راهنمای کامل درک DBA در مقابل LLC ها

افشاگری: این محتوا از خواننده پشتیبانی می کند ، به این معنی که اگر روی برخی از پیوندهای ما کلیک کنید ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

کارآفرینانی که یک کسب و کار جدید را راه اندازی می کنند گزینه های زیادی را باید در نظر بگیرند. بسیاری از افراد در تصمیم گیری در مورد شروع LLC ، ثبت DBA یا انجام هر دو مشکل دارند.

این راهنمای گسترده همه چیزهایی را که باید در مورد DBA و LLC بدانید را پوشش می دهد تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام برای کسب و کار شما مناسب است.

چرا درک تفاوت بین DBA و LLC بسیار مهم است

DBA ها و LLC ها بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. بسیار مهم است که نحوه عملکرد DBA و LLC ها را بفهمید تا بتوانید تعیین کنید کدام یک برای سناریوی منحصر به فرد شما مناسب است.

مواقعی وجود دارد که DBAs بیشترین اهمیت را برای مشاغل می دهد و زمان هایی که LLC ها انتخاب واضح هستند. برخی از شما ممکن است در دسته ای قرار بگیرید که به LLC احتیاج دارید و یک DBA

هنگامی که خود را آموزش دادید و بهترین گزینه را تثبیت کردید ، می توانید خیالتان راحت باشد که بدانید کسب و کار شما به شکلی که شما می خواهید راه اندازی شده است. شما درک روشنی از تعهدات و الزامات رعایت خواهید کرد تا اطمینان حاصل کنید که تجارت شما در وضعیت خوبی با دولت است.

DBA چیست؟

DBA مخفف “انجام تجارت به عنوان” است. اصطلاحات “نام تجاری” ، “نام ساختگی” و “نام فرض شده” همه مترادف نام DBA هستند. برخی ایالت ها و حوزه های قضایی ممکن است به طور رسمی از اصطلاحات متفاوتی استفاده کنند ، اما همه اینها یک چیز است.

DBA یک نهاد تجاری قانونی نیست. این فقط یک نام است که می تواند برای اهداف تجاری استفاده شود.

مالکیت انحصاری ، مشارکت ، LLC ، و شرکت ها همه نامزدهای احتمالی برای ثبت نام DBA هستند.

برای مثال ، فرض کنید شما یک پیمانکار مستقل هستید که خدمات طراحی وب را ارائه می دهد. شما یک نهاد تجاری حقوقی ندارید ، اما می خواهید یک نام تجاری را برای اهداف تجاری ثبت کنید تا خود را حرفه ای تر جلوه دهید. به جای استفاده از نام شخصی خود ، می توانید نام DBA مانند “Web Design Plus” یا “Superior Design Services” را ثبت کنید.

هنگامی که DBA را ثبت می کنید ، حتی می توانید با استفاده از آن نام برای EIN با IRS درخواست دهید. می توانید از DBA برای بازکردن حساب جاری ، درخواست کارت اعتباری و حتی پرداخت چک هایی که به آن نام نوشته شده است ، استفاده کنید.

بسیاری از کارآفرینان تصور می کنند که با ثبت نام DBA ، آنها در حال ایجاد یک کسب و کار هستند. اما به سادگی اینطور نیست. نامهای DBA هیچ گونه مسئولیت حفاظتی یا مزایای مالیاتی ارائه نمی دهند.

LLC چیست؟

LLC مخفف “شرکت با مسئولیت محدود” است.

LLC ها نهادهای تجاری قانونی هستند که در سطح ایالت ثبت شده اند. هنگامی که یک LLC شکل می گیرد ، یک نهاد جدید ایجاد می شود که جدا از مالک یا مالکان است.

همانطور که از نامش پیداست ، بزرگترین مزیت LLC حفاظت از مسئولیت است. اگر مشاغل مورد شکایت قرار گیرد ، ورشکست شود ، به وام دهندگان بدهکار باشد یا نتواند طلبکاران را پرداخت کند ، صاحبان هیچ گونه بدهی یا بدهی مسئولیتی ندارند. بنابراین شما فقط می توانید مبلغی را که در تجارت سرمایه گذاری کرده اید از دست بدهید و دارایی های شخصی شما محافظت می شود.

همچنین تشکیل LLC آزادی و انعطاف پذیری بیشتری از نظر مالیات به شما می دهد. ما بعداً با جزئیات بیشتری در مورد این گزینه ها بحث خواهیم کرد.

LLC ها برای شروع به کار و تلاش بیشتری نیاز دارند. تشکیل و نگهداری آنها گرانتر از DBA است. اما آنها به اندازه سایر واحدهای تجاری مانند شرکتها تحت محدودیت نیستند.

سناریوهایی وجود دارد که در آن ایجاد LLC و ثبت DBA منطقی است. به عنوان مثال ، فرض کنید شما در حال افتتاح یک رستوران جدید هستید و تصمیم دارید یک LLC با نام “غذاهای مکزیکی معتبر آنتونیو” تشکیل دهید.

بعد از شش ماه ، شما می خواهید یک کامیون غذا را به عنوان افزونه رستوران راه اندازی کنید. اما شما نمی خواهید LLC دیگری تشکیل دهید و دیوانه نام فعلی خود برای مارک کامیون مواد غذایی نیستید. شما می توانید نام DBA را به عنوان “Tony’s Taco Truck” ثبت کنید و از آن برای تهیه غذا در تجارت خود استفاده کنید.

نکات سریع برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا DBA یا LLC برای شما مناسب است

این که آیا شما یک LLC تشکیل می دهید یا یک DBA ثبت می کنید ، نباید از این پروسه ترسید. به جای پر کردن اسناد و مدارک و ثبت همه چیز به تنهایی ، می توانید از یک سرویس آنلاین برای انجام کلیه کارها برای خود استفاده کنید.

سیستم عامل هایی مانند LegalZoom شروع به کار LLC یا ثبت DBA را برای همه آسان می کند.

برای ثبت نام در DBA ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به چند س simpleال ساده در مورد خودتان و نامی که می خواهید ثبت نام کنید پاسخ دهید. بقیه را LegalZoom بر عهده می گیرد. خدمات ثبت نام DBA LegalZoom فقط با 99 دلار به علاوه هزینه های تشکیل پرونده دولتی شروع می شود.

فرایند تشکیل LLC به همین سادگی است. س questionsالات کمی عمیق تر خواهند بود ، اما نیازی نیست که به تنهایی فرم ها را پر کرده یا هرگونه اسناد و مدارک را تهیه کنید. LegalZoom فرم های مناسب را مستقیماً از طرف شما به سازمان دولتی مناسب ارسال می کند.

همچنین می توانید از LegalZoom برای مواردی مانند EIN ، خدمات نمایندگی ثبت شده ، علائم تجاری ، ثبت اختراعات ، حق چاپ و سایر راه حل های مهم تجاری استفاده کنید.

اگر هنوز پاره شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید که آیا DBA یا LLC برای شما مناسب است ، LegalZoom یک ابزار واقعا جالب در وب سایت خود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

مجموعه ای از س questionsالات ساده را خواهید آموخت که در کمتر از چند دقیقه می توانید به آنها پاسخ دهید. بر اساس پاسخ های شما ، LegalZoom توصیه ای را برای نیازهای شما ارائه می دهد.

هنگام تصمیم گیری بین DBA و LLC نکات زیر را در نظر داشته باشید:

نکته شماره 1 – حفاظت از مسئولیت

LLC ها از مسئولیت محافظت می کنند. DBA ها ندارند.

بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید که آیا این برای شما مهم است یا خیر. پاسخ واقعاً به نوع مشاغل شما و مواجهه شما با بدهی ها و بدهی ها بستگی دارد.

به طور کلی ، به نفع شماست که با LLC برای محافظت از دارایی های شخصی خود بروید. اگر کسب و کار شما دارای محصولات فیزیکی ، فضای اداری فیزیکی است یا قصد دارید کارمندانی را استخدام کنید ، مطمئناً خواهان حفاظت ارائه شده توسط LLC هستید.

برای کسانی از شما که یک کسب و کار مبتنی بر خدمات آنلاین را اداره می کنید و هیچ بدهی مربوط به تجارت ندارید ، می توانید به طور بالقوه با باقی ماندن به عنوان یک مالک انحصاری و ثبت DBA از این امر خلاص شوید.

فقط بدانید که در اینجا همیشه ریسک هایی وجود دارد و هیچ کس در برابر دعوی مصون نیست. برای مثال ، فرض کنید شما خدمات مشاوره آنلاین یا مربی تغذیه را ارائه می دهید. اگر رژیم روتین یا برنامه تمرینی شما را رعایت کرده و در نتیجه صدمه ببیند ، یکی از مشتریان شما می تواند به طور بالقوه از شما شکایت کند.

نکته شماره 2 – فرایند تشکیل و هزینه های اولیه

ثبت نام DBA ساده ترین کاری است که می توانید انجام دهید. در حالی که الزامات دقیق از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است ، معمولاً فقط یک فرم است ، و شما خوب هستید.

شما معمولاً می توانید DBA را با کمتر از 50 دلار دریافت کنید ، و این تنها هزینه اولیه شما است. اگر از خدمات DBA مانند LegalZoom استفاده می کنید ، انتظار داشته باشید که برای راه اندازی هزینه ای پرداخت کنید.

تشکیل LLC کمی بیشتر دخیل است. شما باید مقالاتی از سازمان را به دولت ارسال کنید ، یک توافقنامه عملیاتی ایجاد کنید ، یک EIN دریافت کنید ، یک نماینده ثبت شده دریافت کنید و طی فرایند تشکیل ، از برخی از دستورات منحصر به فرد مخصوص دولت پیروی کنید.

استفاده از خدمات تشکیل LLC مانند LegalZoom زندگی شما را بسیار ساده تر می کند. آنها تمام کارهای قانونی را از طرف شما انجام می دهند ، که واقعاً روند تشکیل را ساده می کند.

بسته های تشکیل LegalZoom LLC فقط از 79 دلار به علاوه هزینه های دولتی شروع می شود. هزینه های دولتی پیشرو LLC معمولاً بین 50 تا 500 دلار متغیر است.

با LegalZoom ، می توانید هر چیزی را که نیاز دارید از یک ارائه دهنده واحد تهیه کنید.

نکته شماره 3 – نام تجاری و نام تجاری

LLC ها و DBAs در واقع هر دو به شما این مزیت را می دهند که دارای نام تجاری باشید که می توانید از آن برای اهداف بازاریابی و برندسازی استفاده کنید.

حتی می توانید از نام DBA خود برای بازکردن حساب های بانکی و پذیرش پرداخت ها استفاده کنید.

DBA ها همچنین برای حفاظت از حریم خصوصی بسیار عالی عمل می کنند ، زیرا مجبور نخواهید شد از نام واقعی خود برای اهداف تجاری استفاده کنید. فقط می توانید تحت نام DBA فعالیت کنید.

بزرگترین تفاوت بین نام LLC و نام DBA نحوه محافظت از این نام است. در برخی از ایالت ها ، ثبت نام DBA مانع استفاده سایر مشاغل از همان نام می شود. اما این محافظت ها در سراسر کشور ارائه نمی شود. بنابراین ممکن است لازم باشد یک علامت تجاری ثبت کنید تا مطمئن شوید هیچ کس دیگری از DBA شما استفاده نمی کند.

اما با LLC ، هیچ نهاد تجاری دیگری در ایالت شما نمی تواند از این نام برای اهداف تجاری یا مارک تجاری استفاده کند.

استراتژی های بلند مدت برای DBA و LLC

علاوه بر نکات سریع ذکر شده در بالا ، برخی از ملاحظات بلند مدت وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری نهایی در نظر بگیرید.

ممکن است امروز یا بلافاصله پس از اتخاذ تصمیم متوجه نتایج نشوید. اما وقتی فراتر از مراحل اولیه و هزینه ها نگاه می کنید ، عوامل زیر باید کمی شفافیت را برای تعیین بهترین گزینه ایجاد کنند.

استراتژی شماره 1 – پیامدهای مالیاتی تصمیم خود را در نظر بگیرید

صرف نظر از اینکه با کدام گزینه تصمیم به انتخاب دارید ، مالیات پرداخت خواهید کرد. این فقط بخشی از تجارت است. اما LLC ها گزینه های مالیاتی بیشتری به شما می دهند تا DBA. در اینجا چیزی است که باید بدانید:

اگر شما یک مالک انحصاری ثبت نام DBA هستید ، هیچ چیز از نظر وضعیت مالیاتی شما تغییر نخواهد کرد. تمام درآمدهای حاصل از DBA شما هنوز در بازگشت شخصی شما ظاهر می شود و مشمول مالیات بر درآمد منظم و مالیات مشاغل آزاد می شود.

مالیات بر مشاغل جایی است که بیشترین ضربه را به صاحبان مشاغل وارد می کند. دلیل آن این است که آنها باید 15.3 درصد مالیات بر کل درآمد خالص مشاغل قبل از کسر مالیات بپردازند.

به طور پیش فرض ، درآمد LLC به طور خودکار بر اساس سهم مالکیت اعضا به بازده شخصی آنها منتقل می شود. اما LLC ها می توانند به عنوان یک شرکت مشمول مالیات شوند ، که به شما انعطاف پذیری بیشتری می دهد.

شما می توانید از C-corp مالیات بگیرید و مشاغل 21٪ مالیات شرکت را پرداخت می کنند. این امر از مالیات بر مشاغل خودداری می کند ، زیرا IRS LLC هایی را که به عنوان C-corps مالیات می گیرند به عنوان افرادی که دارای مشاغل آزاد هستند نمی داند. در اظهارنامه مالیاتی شخصی خود ، مالیات بر سود سرمایه را برای هر چیزی که از LLC دریافت می کنید ، پرداخت خواهید کرد. اما این درآمد از نظر فنی دو بار مالیات می شود – یک بار برای تجارت و بار دیگر در بازگشت شخصی شما.

LLC هایی که به عنوان شرکت S مالیات می گیرند ، گزینه های بیشتری نیز دارند. در این مورد ، خود تجارت مالیات بر درآمد نمی پردازد. شما فقط مالیاتی را که خودتان به عنوان حقوق پرداخت می کنید ، پرداخت خواهید کرد. این درآمد مشمول مالیات مشاغل آزاد است ، اما می توانید با دادن حقوق مناسب به خودتان میزان پرداختی خود را کنترل کنید.

به طور خلاصه ، LLC ها به شما سه گزینه مالیات بالقوه مختلف را می دهند که باید در نظر بگیرید. DBA هیچ مزایای مالیاتی ارائه نمی دهد.

استراتژی شماره 2 – نیازهای مستمر فراتر از راه اندازی اولیه را مرور کنید

ثبت نام DBA بسیار ساده تر از LLC است. ما قبلاً آن را ثابت کرده ایم اما شما همچنین باید به آنچه برای حفظ و نگهداری کسب و کار خود پس از فرآیند تشکیل اولیه نیاز دارید نگاه کنید.

در بسیاری از ایالت ها ، می توانید یک بار DBA ثبت کنید و دیگر نگران انجام کارهای بعدی نباشید. هیچ گزارش سالانه ای وجود ندارد که شما باید آن را بایگانی کنید یا مواردی از این قبیل.

حتی شرایط ثبت نام نسبتاً ضعیف است. به عنوان مثال ، DBA در کالیفرنیا باید هر پنج سال یکبار تمدید شود. DBA در تگزاس قبل از نیاز به تمدید ده سال خوب است.

الزامات جاری برای حفظ LLC کمی بیشتر درگیر است. اکثر ایالت ها به گزارش سالانه ، هزینه سالانه ، مالیات های دولتی وضع شده بر LLC شما و موارد دیگر نیاز دارند. شما همچنین باید یک نماینده ثبت شده را در طول عمر LLC خود در پرونده نگه دارید. این هزینه اضافی است که باید در نظر گرفته شود و شرط لازم برای رعایت آن است.

در نهایت ، LLC ها در مقایسه با DBA ها به کاغذبازی و هزینه های مداوم بیشتری نیاز دارند.

مراحل بعدی

پس از نهایی شدن اینکه آیا باید LLC را شروع کنید یا DBA را ثبت کنید یا خیر ، باز هم باید یک نام عالی بیابید. ما یک راهنمای عمیق در مورد نام های تجاری داریم که می تواند به یافتن نام مناسب برای شرکت شما کمک کند.

همچنین باید EIN دریافت کنید. اگر برای اولین بار است که این فرایند را طی می کنید ، آموزش گام به گام ما برای دریافت EIN را بررسی کنید.

برای کسانی از شما که LLC را شروع می کنید ، باید تصمیم بگیرید که آیا توسط اعضا مدیریت می شود یا مدیریت می شود یا خیر. اگر با چندین شریک کار می کنید ، این می تواند تصمیم سختی باشد. برای کمک به ارائه وضوح و جهت ، راهنمای ما را در مورد اعضا در مقابل مدیران در LLC بخوانید.