رزومه مدیریت پروژه: چه چیزی باید وجود داشته باشد؟

رزومه شما می تواند یک کار دلهره آور باشد که مانند یک ابر تیره روی سر شما آویزان است.

نمی توان انکار کرد که جمع آوری رزومه کاری است که به زمان و صبر نیاز دارد.

اما همچنین نمی توان انکار کرد که این یک قطعه حیاتی از پازل جستجوی شغل است.

رزومه شما اولین نگاه شرکت به شما – تجربه شما – مجموعه مهارت ها و پتانسیل ها است.

به همین دلیل ضروری است که بر قسمت های مناسب رزومه مدیریت پروژه خود تأکید صحیح داشته باشید. به منظور درخشش آن.

و خود را از جمعیت جدا کنید ، به طوری که با آن تماس مصاحبه آرزو می کنید.

دقیقاً نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید؟

این راهنما اینجاست تا طناب های رزومه مدیریت پروژه خود را به شما نشان دهد. به علاوه همه موارد غیرقابل مذاکره که بلیط شما برای مصاحبه خواهد بود.

چرا داشتن رزومه قوی مدیریت پروژه بسیار مهم است

شغل مدیر پروژه دارای بخشهای متحرک بیشماری است. مجموعه مهارت های شما انواع مختلفی را در بر می گیرد.

اما مهمتر از همه ، شما منظم هستید. بنابراین ، رزومه شما باید منعکس کننده توانایی شما برای سازماندهی خوب امور ، بدون توجه به پروژه (در این مورد ، رزومه شما) باشد.

آنچه شما در رزومه خود وارد می کنید و نحوه بیان آن ، تعیین می کند که آیا برای مصاحبه تصمیم گیری می کنید یا خیر. در اینجا برخی از دلایلی که باعث می شود رزومه قوی بلیط شما باشد ، ذکر شده است.

این مهارت ها و تجربه شما را نشان می دهد.

کارفرمایان احتمالی باید ببینند آیا مهارت های لازم برای انجام کار را دارید یا خیر. با این حال ، داشتن مهارت ها همیشه کافی نیست.

اگر برای موقعیتی بالاتر از سطح ابتدایی درخواست می کنید ، شرکت می خواهد تجربه شما را مرتبط با این شغل ببیند. آنها می خواهند بدانند عملکرد شما در گذشته چگونه بوده است و در نتیجه چه دستاوردهایی داشته اید.

جلب توجه می کند.

مدیران استخدامی حجم زیادی از رزومه ها را غربال می کنند. و بیایید صادق باشیم ، این می تواند بسیار خسته کننده و خسته کننده باشد. به همین دلیل آنها عاشق رزومه ای هستند که برجسته است و توجه آنها را به خود جلب می کند.

بهترین مکان برای جلب توجه آنها یک چهارم بالای رزومه است. در حالی که داشتن نام و اطلاعات تماس در بالا بسیار مهم است ، از بقیه فضای آن برای انجام کار منحصر به فرد استفاده کنید.

این می تواند یک خلاصه ، لوگوی شخصی ، یک نقل قول باشد – واقعاً هر چیزی که باعث شود مدیر استخدام متوقف شود و به رزومه شما زمان بیشتری بدهد.

یک مطالعه توسط کالج جدید علوم انسانی نشان داد که متوسط ​​زمانی که مدیر استخدام برای رزومه شما صرف می کند سه دقیقه و 14 ثانیه است.

علاوه بر این ، از هر پنج استخدام کننده یک نفر قبل از پایان خواندن رزومه یا رزومه ، کاندیدایی را رد می کند ، بنابراین به خاطر داشته باشید که برداشتهای اولیه مهم است.

این نشان می دهد که چگونه می توانید برای شرکت سود ببرید.

یک شرکت تنها در صورتی به استخدام شما علاقه مند است که بتواند تصور کند شما به آنها کمک می کنید (که کاملاً منطقی است).

به بیان ساده ، شرکت نیاز دارد و آنها به دنبال فردی هستند که این نیاز را برآورده کند. بنابراین ، رزومه شما باید نشان دهد که به عنوان مدیر پروژه ، چیزهای زیادی برای ارائه به شرکت دارید.

یک راه عالی برای انجام این کار استفاده از اعداد و آمار است. معیارهای قابل تأیید (مانند پول پس انداز شده ، پروژه های تکمیل شده ، تعداد افراد تحت مدیریت و غیره) راهی ملموس برای شرکت ها است تا از مزایای بالقوه شما برای آنها دیدن کنند.

این تضمین می کند که شما برای کار مناسب هستید.

جای تعجب نیست که یک شرکت می خواهد مجموعه مهارت ها ، تجربه و اهداف شما با کار هماهنگ باشد. و رزومه اولین جایی است که این را نشان می دهد.

به جای اینکه رزومه شما یک مدیریت عمومی پروژه باشد که می تواند برای هر شغل بالقوه در این زمینه استفاده شود ، باید هر رزومه را به طور خاص به هر شغلی که درخواست می کنید ، ارائه دهید.

می تواند برای شما مصاحبه ای انجام دهد.

رزومه شما اولین مرحله در فرآیند استخدام است. با استفاده از آن ، استخدام مدیران تعیین می کند که آیا شما شایسته برداشتن گام بعدی هستید: مصاحبه.

اگر از آزمون رزومه عبور نکرده اید ، به آزمون بعدی نخواهید رسید ، بنابراین تمرکز ما بر رزومه است.

چگونه می توان رزومه مدیریت پروژه خود را امروز بهبود بخشید

اکنون که اهمیت رزومه خود را درک کرده اید ، زمان آن فرا رسیده است که مدیریت پروژه خود را قوی کنید تا به جذب کنندگان و استخدام مدیران نشان دهید که شایسته مصاحبه هستید.

چندین مرحله ، راهنمایی و ترفند متفاوت برای درخشندگی رزومه شما وجود دارد.

یک تیتر قوی بنویسید

تیتر رزومه شما باید بیش از “مدیر پروژه” خوانده شود.

باید توصیفی باشد و شامل کلمات کلیدی باشد که توجه خواننده را به خود جلب کند.

این فرصتی است برای افزودن کمی اطلاعات اضافی که از همان ابتدا شما را به عنوان یک نامزد عالی معرفی می کند. از بالا به یاد می آورید که در آن به اهمیت اولین برداشت ها اشاره کردیم؟ یک تیتر قوی این است که در عمل.

اگر فقط برای یک تیتر کوتاه جا دارید ، باید چنین چیزی را بخوانید:

مدیر پروژه با جزئیات گرا با [x] سالهای [industry] تجربه

چاشنی [industry] مدیر پروژه با [x] سال ها تجربه

اگر می خواهید کمی بیشتر گسترش دهید و یک عنوان عمیق تر شبیه به خلاصه بنویسید ، در اینجا چند مثال آورده شده است:

[Industry] دارای مجوز پروژه پروژه با [x] سالها تجربه در اختیار داشتن تمام مراحل یک پروژه از ابتدا تا تعطیلی تا تحقق پروژه هایی که بیش از حد انتظار هستند و در بودجه باقی می مانند.

مدیر پروژه مبتنی بر نتایج با مهارتهای مدیریتی ، ارتباطی و برنامه ریزی استثنایی و به دنبال موقعیت مدیر پروژه در [company]به

کلیدواژه های پلاگین

اغلب ، قبل از اینکه رزومه شما در مقابل مدیر استخدام قرار گیرد ، از طریق سیستمی که رزومه شما را اسکن می کند ، اجرا می شود. این کار باعث صرفه جویی زیادی در مدیران استخدام شده و به آنها می گوید که آیا مجموعه مهارت های شما با شغلی که درخواست کرده اید مطابقت دارد یا خیر.

نحوه عملکرد سیستم به این صورت است که رزومه شما را برای جستجوی کلمات کلیدی که تجربه شما در مدیریت پروژه مربوط به کار را نشان می دهد ، اسکن می کند. اگر سیستم به اندازه کافی کلمات کلیدی مهم را در رزومه شما پیدا کند ، به استخدام کننده اطلاع می دهد که باید در نظر گرفته شود.

واضح است که چرا کلمات کلیدی در رزومه مدیریت پروژه شما بسیار مهم هستند. بهترین راه برای اطمینان از داشتن کلمات کلیدی مناسب برای عبور از سیستم اسکن ، استفاده از کلمات کلیدی خاص است که در شرح کار مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجا که هر موقعیت و شرح شغل با پست بعدی متفاوت است ، باید کلمات کلیدی خود را با هر موقعیتی تغییر دهید. کار ساده ای نیست و استفاده از رزومه PM یکسان برای درخواست در مشاغل مختلف متفاوت است.

اگر یک عبارت در توضیحات شغل نشان داده می شود و شما آن تجربه یا مهارت را دارید ، آن را در رزومه خود قید کنید.

برخی از رایج ترین کلمات کلیدی مدیریت پروژه عبارتند از:

  • بودجه بندی
  • ارتباط با مشتری
  • مبتنی بر همکاری
  • مدل سازی داده ها
  • مهلت ها
  • طرح
  • توسعه
  • رسیدگی لازم
  • اجرای طرح ها
  • آنالیز مالی
  • تجزیه و تحلیل فاصله
  • ارزیابی اثرات
  • شاخص های کلیدی عملکرد (KPI)
  • مشارکت رهبری
  • مدیریت انتظارات مشتری
  • مدیریت تعارضات
  • نقاط عطف
  • نظارت بر
  • چند وظیفه ای
  • عواقب
  • برنامه ریزی
  • هماهنگی پروژه (PC)
  • چرخه زندگی پروژه
  • کنترل کیفیت
  • مدیریت ریسک
  • برنامه ریزی
  • جدول زمانی
  • روابط فروشندگان

برجسته کردن مهارتهای فنی

این مهم است که مهارت های اولیه و فنی خود را مخصوص صنعت و شغل نشان دهید.

یکی از بخشهای اساسی مدیریت پروژه سازماندهی است. احتمال زیادی وجود دارد که شما از نرم افزار مدیریت پروژه برای مشاهده یک پروژه از ابتدا تا انتها به صورت روان استفاده کنید.

کارفرمای بالقوه شما می خواهد بداند که شما در نرم افزارهای مدیریت پروژه خاص مانند آنچه در اینجا به اشتراک گذاشته شده است ، تجربه دارید. حتماً توجه داشته باشید که آیا با ابزارهای مشابه یا مشابهی که در شرح کار ذکر شده کار کرده اید.

گزینه های مختلف نرم افزاری برای نیازهای مختلف پروژه بهترین هستند ، اما بهترین گزینه برای استفاده همه کاره Monday.com است. تجربه در این مورد مدیران استخدام را تحت تأثیر قرار می دهد و احتمالاً شما را به بالای لیست بالقوه استخدام منتقل می کند.

داشتن تجربه در چندین روش مختلف مدیریت پروژه به نفع شما خواهد بود و به اشتراک گذاشتن سطح تخصص شما در هر یک به آنها کمک می کند تا نقاط قوت شما را بهتر ببینند. هرگونه مهارت فنی ذکر شده در شرح شغلی که در آن تجربه دارید باید در رزومه شما مشخص شود.

اگر مهارت های فنی بیشتری را از گواهینامه ها ، آموزش ها یا سمینارها دریافت کرده اید ، به اشتراک گذاشتن آن را فراموش نکنید. گواهینامه حرفه ای مدیریت پروژه در سطح جهانی شناخته شده است و به کارفرمایان بالقوه می گوید که شما درک کاملی از دنیای مدیریت پروژه و مهارت ها و تجربه ای که آنها به دنبال آن هستند ، دارید.

با استفاده از معیارها ، دستاوردها را به اشتراک بگذارید

اعداد بخشی از کار مدیر پروژه است. از بودجه گرفته تا مهلت ها و همه چیز بین آنها ، بسیاری از کارهای شما بر اساس اعداد اندازه گیری می شود. بنابراین ، هنگام توصیف تجربه خود باید از معیارها استفاده کنید.

هر زمان که به یک وظیفه شغلی برای موقعیت قبلی اشاره می کنید ، سعی کنید معیارهایی را به آن متصل کنید. می توانید در مورد میزان دسترسی به پروژه ، مهلت ها ، بودجه ، تعداد افرادی که مدیریت کرده اید و موارد دیگر صحبت کنید. مدیران استخدام شده اعداد را دوست دارند تا ادعاهای تجربه شما را توجیه کنند و ببینند که چگونه ممکن است در مورد شرکت اعمال شود.

چیدمان مناسب را انتخاب کنید

اکثر رزومه ها از ترتیب زمانی پیروی می کنند که تجربه شما را نشان می دهد ، با جدیدترین آنها شروع می شود. این یک روش عالی برای استخدام مدیران است تا ببینند هیچ شکاف قابل توجهی در سابقه کاری خود ندارید و تجربه ای دارید که به زمان خاصی بر می گردد.

با این حال ، اگر شما یک مدیر پروژه مستقل هستید ، ترتیب زمانی ممکن است تجربه شما را به بهترین نحو نشان ندهد. اگر به نظر شما شبیه است ، ابتدا چیدمانی را انتخاب کنید که مربوط ترین پروژه های شما را نشان دهد.

4 بهترین روش برای اصول اولیه طراحی ناخن

موارد بالا نکاتی است که می توانید در دور بعدی مصاحبه شغل مدیریت پروژه احتمالی خود قرار دهید. در اینجا برخی از نکات کلی تر رزومه وجود دارد که هنگام جمع آوری این سند نمی خواهید فراموش کنید.

از فونت های حرفه ای استفاده کنید

هیچ چیز نمی تواند یک مدیر استخدام کننده یا استخدام کننده را سریعتر از این که نتواند آنچه رزومه شما می گوید بخواند. اگرچه ممکن است بخواهید طراحی رزومه شما منحصر به فرد باشد ، اما شخصیت خود را با فونت بد بو نشان ندهید. آن را ساده و خوانا نگه دارید. همچنین ، اندازه فونت خود را تماشا کنید. اگر فونت را بسیار کوچک کنید تا همه چیز را در یک صفحه جمع کنید ، مردم نمی توانند آن را به راحتی بخوانند و ادامه می دهند.

از کلیشه ها خودداری کنید

استفاده از عباراتی مانند “سخت کوش” ​​، “بازیکن تیم” ، “رانده شده” و غیره هیچ لطفی به شما نمی کند. اصطلاحات تجاری بیش از حد برعکس تأثیر می گذارد. مگر اینکه معیارها و دستاوردهایی برای پشتیبان گیری از این عبارات رایج دارید ، از آنها دوری کنید:

  • جزئیات گرا
  • برو به شخص
  • سخت کوش
  • فعال
  • خود انگیزه
  • متفکر استراتژیک
  • بازیکن تیم
  • ارزش افزوده
  • ویلچوس

به جای کلمات بالا ، کلمات عملی را انتخاب کنید که ارزش شما را ثابت کند. برخی از این موارد عبارتند از:

  • به دست آورد
  • بهبود یافته
  • تحت تأثیر قرار گرفته است
  • راه اندازی شد
  • اداره می شود
  • آموزش دیده

تفاوت را ببین؟ فهرست دوم کلماتی است که بر خلاف ویژگی های شخصی عمل می کنند.

آن را نسبتاً مختصر نگه دارید

ممکن است مشکل باشد که تجربه خود را به چند صفحه تقلیل دهید ، اما ضروری است. مدیران استخدام کننده و استخدام کنندگان حجم بالایی از رزومه ها را مشاهده می کنند که می خواهید رزومه خود را مختصر و دقیق نگه دارید.

لازم نیست رزومه خود را فقط در یک صفحه نگه دارید. این یک عمل منسوخ است که قبل از ظهور رزومه های الکترونیکی بارها و بارها گفته شد. اما شما همچنین نمی خواهید یک هیولا رزومه پنج صفحه ای داشته باشید.

یک قاعده کلی یک صفحه برای درجه های اخیر و مشاغل ابتدایی ، دو صفحه برای پنج سال یا بیشتر تجربه و سه صفحه برای تجربه و موقعیت های سطح بالا است.

موارد مهمی مانند مهارت ها و تجربه خود را در بر بگیرید ، اما برای صرفه جویی در اتاق ، مواردی مانند معدل ، جوایز مدرسه ، باشگاه های مدرسه و علایق عمومی را حذف کنید. هنگامی که تجربه ای حرفه ای دارید ، معدل ، جوایز و باشگاه های شما دیگر مرتبط نخواهند بود.

تصحیح شده

اشتباهات گرامری و املایی یک پرچم قرمز بزرگ برای استخدام مدیران است ، زیرا نشان می دهد که در کار خود کامل نیستید. به عنوان یک مدیر پروژه ، بسیار مهم است که نشان دهید که برای سازماندهی و ارائه دقیق یک محصول نهایی ، که در این مورد ، رزومه شما است ، آنقدر منظم و دقیق هستید.

رزومه خود را چندین بار بخوانید و آن را با صدای بلند بخوانید تا هر چیزی که نامناسب به نظر می رسد را دریافت کنید. وقتی احساس می کنید دیگر نمی توانید به رزومه خود نگاه کنید ، از یک دوست یا مربی معتمد بخواهید تا آن را بررسی کند تا مطمئن شود هر اشتباهی که از دست داده اید این مرحله ساده این قدرت را دارد که اولین تصور شما را برای یک موقعیت ایجاد کند یا از بین ببرد. همچنین می توانید آن را از طریق ابزار تصحیح رایگان بصورت آنلاین مانند Grammarly اجرا کنید.