6 مرحله آسان برای علامت تجاری یک عبارت

افشاگری: این محتوا از خواننده پشتیبانی می کند ، به این معنی که اگر روی برخی از پیوندهای ما کلیک کنید ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

اگر به دنبال عبارت یا شعاری مناسب برای کسب و کار خود بوده اید ، باید از این عبارت مهم با علامت تجاری محافظت کنید.

عبارات می توانند تشخیص مشاغل شما را به همراه محصولات یا خدمات آن برای مردم آسان کنند. تا زمانی که مراحل صحیح را دنبال کنید ، حفظ علامت تجاری برای عبارت شما چندان دشوار نخواهد بود.

چرا علامت گذاری به عنوان عبارتی ارزش دارد

عبارات و شعارهای متمایز می تواند استراتژی نام تجاری شما را به شدت بهبود بخشد. به عباراتی مانند “فکر کنید”فقط انجامش بده، “”گوشت گاو کجاست؟،” یا “در دهان شما آب می شود ، نه دستان شما “– شما بلافاصله این شعارها را با یک تجارت (نایک ، وندی و M & Ms) مرتبط می کنید. این قدرت یک عبارت یا شعار علامت تجاری است.

این مشاغل عبارات ساده را به انجمن های تجاری به یاد ماندنی تبدیل کرده اند. نایک می تواند “فقط انجامش بده” را روی بیلبورد یا تبلیغات تجاری بدون لوگو یا مارک تجاری قرار دهد و همه تبلیغات را تشخیص دهند. این یک سناریوی رویایی برای هر مشاغل است.

وقتی به چیزی واقعاً هوشمندانه یا جذاب برای تبلیغ کسب و کار خود فکر می کنید ، مردم آن را به خاطر می آورند. در بسیاری از موارد ، یک علامت تجاری حتی می تواند بیانگر نقطه فروش یا نقطه فروش منحصر به فرد یک شرکت باشد. فقط به شعار جاودانه ای که توسط Wheaties علامت گذاری شده است نگاه کنید: “صبحانه قهرمانان”.

علامت گذاری علامت تجاری نیز ارزش آن را دارد زیرا می توانید از کسب و کارهای دیگر برای ادعای حقوق استفاده از آنها جلوگیری کنید. اما بدون علامت تجاری ، هر کس دیگری می تواند از عبارت شما استفاده کند و از خلاقیت شما بهره مند شود.

اگر می خواهید مانند نمونه های ذکر شده در بالا نام تجاری نمادین ایجاد کنید ، همه چیز با علامت تجاری شروع می شود.

سرمایه گذاری مورد نیاز برای علامت تجاری یک عبارت

علامت گذاری یک عبارت یک فرآیند یک شبه نیست. برای دستیابی به حمایت های قانونی مربوط به یک علامت تجاری معتبر ، زمان و هزینه لازم است.

ابتدا باید عبارت را بیابید و تأیید کنید که واجد شرایط بودن برای یک علامت تجاری است. این ممکن است برای برخی از شما سریع باشد ، اما برای برخی دیگر بیشتر طول می کشد اگر متوجه شدید این عبارت نمی تواند علامت تجاری باشد یا شخص دیگری از آن استفاده می کند. در حالی که طوفان فکری ایده های جدید رایگان است ، ممکن است هفته ها طول بکشد تا به چیزی دست پیدا کنید که ارزش یک علامت تجاری را دارد.

پس از آماده شدن برای اقدام و ثبت درخواست ، این پروسه می تواند بین 6 تا 18 ماه به طول انجامد. اگر مستقیماً درخواست خود را با USPTO (دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده) ثبت می کنید ، بسته به نوع پرونده ای که انتخاب می کنید ، هزینه اولیه درخواست یا 250 دلار یا 350 دلار است.

هزینه های اضافی توسط USPTO برای استفاده از علامت تجاری پس از پنج سال و تمدید علامت تجاری هر ده سال اعمال می شود. بسته به زمان ارسال پرونده و کلاس علامت تجاری شما ، این هزینه ها بین 200 تا 500 دلار متغیر است.

برای ساده سازی امور ، می توانید از خدمات حقوقی آنلاین مانند LegalZoom برای علامت گذاری عبارات خود استفاده کنید. LegalZoom دو بسته خدمات علامت تجاری را با قیمت 249 دلار و 599 دلار و هزینه های تشکیل پرونده فدرال ارائه می دهد. برنامه 599 دلاری همراه با مشاوره وکیل است که به شما اطمینان می دهد که روند بدون مشکل پیش می رود و برنامه در اسرع وقت تأیید می شود.

مهم ترین مقالات پیشنهادی  خرید پتاسیم نیترات |پتاسیم نیترات مرک

6 مرحله برای علامت تجاری یک عبارت

در اینجا یک راهنمای ساده گام به گام برای علامت تجاری یک عبارت وجود دارد. این سریعترین و ساده ترین راه برای به دست آوردن علامت تجاری عبارت ، شعار یا شعار است.

مرحله 1 – یک عبارت اصلی و منحصر به فرد ارائه دهید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به عبارت مورد نظر برای علامت تجاری فکر کنید. برخی از شما ممکن است ایده ای را در ذهن داشته باشید ، اما هنوز نمی توانید از این مرحله بگذرید.

این به این دلیل است که نمی توان هر عبارت را علامت تجاری کرد و همه نمی توانند عبارتی را علامت تجاری کنند. شما باید تأیید کنید که شعار ، شعار یا عبارتی که می خواهید علامت تجاری کنید مطابق با تمام قوانین فدرال علامت تجاری است.

در اینجا چند فاکتور را باید در نظر بگیرید که در حال گذراندن این مرحله هستید:

  • عبارات فقط در صورتی می توانند علامت تجاری داشته باشند که استفاده آنها برای اهداف تجاری باشد ، به این معنی که این عبارت به فروش کالا یا خدمات مرتبط است. یک شخص نمی تواند عبارتی را علامت تجاری کند فقط به این دلیل که آن را دوست دارد – این عبارت باید به یک تجارت مرتبط باشد.
  • عبارات علامت تجاری فقط در برابر استفاده دیگران در همان کلاس تجاری محافظت می شود.
  • این عبارت باید سازمان تجاری را به عنوان منبع کالا یا خدمات برای علامت تجاری مشخص کند.
  • اگر همان عبارت قبلاً ثبت شده است یا دارای یک برنامه معلق است ، نمی توانید برای علامت تجاری عبارتی درخواست کنید.
  • این عبارت نمی تواند خیلی شبیه باشد یا به راحتی با یک علامت تجاری موجود یا عبارتی در یک برنامه معلق اشتباه گرفته شود.
  • شما نمی توانید عبارتی عام یا عمومی توصیف کنید. عبارات علامت تجاری باید متمایز باشند.
  • شما نمی توانید عبارتی را علامت گذاری کنید که شامل اصطلاحات رایج مورد استفاده در تجارت یا صنعت شما باشد.
  • عباراتی که بخشی از گفتار روزمره محسوب می شوند نمی توانند علامت تجاری داشته باشند (به عنوان مثال: “در حقیقت”).

برخی ملاحظات منحصر به فرد دیگر می تواند منجر به تأیید یا رد درخواست علامت تجاری شما شود. به عنوان مثال ، یک شرکت کامپیوتری و نرم افزاری مانند اپل می تواند از کلمه “سیب” در علامت تجاری خود استفاده کند. اما مشاغلی که سیب می فروشند نمی توانند از این کلمه در علامت تجاری استفاده کنند.

مرحله 2 – مطمئن شوید هیچ کس دیگری از این عبارت استفاده نمی کند

پس از محدود کردن عبارت موردنظر برای علامت تجاری ، باید تأیید کنید که این عبارت قبلاً در حال استفاده نیست.

می توانید این کار را با استفاده از سیستم جستجوی الکترونیکی علامت تجاری USPTO (TESS) به صورت رایگان انجام دهید.

این فرآیند لزوما ضد گلوله نیست. مسئولیت شما این است که اطمینان حاصل کنید که جستجوی علامت تجاری با تمام معیارها مطابقت دارد. همچنین چندین پایگاه داده مختلف برای مرور وجود دارد که با گذراندن مراحل کار را کمی چالش برانگیز می کند.

روش دیگر ، می توانید از خدمات جستجوی علامت تجاری LegalZoom برای اطمینان از در دسترس بودن عبارت استفاده کنید.

این سرویس برای بیش از 50،000 جستجوی علامت تجاری استفاده شده است. تکمیل آن فقط 15 دقیقه طول می کشد و به شما اطمینان می دهد که هنگام درخواست ، برنامه شما دچار تداخل نمی شود.

LegalZoom دارای سه سرویس جستجوی علامت تجاری مختلف برای انتخاب است:

  • جستجوی فدرال – 199 دلار
  • جستجوی فدرال ، ایالتی و قانون عادی – 299 دلار
  • جستجوی بین المللی WorldScan – 499 دلار

در حالی که این یک هزینه اضافی برای سرمایه گذاری کلی شما است ، وقتی ارزش زمان و هزینه خود را در نظر بگیرید که در دراز مدت صرفه جویی می کنید ، ارزش آن را دارد. بدون جستجوی جامع علامت تجاری ، ممکن است در نهایت از یک علامت تجاری استفاده کنید یا بسیار شبیه به یک برنامه معلق باشید. در شش ماه آینده ، شما می توانید نامه رد دریافت کنید و باید از ابتدا شروع کنید.

مهم ترین مقالات پیشنهادی  راهنمای کامل S-Corp در مقابل C-Corp

این خدمات برای کسانی از شما ایده آل است که می خواهند به تنهایی برای عبارت علامت تجاری درخواست دهند. اما اگر قصد دارید از خدمات ثبت علامت تجاری استفاده کنید ، گزینه بهتری برای در نظر گرفتن وجود دارد.

خدمات ثبت علامت تجاری LegalZoom به ارزش 599 دلار با کمک وکیل همراه است. یک وکیل در مورد این عبارت برای شما تحقیق می کند و مطمئن می شود که قبل از تشکیل پرونده از آن استفاده نمی کند. اگر وکیل فکر می کند ممکن است مشکلی در عبارت شما وجود داشته باشد ، برای گزینه دوم خود یک جستجوی علامت تجاری رایگان دریافت خواهید کرد.

این سرویس همچنین دارای ضمانت LegalZoom است. اگر درخواست رد شود ، هزینه 599 دلار را برای ثبت عبارت دیگر پوشش می دهند.

مرحله 3-کلاس مناسب و پایه های تشکیل پرونده برای علامت تجاری را انتخاب کنید

45 کلاس یا دسته مختلف برای پوشش مشاغل در هر صنعت وجود دارد. کلاسهای 1 تا 34 برای کالاها و 35 تا 45 خدمات اختصاصی است.

به عنوان مثال ، کلاس 14 جواهرات را پوشش می دهد و کلاس 36 برای مشاغل بیمه و مالی است. در اینجا یک مرور سریع از آن گزینه ها از دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده وجود دارد:

شما باید کلاسی را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با کسب و کار ، صنعت شما داشته باشد و از علامت تجاری برای آن استفاده کنید. این در مورد دفاع از عبارت علامت تجاری شما بسیار مهم است.

علامت تجاری فقط از شما در برابر مشاغل هم رده محافظت می کند. اگر بتوانید ثابت کنید که استفاده از آن بر تجارت شما تأثیر منفی می گذارد ، برخی استثنائات وجود دارد.

علاوه بر کلاس ، شما همچنین باید یک پایگاه برای درخواست خود تعیین کنید. این اساساً دلایلی است برای اینکه چرا سعی می کنید از حقوق این عبارت برخوردار شوید.

همه علائم تجاری باید دارای اساس بایگانی باشند. در اینجا یک مرور سریع از گزینه های شما و محدودیت ها وجود دارد:

  • استفاده در مبانی تجارت – شما قبلاً از این عبارت در رابطه با فروش کالا یا خدمات با تجارت بین ایالتی استفاده کرده اید. این فقط در مورد تجارت معتبر صدق می کند ، به این معنی که فروش یک مورد به یک دوست یا یکی از اعضای خانواده در ایالت شما الزامات را برآورده نمی کند.
  • مبنای قصد استفاده – شما از این عبارت برای فروش کالا یا خدمات در تجارت بین المللی استفاده نکرده اید ، اما قصد دارید در آینده این کار را انجام دهید. در این سناریو ، شما باید یک سند استفاده را ظرف شش ماه پس از تأیید ، همراه با اثبات اینکه این عبارت در حال استفاده است ، ارائه دهید. از طرف دیگر ، می توانید یک دادخواست برای تمدید ارائه دهید.
  • مبنای ثبت نام خارجی – اگر دفتر علائم تجاری در کشور دیگری قبلاً عبارت شما را تأیید کرده است ، می توانید برای درخواست علامت تجاری ایالات متحده اقدام کنید. این تنها در صورتی امکان پذیر است که این عبارت برای کالاها یا خدمات مشابه علامت تجاری خارجی استفاده شود.
  • مبنای درخواست خارجی – شما در شش ماه گذشته برای علامت تجاری در یک کشور خارجی درخواست کرده اید اما هنوز ثبت نشده اید. این کلاس معمولاً به عنوان “اولویت خارجی” شناخته می شود زیرا متقاضیان برای تاریخ اولویت بایگانی بر اساس درخواست اصلی خارجی درخواست می کنند ، نه تاریخ تسلیم درخواست علامت تجاری ایالات متحده.
مهم ترین مقالات پیشنهادی  بررسی Zoho CRM - خوب و بد برای 2021

اگر همه اینها برای شما گیج کننده به نظر می رسد ، این دلیل دیگری است که باید از خدمات ثبت علامت تجاری برای کمک استفاده کنید. حتی برنامه DIY LegalZoom مجموعه ای از سوالات را برای اطمینان از کلاس شما در اختیار شما قرار می دهد و تشکیل پرونده بر اساس درخواست با معیارهای مناسب مطابقت دارد.

مرحله 4 – با وکیل مشورت کنید

علائم تجاری از مشاغل حمایت قانونی می کنند. در حالی که شما می توانید از نظر فنی برای خود درخواست دهید ، همیشه به نفع شماست که هر زمان که چنین چیزی را تجربه می کنید با یک وکیل مشورت کنید.

مشورت با وکیل می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که درخواست شما پس از اولین ارسال تایید می شود. وکیل شما همچنین به شما اطمینان می دهد که اگر علامت تجاری علامت تجاری واقعاً قابل دفاع است ، اگر شخص دیگری از آن استفاده کند.

وکیل به طور بالقوه می تواند شما را از عباراتی که بسیار شبیه به عبارات دیگر مشاغل است دور کند و به طور بالقوه به شما در جلوگیری از شکایت کمک کند.

خدمات ثبت علامت تجاری وکالت LegalZoom به شما 94 chance شانس تأیید عبارت شما را می دهد. اگر این کار را به تنهایی انجام دهید ، این درصد به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

مرحله 5 – یک برنامه علامت تجاری ارسال کنید

در نهایت ، زمان آن رسیده است که درخواست عبارتی را که می خواهید علامت تجاری باشد ارسال کنید. شما می توانید این کار را با استفاده از سیستم کاربرد الکترونیکی علامت تجاری (TEAS) از USPTO انجام دهید.

برای ادامه کار ، باید یک حساب کاربری در وب سایت USPTO ایجاد کنید.

باز هم می توانید همه اینها را به تنهایی انجام دهید. اما ما اکیداً توصیه می کنیم از خدمات برای کمک استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا از اشتباهات برنامه ای که در نهایت منجر به تاخیر و رد می شود اجتناب کنید.

نکته جالب درباره LegalZoom این است که آنها مدارک را تکمیل کرده و برنامه را به نمایندگی از شما ثبت می کنند. این باعث صرفه جویی در وقت ، پول و سردرد شما می شود.

مرحله 6 – صبر کنید

صرف نظر از نحوه درخواست خود ، آخرین مرحله یک بازی انتظار است.

همه درخواستها توسط وکیل اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده بررسی می شود. وکیل در نهایت این عبارت را تأیید می کند ، عبارت را رد می کند ، یا نامه ای برای درخواست اطلاعات بیشتر برای شما ارسال می کند.

در برخی موارد ، مدارک اضافی مورد نیاز است. نمونه ها عبارتند از:

  • فرم های پاسخگویی
  • فرم های کاربردی
  • فرمهای اصلاحی پس از تأیید و پس از اعلان کمک هزینه (NOA)
  • مکاتبات و وکالت/فرم های نمایندگی داخلی
  • فرم های دادخواست
  • اشکال متفرقه

برای مشاهده لیست کامل و توضیح فرم ها ، از این منبع از USPTO دیدن کنید.

شما می توانید شش تا 18 ماه منتظر بمانید تا پاسخی دریافت کنید. بنابراین در طول این روند صبور باشید.

مراحل بعدی

پس از تأیید علامت تجاری شما ، مسئولیت حفاظت از آن بر عهده شما است. هیچ پلیس یا نهاد دولتی به طور فعال به دنبال نقض نیست.

همچنین باید از علامت تجاری خود برای حفظ آن استفاده کنید. اگر در مدت زمان تعیین شده از آن استفاده نمی کنید ، ممکن است علامت تجاری باطل شود و باید این فرآیند را از ابتدا شروع کنید.

به یاد داشته باشید ، علامت گذاری تجاری یک عبارت اولین قدم برای یک استراتژی نام تجاری بلند مدت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ، راهنمای عمیق ما در مورد نحوه ایجاد یک نام تجاری را مرور کنید.