استراتژی شماره 4 – پس انداز کنید

به طور جدی ، چه کسی دوست ندارد پس انداز کند؟ اما چگونه می توانید مردم را برای پس انداز پول بپردازید؟

در اینجا مثالی ذکر می شود: بانک های سنتی اغلب هزینه هایی را برای داشتن موجودی کم ، استفاده از دستگاه خودپرداز یا برداشت بیش از حد حساب های جاری چک می کنند. مردم بازار را دیدند ، و در حال حاضر ده ها بانک آنلاین وعده یک تجربه بانکی بدون هزینه را می دهند.

به حوزه هایی از زندگی خود که در آن پول خرج می کنید و در مقابل ارزشی دریافت نمی کنید ، و راه هایی برای تغییر آنها فکر کنید.

استراتژی شماره 5 – در وقت خود صرفه جویی کنید

صرفه جویی در زمان یک ثانیه برای صرفه جویی در هزینه است – یا احتمالاً برعکس ، بسته به مخاطب شما. مایکروویو متواضع 40 سال است که جزء اصلی آشپزخانه ها است زیرا در آشپزخانه های خانگی زمان زیادی صرفه جویی می کند. به همین ترتیب ، مردم برای تمیز کردن خانه ها یا ماشین های خود جزئیات می پردازند زیرا نمی خواهند وقت گرانبهای خود را صرف انجام این کارها کنند.

وقت گیران در زندگی یا صنعت شما چیست؟ راهی برای ساده سازی آنها پیدا کنید ، و این شرط خوبی است که کسی هزینه خدمات را بپردازد.

استراتژی شماره 6 – به افراد کمک کنید تا پیشرفت کنند

یک فرد بدبین می تواند بگوید این به معنای جلب توجه به غرور ، حرص یا ناامنی مردم است ، اما نگاه مثبت تر و در نهایت مفیدتر این است: چگونه می توانید به مردم کمک کنید مردم بهتر؟

آیا می توانید به آنها کمک کنید سالم تر باشند؟ باهوش تر؟ مطمئن تر؟ چطور می توانید به آنها کمک کنید تا در حرفه خود پیشرفت کنند یا یک همسر روحانی پیدا کنند؟ شاید بتوانید به آنها در مهمانی های شام عالی کمک کنید ، روابط بهتری با فرزندان خود داشته باشید یا رانندگان بهتری باشید.

عرضه بی پایان افرادی وجود دارد که می خواهند نسخه های بهتری از خود باشند. وظیفه شما این است که دریابید چگونه می توانید به آنها در انجام این کار کمک کنید.

استراتژی شماره 7 – به دنبال پول باشید

ایده هایی برای صرفه جویی در پول ، صرفه جویی در وقت و بهبود خود ، گام های هوشمندانه ای در جهت درست هستند ، اما آنها ضامن یک تجارت موفق نیستند. هنگامی که لیستی از ایده ها را تهیه کردید ، هر یک را در برابر این س checkال بررسی کنید: آیا وجود دارد کافی افرادی که مایل به پرداخت هستند کافی پول برای ارزش بخشیدن به این؟

گاهی اوقات پاسخ منفی است ، در این صورت ، خوب است. فقط به مورد بعدی بروید. اما اگر ایده ای واقعاً به شما توجه می کند ، آن را رد نکنید فقط به این دلیل که “می دانید” هیچ کس حاضر به پرداخت آن نیست. پرس و جو کن. تحقیقات بازار انجام دهید. نظرسنجی ها را بفرستید ، با بازار هدف خود مصاحبه کنید و از وضعیت سایر محصولات مشابه در بازار مطلع شوید.

مراحل بعدی

اگر ایده جامعی دارید و کاملاً مطمئن هستید که می توانید با آن سود ببرید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که حداقل جهش (MVP) را ایجاد کنید. هدف در اینجا ایجاد محصول یا خدمات در اسرع وقت و ارزان ترین شکل ممکن و آزمایش آن در دنیای واقعی است.

اگر اولین بار کاملاً آن را میخ نزدید عرق نکنید. به احتمال زیاد ، قبل از اینکه آماده راه اندازی شوید ، مجبورید تکرار کنید و تغییر دهید – یا حتی ممکن است متوجه شوید که این ایده برای شما مناسب نیست و به حالت اول بازگردید.

اما این خوب است! زیرا شما یک ماشین تولید کننده ایده هستید و همیشه بیشتر خواهید داشت.

آیا می خواهید کمی خلاقیت کسب کنید؟ شاید راهنمای زیر برخی از ایده ها را جرقه بزند: