هر آنچه که باید در مورد نقشه های حرارتی پویا بدانید |

تجزیه و تحلیل به بخش مهمی از بهبود عملکرد کلی وب سایت ما تبدیل شده است. از درک اینکه چه تعداد بازدیدکننده به سایت شما می آیند ، منبع ترافیک از کجا آمده است ، چند صفحه بازدید کرده اند و مدت زمانی که در وب سایت صرف کرده اند.

داده های جمع آوری شده از این معیارها ما را قادر می سازد تا تنظیمات وب سایت خود را انجام دهیم. انجام این کار می تواند منجر به مراجعه بیشتر مشتریان به وب سایت و خرید محصولات ما شود.

البته ، این نوع معیارها تصویر کلی را در اختیار شما قرار نمی دهند. این معیارها هیچ راهی را برای شما ارائه نمی دهند تا نحوه رفتار مشتری را هنگام بازدید از وب سایت شما ارائه دهید. یا روی چه صفحاتی از آن رفتارها کلیک می کنند.

پی بردن به اینکه کدام عناصر در صفحه توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند و کدامیک از آنها نمی تواند به شما در تنظیمات مورد نیاز کمک کند.

نقشه های حرارتی پویا می توانند بهترین بینش ممکن را در مورد تجربه مشتری در وب سایت شما به شما ارائه دهند. این امر با تجسم چگونگی حرکت بازدیدکنندگان از طریق هر صفحه در طول بازدید از وب سایت شما ، این امر را برطرف می کند. داشتن این اطلاعات گنجینه ای از داده ها را باز می کند که به شما امکان می دهد هنگام بهینه سازی وب سایت خود تصمیمات هوشمندانه تری بگیرید. اگر می خواهید وب سایت خود را توسعه دهید ، باید فوراً به نقشه های حرارتی پویا دست پیدا کنید.

برای این پست ، بیایید همه چیز را که باید در مورد نقشه های حرارتی پویا بدانید ، مرور کنیم.

نقشه های حرارتی پویا چیست؟

نقشه حرارتی پویا ابزاری است که به شما امکان می دهد داده های جمع آوری شده از وب سایت خود را هر زمان که کسی بازدید می کند تجسم کنید. چندین نوع داده رفتاری از بازدیدکنندگان را از طریق ناوبری آنها در سایت و تعامل با عناصر پویا مانند فرم ها و پنجره ها جمع آوری می کند.

معمولاً از نقشه های حرارتی پویا برای درک اینکه کدام قسمت از صفحه بیشترین توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند استفاده می شود. این به کسب و کارها کمک می کند تا وب سایت خود را ارتقا دهند تا تعامل افزایش یابد و تجربه مشتری لذت بخش تر شود.

معمولاً ، این نقشه های حرارتی پویا چهار ویژگی اصلی را ارائه می دهند: مناطق کلیک ، نقشه های کلیک ، لیست های اصلی و نقشه های پیمایش. هر یک از این ویژگی ها به کاربر اجازه می دهد نقاط حساس را در صفحات وب سایت مشاهده کند. این نقاط مهم منابع بسیار خوبی از داده ها هستند که می توانند به کاربران در تشخیص رفتار بازدیدکنندگان کمک کنند.

نقشه های حرارتی پویا چگونه می تواند برای شما مفید باشد؟

چند روش وجود دارد که نقشه های حرارتی پویا می تواند به شما در بهینه سازی وب سایت شما برای نتایج بهتر کمک کند. در اینجا آنچه می توانید از استفاده از نقشه های حرارتی پویا انتظار داشته باشید ، آمده است.

درک نیازهای مشتری

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، درک نحوه بازدیدکنندگان از وب سایت شما می تواند برای تجارت شما ارزشمند باشد. با استفاده از نقشه های حرارتی پویا ، می توانید بهترین بازخورد ممکن را از جریان بازدیدکنندگان خود بدست آورید. اگر اکثر بازدیدکنندگان شما از نقطه شروع صفحه شما عبور نمی کنند ، با استفاده از ویژگی ای که در وب سایت خود ادغام کرده اید یا اقداماتی برای تبدیل انجام می دهند ، یک نقشه حرارتی پویا می تواند به شما در یافتن آن کمک کند.

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا کالای پرفروش شما عملکرد بهتری نسبت به بقیه محصولات شما دارد؟ مطمئناً ، این یک محصول خوب طراحی شده است ، اما چه چیزی آن را در مقایسه با بقیه مواردی که در وب سایت خود قرار داده اید متمایز می کند؟ شاید فروش خوبی داشته باشد زیرا محصولی است که آنها می خواهند ، یا می تواند به دلیل قرار گرفتن در داخل فروشگاه باشد؟ نقشه های حرارتی پویا می تواند به شما کمک کند بفهمید که دقیقاً چه چیزی باعث می شود بازدیدکنندگان شما روی آن محصول کلیک کنند ، اما نه دیگران.

اگر صفحه مرور دارید ، می توانید بیاموزید که آیا بازدیدکنندگان شما در آن مرورها حرکت می کنند یا نه تا ببینند آیا محصول چیزی است که باید خریداری کنند. شاید صفحه مرور شما به دلیل نحوه قرارگیری آن به اندازه کافی افراد را در آن مرور نمی کند؟ شاید انتقال آن به قسمت قابل مشاهده تری از صفحه ، شانس افرادی را که برای خواندن نظرات محصول شما وقت می گذارند افزایش دهد.

استفاده از نقشه های حرارتی پویا برای به دست آوردن بینش به شما این امکان را می دهد تا تصویر بسیار واضح تری از تجربه خریدی که مشتریان هنگام بازدید از وب سایت شما تجربه می کنند ، بدست آورید. سپس می توان از این داده ها برای بهبود در مناطقی که به شدت به آن نیاز دارند ، استفاده کرد.

وب سایت شما را بهبود می بخشد

ایجاد تغییرات در وب سایت شما می تواند به افزایش ترافیک دریافتی شما در زمان اضافه کمک کند ، اما این در صورتی است که بتوانید مواردی را که برای فروشگاه شما مفید است پیاده سازی کنید. با این حال ، مطالب تصادفی با وب سایت شما بهترین راه برای این کار نیست. یکی از دلایلی که اکثر شرکت ها این روزها به متریک و تجزیه و تحلیل متکی هستند این است که اطمینان حاصل کنند که تصمیمی که برای تجارت خود می گیرند ، تصمیم درستی است. بنابراین ، به جای عکسبرداری در تاریکی ، از نقشه های حرارتی پویا برای تصمیم گیری آگاهانه استفاده کنید.

نقشه های حرارتی پویا به شما این امکان را می دهد که هر یک از ایده های خود را آزمایش کرده و تصمیمی را که قبل از ارائه به عموم گرفته اید ، تأیید کنید. گذشته از تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی سایت خود با استفاده از نقشه های حرارتی پویا ، همچنین می توانید از آنها برای نظارت بر عملکردهای پشت تست های A/B استفاده کنید.

آن را با کارکنان خود به اشتراک بگذارید

به اشتراک گذاری نقشه های گرمایی پویا می تواند به تیم شما کمک کند تا برای اهداف آینده ای که کسب و کار شما می خواهد به آنها برسد آماده شوند. راه اندازی یک تجارت الکترونیک مستلزم این است که تغییرات فصول را مشاهده کنید ، به ویژه برای استفاده از فصول تعطیلات که می تواند به افزایش فروش شما کمک کند. به اشتراک گذاشتن داده های به دست آمده از نقشه های گرمایی پویا با بقیه اعضای تیم شما می تواند وضوح آنچه را که آنها باید برای انجام بهتر برای اطمینان از ساختار بهتر کمپین بعدی انجام دهند ، روشن کند.

درست مانند نحوه ایجاد تغییرات در وب سایت خود ، داده هایی که از نقشه های حرارتی پویا به دست می آورند به آنها امکان می دهد استراتژی های بهتری در دراز مدت بسازند. علاوه بر این ، تیم شما می تواند به مسائل دیگری اشاره کند که ممکن است هنگام مشاهده نقشه حرارتی پویا به آن توجه نکرده باشید.

نگاه کردن به یک نقشه حرارتی پویا می تواند یکی از پربارترین تجربیات باشد. این که بدانید می توانید وب سایت تجاری خود را در طول زمان با ایجاد تنظیمات صحیح بهبود بخشید ، تفاوت زیادی ایجاد می کند. همه افراد در سازمان می توانند استراتژی های خود را با یکدیگر هماهنگ کنند تا اطمینان حاصل شود که هر کدام می توانند تصمیمات آگاهانه ای را در مورد تلاش های انتخاباتی خود اتخاذ کنند.

شروع شدن

در اینجا در Crazy Egg ، ابزار ما به بسیاری از سازمان ها کمک کرده است تا از طریق استفاده از نقشه حرارتی پویا ، مشاغل خود را بهبود بخشند. برای استفاده کامل از یک نقشه حرارتی پویا ، در اینجا ایده هایی وجود دارد که می توانید برای موفقیت در تلاش های خود پیاده سازی کنید.

ترافیک جمعیتی خود را مقایسه کنید

به احتمال زیاد ، وب سایت شما به دلیل تلاش های بازاریابی شما به طور بالقوه از چندین منبع مختلف ترافیک دریافت می کند. البته ممکن است برخی از این منابع بسیار بهتر از برخی دیگر عمل کنند. همچنین ممکن است مجموعه ای از مشتریان با ارزش سبد خرید بیش از حد متوسط ​​داشته باشید یا برخی از آنها به بازدید مجدد فروشگاه شما ادامه دهند اما هیچ یک از خریدهای خود را نهایی نکرده باشند.

صرف نظر از نحوه تصمیم گیری برای تقسیم بندی جمعیتی ، یک نقشه پویا می تواند نحوه رفتار همه این گروه ها هنگام بازدید از وب سایت شما را نشان دهد. چند نفر از این مشتریان زمان کافی را صرف مرور مطالب شما و خواندن نظرات قبل از خرید می کنند؟ مشتریان مکرر شما بیشتر از چه نوع محصولاتی از خط تولید شما خرید می کنند؟ آیا هیچ یک از اهداف ارزشمند شما در صفحات مناسب قرار گرفته و به مشتریان وفادار تبدیل شده است؟

وقت گذاشتن برای تقسیم بندی داده های به دست آمده از نقشه حرارتی پویا ، تجربیات جمعیتی شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد. می توانید استراتژی هایی را اجرا کنید که استراتژی های ضعیف را افزایش می دهد. حتی ایجاد برخی تغییرات جزئی در وب سایت شما می تواند تأثیر زیادی بر مشتریان مختلف شما داشته باشد.

ارزیابی صفحات وب سایت شما

هر زمان که افراد از سایت شما دیدن می کنند ، ممکن است الگوهای عجیبی را در نقشه حرارتی پویای خود مشاهده کنید. اگر مکرراً این نقاط را مشاهده می کنید ، عاقلانه است که آنها را بررسی کرده و دریابید که چه چیزی باعث این رفتارهای عجیب و غریب شده است. شاید بازدیدکننده با نحوه حمل یکی از اقلام گیج شده باشد؟ یا شاید آنها در جستجوی وب سایت شما مشکل داشته باشند تا آنچه را که جستجو می کنند پیدا کنند.

اگرچه نقشه های گرما همیشه نمی توانند بینشی را در اختیار شما قرار دهند که بتواند تجربه کلی فروشگاه شما را بهبود بخشد. با این وجود ، صرف زمان کافی برای انواع صفحات شما را به بهترین روش ممکن برای بهینه سازی فروشگاه خود به بهترین شکل ممکن مجهز می کند.

درک رابطه بین بازدیدکنندگان و محتوای ارائه شده در وب سایت شما می تواند به شما در برجسته سازی هرگونه شکاف احتمالی که قبلاً از دست داده اید کمک کند. این می تواند شامل مسائل طراحی شده توسط وب یا مسائل فنی باشد که می تواند شانس احتمالی فروش را مسدود کند.

عناصر بیشترین کلیک روی عناصر را تجزیه و تحلیل کنید

یکی از بهترین راه ها برای تشخیص میزان موفقیت مشارکت شما این است که بررسی کنید کدام عناصر وب سایت شما توسط بازدیدکنندگان بیشتر کلیک می شود. در حالت ایده آل ، قسمتهایی که باید روی آنها بیشتر کلیک کنید دکمه های تماس و اقدامات شما هستند. به دنبال آن ناوبری و هر پیوند دیگری که اطمینان حاصل کند بازدیدکنندگان شما مدت بیشتری در سایت تجارت الکترونیک شما باقی می مانند.

اگر عناصر دیگری را در سایت خود ادغام کرده اید که می تواند مانع تبدیل بازدیدکنندگان شما شود ، ممکن است نیاز به تغییراتی داشته باشید. مگر اینکه عنصر بسیار ضروری برای وب سایت شما باشد ، آن را به طور کامل حذف کنید. در غیر اینصورت ، تغییر مکان آن در صفحه را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید مشکلی برای مشتریان شما ایجاد نمی کند.

در مورد نوارهای ناوبری ، این یک فرصت عالی برای ارزیابی عناصر مختلف این بخش از وب سایت شما است. در صورت عدم وجود کلیک بر روی دکمه های ناوبری مهم ، ممکن است لازم باشد نوار پیمایش را اصلاح کنید تا ببینید چه چیزی می تواند به طور بالقوه کلیک روی این موارد را افزایش دهد.

تجربه دسکتاپ و موبایل

این روزها ، اگر یک تجارت الکترونیکی می خواهد موفقیت خود را در بازار بسیار رقابتی تضمین کند ، باید وب سایت خود را برای دستگاه های رومیزی و تلفن همراه بهینه کند. تعداد افرادی که از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند به طرز فوق العاده ای افزایش یافته است و اکثر آنها تمایل دارند در حین حرکت از فروشگاه های تلفن همراه خود استفاده کنند. بنابراین ، باید اطمینان حاصل کنید که بهینه سازی تلفن همراه وب سایت خود را جدی گرفته اید.

نقشه های حرارتی پویا می تواند به شما کمک کند تجربیاتی را که بازدیدکنندگان هر زمان که از فروشگاه تجارت الکترونیکی شما با یک دستگاه تلفن همراه یا رومیزی بازدید می کنند ، تجربه کنید. اطلاعاتی که در اینجا به دست می آورید می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که با چه زمینه هایی درگیر هستند یا رفتارهای متفاوت بین این دو. هنگامی که صحبت از پیمایش در وب سایتی می شود که وب سایت خود را به اندازه کافی بهینه سازی نکرده باشد ، کاربران موبایل بیشتر ناامید می شوند. با توجه به اندازه های مختلف صفحه نمایش در حال حاضر ، لازم است هنگام بهینه سازی وب سایت خود برای تجربه بهتر تلفن همراه ، این را در نظر داشته باشید.

کشف بهترین چیدمان

معمولاً هر زمان که بازدیدکننده ای بر روی یکی از صفحات شما فرود می آید ، تاشو به خط قطع مواد صفحه قابل مشاهده مربوط می شود. در یک نقشه حرارتی پویا ، آن تاشو نشان می دهد که اکثر بازدیدکنندگان شما در کدام صفحه در حال حرکت هستند. وقتی برای ارزیابی چرخه خود وقت می گذارید ، باید به مواردی که در بالا و پایین خط قرار می گیرند دقت کنید. آیا پیامی که سعی می کنید به مخاطبان خود ارائه دهید توسط بازدیدکنندگان معمولی دیده می شود؟ CTA شما چطور؟ آیا طرح فعلی شما به اندازه ای است که بتوانید بازدیدکنندگان خود را متقاعد کنید که در صفحه پایین تر حرکت کنند؟

بسته به نوع وب سایتی که از آن استفاده می کنید ، ارائه محتوای اضافی به مخاطبان می تواند به افزایش میزان پیمایش مشتریان شما کمک کند. یک وب سایت تجارت الکترونیک می تواند محتوای مختلفی مانند نسخه نمایشی محصول یا تصاویر محصول با کیفیت بالا که حاوی توضیحات است را ارائه دهد. موارد استفاده نیز یک مورد بالقوه است که می تواند برای تسکین هر گونه مشکلی که بازدیدکنندگان هنگام پیمایش در صفحه شما داشته باشند ، مورد استفاده قرار گیرد.

نتیجه

نقشه های حرارتی پویا می تواند یک تغییر بزرگ برای کسانی باشد که مایلند برای ادغام آنها به عنوان بخشی از وب سایت خود وقت بگذارند. داده های بدست آمده از این نقشه های حرارتی پویا می تواند اطمینان حاصل کند که همه تصمیمات آینده شما به بهترین شکل ممکن گرفته شده است. شما نه تنها از تغییراتی که در وب سایت خود ایجاد کرده اید سپاسگزار خواهید بود ، بلکه مشتریان شما نیز وقتی متوجه می شوند که چگونه راحت تر می توان در فروشگاه حرکت کرد.

یافتن محصولاتی که آنها خیلی سریعتر از قبل می خواهند باعث می شود که آنها به بازگشت خود و تبلیغ نام تجاری شما ادامه دهند. اگر می خواهید بهترین ابزار نقشه برداری حرارتی را در اطراف خود داشته باشید ، امروز ابزار ما را بررسی کنید!