CRM Integration – راهنمای کامل توسط Crazy Egg

نرم افزار CRM به تنهایی قدرتمند است. اما در بیشتر موارد ، این نرم افزار به اندازه سایر نرم افزارهایی که با آن ترکیب شده اند خوب است. دانستن نحوه ادغام CRM خود با ابزارهایی که قبلاً استفاده می کنید – مانند Gmail ، Slack یا Trello – و ابزارهایی که در آینده از آنها استفاده خواهید کرد بسیار مهم است. بنابراین ، ما این راهنمای عمیق را ایجاد کردیم تا به شما کمک کنیم CRM خود را از طریق یکپارچه سازی به حداکثر برسانید-آن را به درستی با سایر ابزارهای تجاری خود مرتبط کنید ، اولین بار.

چرا ادغام CRM بسیار مهم است

یک پلت فرم CRM به شرکت ها کمک می کند تا مشتریان بالقوه جدید را مورد هدف قرار دهند و روابط قوی با مشتریان فعلی را حفظ کنند. نرم افزار CRM تمام اطلاعات مشتری شما را در یک مکان متمرکز می کند ، از جمله:

  • یادداشت
  • معیارها و نمرات
  • مستندات
  • تعاملات قبلی
  • اطلاعات تماس

چه در حال انجام بازاریابی ، فروش ، پشتیبانی از مشتری یا هر سه مورد هستید ، نرم افزار CRM مناسب به شما کمک می کند تا تمام تعاملات مداوم مشتریان خود را در طول قیف فروش اطلاع دهید. اگر به خوبی انجام شود ، می تواند چرخه های کوتاه فروش ، چرخه های طولانی و همه چیز بین آنها را تسهیل کند.

میانگین بازگشت سرمایه برای CRM به ازای هر دلار هزینه شده 8.71 دلار است ، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که نرم افزار CRM در آن وجود نداشته باشد.

با این حال ، داشتن نرم افزار CRM کافی نیست – باید خوب بازی کند و با ابزارهایی که قبلاً استفاده می کنید ادغام شود. اگر CRM شما با گردش کار فعلی شما مطابقت ندارد ، ابزار جدید شما ممکن است به سرعت به ابزاری تبدیل شود که هیچ کس نمی خواهد از آن استفاده کند. در بهترین حالت ، CRM جدید شما هدر دادن پول می شود. در بدترین حالت ، این ارزشمندترین منبع (زمان) تیم شما را هدر می دهد و روزها یا حتی هفته ها باعث ناامیدی غیر ضروری می شود.

اما اگر به درستی یکپارچه شوید ، CRM شما می تواند یکی از قوی ترین ابزارهایی باشد که شرکت شما در اختیار داردبه

اولین قدم برای یکپارچه سازی CRM این است که بدانید چه ادغام هایی در دسترس هستند و کدامیک برای تجارت شما مهم ترین هستند. ممکن است از همه آنها استفاده کنید یا برخی از ابزارها را عمداً از حلقه خارج کنید.

ادغام ایمیل

وقتی راه حل های ایمیل و CRM شما با هم کار می کنند ، همه چیز را که برای ارسال چیزی جز بازاریابی فوق العاده شخصی ، فروش و ایمیل های پس از خرید نیاز دارید ، به دست می آورید. سیستم CRM شما دارای یک معدن طلا از اطلاعات سرب و مشتری است که می توانید از آنها برای طراحی کمپین ها و ایمیل های خودکار بر اساس ترجیحات آنها ، رفتار خرید و تعاملات قبلی خود استفاده کنید.

علاوه بر این ، می توانید همه این تعاملات را در یک مکان متمرکز نگه دارید تا آنچه را که کار می کند و چه چیزی نه.

ادغام تقویم

ادغام تقویم ممکن است یک چیز کوچک به نظر برسد که لیستی چشمگیر از مزایای آن ارائه نمی دهد. اما این به دور از حقیقت است. وقتی تقویم و راه حل CRM شما هماهنگ هستند ، نمایندگان و نمایندگان شما می توانند از تقویم خود با مشتریان یا مشتریان تماس بگیرند ، رویدادها را در همه جا با همگام سازی کامل دو طرفه ویرایش کنند ، به دنبال زمان مناسب برای ملاقات ، رفت و برگشت را حذف کنید ، و اطمینان حاصل کنید تیم هرگز رزرو دوگانه نمی کند و در دسترس بودن کارکنان را در یک نگاه مشاهده کنید.

برنامه ریزی نمایشی ، تماس های فروش ، جلسات داخلی و جلسات آموزشی با تکرار مناسب آسان تر از همیشه است.

ادغام رسانه های اجتماعی

شانس ، مشتریان ، مشتریان و سرنخ های شما در برخی از رسانه های اجتماعی هستند. بنابراین ، منطقی است که کسب و کار شما در جایی که آنلاین سر می زنند ظاهر شود. نه تنها این ، بلکه اتصال بسترهای مختلف رسانه های اجتماعی با CRM شما به شما بینشی بی سابقه در مورد آنچه مخاطبان شما به اشتراک می گذارند ، دوست دارند و با آنها تعامل دارند می دهد.

شما همچنین می دانید که چگونه آنها با کسب و کار شما و دیگران مانند شما تعامل دارند و به شما کمک می کند تا رقبای خود را تقویت کنید. اتصال این دو همه چیز را در یک مکان متمرکز می کند تا بتوانید رفتار رسانه های اجتماعی را در کنار سایر تعاملات دیگر خود مشاهده کنید.

ادغام اتوماسیون بازاریابی

اگرچه CRM به طور مرتب به عنوان یک ابزار فروش در نظر گرفته می شود ، اما بسیاری از آنها با اتوماسیون بازاریابی و ابزارهای هماهنگ کننده همراه هستند تا اطمینان حاصل شود که بازاریابی ، فروش و پشتیبانی همیشه در یک صفحه هستند.

با ادغام مناسب بازاریابی ، تیم بازاریابی شما می تواند CRM شما را بیش از حد شارژ کند و تمام ابزار مورد نیاز خود را برای ملاقات با مخاطب هدف در اختیار آنها قرار دهد ، سرنخ های جدیدی را وارد شبکه شما کند ، آنها را بشناسد و با آنها ارتباط برقرار کند تا آنها را تشویق کند بچسبید

هنگامی که بازاریابی و فروش با یکدیگر هماهنگ می شوند ، همه می توانند به اطلاعات یکسان دسترسی داشته باشند و احتمال از دست رفتن فرصت ها را در هر نقطه از قیف کاهش دهند.

نکات سریع برای بهبود یکپارچگی CRM امروز

مانند بسیاری از ابزارهای تجاری ، نتایج پیاده سازی CRM و ادغام مناسب می تواند ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا اندازه گیری واقعی انجام شود. اما بر اساس تجربیات ما ، پنج برد سریع وجود دارد که می توانید برای تسریع در روند انجام و استفاده از CRM – و ادغام آن – از امروز استفاده کنید.

اول از همه ، انتخاب نرم افزار CRM مناسب مهم است.

انتخاب برتر ما Hubspot CRM است به دلیل برنامه رایگان جامع و برنامه های پولی مدولار که به شما امکان می دهد بدون نیاز به پرداخت هزینه آنچه انجام نمی دهید ، به آنچه نیاز دارید دسترسی پیدا کنید.

حتی بدون تیم داخلی که به حفظ CRM شما کمک می کند ، نسخه رایگان Hubspot بصری و در عین حال به اندازه کافی قدرتمند است که می تواند بدون پرداخت یک سنت روابط مشتری خود را ارتقا دهد. اگر به دنبال چیزی ساده تر یا مورد خاص هستید ، سایر گزینه های برتر ما را در اینجا بررسی کنید.

صرف نظر از CRM که انتخاب می کنید ، ممکن است مجبور شوید ابزارهای مختلف را تکرار کرده و تا زمان مناسب پیدا کنید. خبر خوب این است که اکثر آنها یک برنامه رایگان یا یک دوره آزمایشی رایگان ارائه می دهند تا بتوانید قبل از سرمایه گذاری آن را امتحان کنید.

هنگامی که ابزار مناسب را پیدا کردید ، بقیه نکات در این بخش به شما کمک می کند تا در 24 ساعت آینده به بردهای سریع برسید.

برای هدایت ادغام ، یک نفر را انتخاب کنید

وقتی صحبت از یکپارچه سازی CRM می شود ، قطعاً چیزی در آشپزخانه زیاد وجود دارد. هرچه تعداد افراد بیشتری در این فرایند دخیل باشند ، فضای بیشتری برای ارتباط نادرست و انواع خطاها وجود دارد. به همین دلیل است که شرکت شما باید شخصی را انتخاب کند که بتواند ماموریت اجرا را رهبری کند.

این فردی که برای رهبری ادغام انتخاب شده است باید این کار را به صورت سیستماتیک انجام دهد تا هر وظیفه ای در این فرآیند اولویت بندی شده و به درستی انجام شود. این شخص باید دارای قدرت در شرکت و همچنین توانایی تصویب تصمیمات باشد.

برای به حداکثر رساندن اثربخشی و موفقیت این شخص ، پیشنهاد می شود که آنها دارای مدرک CRM باشند. این امر به آنها اطمینان می دهد که آنها نرم افزار را به جلو و عقب می شناسند تا در پیاده سازی شرکت کمک کرده و از همه ویژگی ها و مزایای نرم افزار CRM استفاده کنند.

از بردهای کوچک قدردانی کنید

اگرچه جایزه واقعی در انتهای تونل ادغام قرار دارد ، اما فرصت هایی برای اتفاقات مثبت در طول مسیر وجود دارد ، و این چیزهای کوچک باید تشخیص داده شود.

جشن بردن فقط مختص زمان بستن قرارداد نیست. این برای موفقیت در طول فرایند است. و هنگام ادغام CRM در شرکت شما ، ممکن است در طول راه مشکلاتی ایجاد شود که شما را مجبور به جشن بردن پیروزی های کوچک کند.

با این حال ، هنگامی که به پایان رسید ، رضایت شما از این ادغام به هیچ وجه متفاوت نخواهد بود. خواهید دید که CRM می تواند اعضای تیم را برانگیزد ، به بسته شدن معاملات بیشتر کمک کرده و مشاغل افراد را بسیار آسان کند.

چالش های امنیتی را بشناسید

حفظ امنیت تمام اطلاعات موجود در CRM یکی از مهمترین کارهایی است که شرکت شما انجام خواهد داد. این امنیت با پیاده سازی CRM آغاز می شود. برخی از شرکت ها و نرم افزارهای CRM برای برقراری ارتباط از برنامه برنامه کاربردی (API) استفاده می کنند. API یک واسطه بین دو برنامه یا نرم افزار متفاوت است.

برای قوی نگه داشتن امنیت ، شرکت شما می خواهد آدرس IP داشته باشد ، زیرا از آن برای یکپارچه سازی استفاده می شود. همچنین باید به افرادی که ادغام را انجام می دهند و از رمزهای عبور قوی استفاده می کنند که بیش از 120 نویسه طول می کشد و ترکیبی از نمادها ، اعداد ، حروف بزرگ و کوچک هستند استفاده کنید.

پیگیری عملکرد

دانستن اینکه چگونه همه چیز در حین ادغام همگام می شود و آیا نرم افزار به درستی کار می کند بسیار مهم است. در حالی که می توان این کار را با بررسی بخش های مختلف به صورت دستی انجام داد ، برخی از نرم افزارهای CRM یک پنل مشتری ارائه می دهند که می توانید وضعیت همگام سازی خود را از آن بررسی کنید.

توجیه هزینه ها

پیاده سازی یک سیستم جدید همیشه ارزان نیست. با این حال ، در مورد CRM ، شما بسیار بیشتر از آنچه که به دست می آورید به دست می آورید. طبق گزارش Finances Online ، نرم افزار CRM این قابلیت را دارد که فروش را تا 29 درصد ، بهره وری را تا 34 درصد و قابلیت پیش بینی دقت را تا 42 افزایش دهد. ٪

انتخاب دقیق CRM مناسب برای شرکت شما و بررسی آنچه که بدست می آید بسیار مهم است. برخی از خطرات وجود دارد که تیم شما ممکن است از CRM برای حداکثر اثربخشی خود استفاده نکند ، اما این یک جهش اعتقادی است که باید انجام دهید (البته پس از تحقیقات دقیق و دقیق). مطمئن شوید که این خرید برای شرکت شما بهترین است.

استراتژی های بلند مدت برای ادغام CRM

موارد فوق به شما در فرایند بسیار مهم ادغام CRM شرکت شما کمک می کند و در موفقیت CRM م integثر است. با این حال ، آنچه به همان اندازه مهم است بازی طولانی است. برای اینکه ادغام CRM واقعاً موفقیت آمیز تلقی شود ، آنچه قبل ، حین و بعد از ادغام اتفاق می افتد باید به خوبی پیش برود.

برای اطمینان از اینکه شرکت شما طیف کاملی از مزایای یکپارچه سازی CRM را می بیند ، برخی از استراتژی های بلند مدت را در زیر بخوانید.

اهداف مشترک

به جای این که فردی به تیم های فروش و بازاریابی شما بیاید و به آنها اطلاع دهد که پیاده سازی CRM در حال انجام است ، باید قدم هایی برای اطمینان از نقش آنها در این فرایند برداشته شود. این گنجاندن کلید موفقیت اجرا است.

یک راه خوب برای شروع این کار ارسال یک نظرسنجی در سطح شرکت در مورد بهبود کیفیت مشتریان و اجازه دادن به کارکنان برای به اشتراک گذاشتن بازخورد در مورد قیف فروش فعلی است.

هنگامی که نظرسنجی ها جمع آوری شده و داده ها مورد بررسی قرار می گیرند ، CMO شرکت می تواند جلسه ای را برای بحث در مورد اجرا فراخواند. جلسه باید با اشاره CMO به نظرسنجی و سایر آمارهای موجود در تیم فروش و بازاریابی آغاز شود. در این بخش از فرآیند ، مدیر ارشد مدیریت باید نقاط درد تیم ها و نحوه رفع آنها را توضیح دهد. این درک کلید موفقیت ادغام است.

هنگامی که تیم ها در مورد آنچه که از ادغام به دست می آورند روشن شوند ، به احتمال زیاد نسبت به خود ادغام واقعی احساس مثبتی خواهند کرد.

آموزش جامع

اعضای فعلی تیم شما باید نحوه استفاده از سیستم و همچنین اعضای آینده را درک کنند. این کار را می توان با تهیه اسناد و مدارک انجام داد تا دسترسی و یادگیری CRM شرکت شما برای هر کسی آسان و آسان شود.

در طول ادغام اولیه CRM در شرکت شما ، مهم است که در مورد کارهایی که در طول راه انجام می دهید یادداشت کنید. این همان چیزی است که کارکنان برای ادامه سیستم شما ایجاد می کنند. و نحوه اشتراک گذاری یادداشت های خود با کارکنان مهم است.

بهترین راه برای ارائه این اطلاعات این است نه از طریق یک دفترچه راهنما با 200 صفحه اطلاعات. این تضمین می کند که آنها تعطیل شده و این ایده را رد می کنند. در عوض ، از تیم بازاریابی ماهر خود برای جمع آوری فیلم های آموزشی ، ایمیل های تحریک کننده بصری و چک کردن استفاده کنید. به این ترتیب ، کارکنان شما بیشتر از این سیستم جدید هیجان زده می شوند و احتمال موفقیت آن بسیار بیشتر است. همچنین می توانید یک پایگاه داده از اسناد ایجاد کنید که در آن کارکنان می توانند پاسخ سوالات را جستجو کرده و عیب یابی کنند.

استخدام فردی اختصاص داده شده به فروش و بازاریابی با هم

به جای انتخاب یک نفر از فروش و یک نفر از بازاریابی برای هدایت این فرایند ، فردی را انتخاب کنید که تجربه و دانش هر دو تیم را دارد. هر دو تیم باید احساس کنند که شنیده می شوند و یک طرف بی طرف اطمینان می دهد که تمام نیازها برآورده شده است.

بسیاری از شرکت ها نقش جدیدی را ایجاد می کنند که به عنوان واسطه بین فروش و بازاریابی عمل می کند. این نقش اغلب به عنوان “تکنسین بازاریابی” یا “استراتژیست عملیات بازاریابی” شناخته می شود. بهتر است توسط فردی داخلی پر شود تا همکاری بین تیم ها به راحتی انجام شود و اهداف و فرایندها تراز شوند.

ارتباط قوی

در طول راه یکپارچه سازی CRM سکسکه وجود خواهد داشت و برخی از این سکسکه ها ممکن است به صورت گردش مالی باشد. از آنجا که این امر تقریباً اجتناب ناپذیر است ، ارتباطات باید در مورد یکپارچه سازی CRM به طور منظم و باز نگه داشته شود. هرچه ارتباطات در مورد مسائل از ابتدا بیشتر باشد ، احتمال اینکه آنها به چیزی بزرگتر تبدیل شوند که مستلزم خروج از شرکت است ، کمتر است.

یک تیم اختصاصی برای حل مشکلات داشته باشید

به همان اندازه که ممکن است برای یکپارچه سازی بدون هیچ مشکلی هدف داشته باشید ، باز هم این احتمال وجود دارد که مشکلی در این روند پیش بیاید. با این حال ، اگر تیم ها و اعضا برای رسیدگی به این مشکلات تعیین شده باشند ، ناهمواری های موجود در جاده نیازی به آسیب عمده ندارند.