6 مرحله آسان برای شروع یک کسب و کار بدون پول

افشاگری: این محتوا از خواننده پشتیبانی می کند ، به این معنی که اگر روی برخی از پیوندهای ما کلیک کنید ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

راه اندازی یک کسب و کار بدون سرمایه به عنوان یک امر غیرممکن به نظر می رسد. اما ، حقیقت این است که برای راه اندازی یک کسب و کار تنها چیزی که نیاز دارید روحیه کارآفرینی ، تمایل به کار سخت و دانش درست است.

چرا یک کسب و کار بدون پول راه اندازی می کنیم؟

به راحتی می توان باور کرد که برای راه اندازی یک کسب و کار به یک دسته پول نیاز دارید. اما مگر اینکه شرکتی را راه اندازی کنید که به تجهیزات گران قیمت زیادی نیاز دارد یا برای اجاره خود نیاز به یک مکان اجاره ای بزرگ دارد ، احتمالاً تقریباً به آن اندازه که فکر می کنید به پول احتیاج ندارید. به علاوه ، تمایل برای شروع کسب و کار خود بدون سرمایه به این معنی است که می توانید همین حالا ، امروز ، بدون انتظار سرمایه گذاران برای تأمین بودجه ایده خود شروع کنید.

اگر شما مایل به ایجاد چیزی با ارزش از ابتدا هستید ، به احتمال زیاد به همان اندازه کسانی که منابع مالی دارند موفق خواهید شد. تنها چیزی که نیاز دارید یک ایده تجاری محکم و پایه های قوی است.

علاوه بر این ، اگر یک کسب و کار را بدون سرمایه گذاران یا وام های تجاری راه اندازی کنید ، هیچ گونه بار مالی بر دوش شما نخواهد بود. نیازی نیست نگران علاقه باشید. همچنین نیازی به اشتراک گذاری مشاغل خود با دیگران ندارید. می توانید از سود خود برای دستمزد خود و سرمایه گذاری مجدد در تجارت استفاده کنید.

اگر برای رهایی از شرایط تلاش می کنید ، به یاد داشته باشید که برای شروع نیازی به سرمایه گذاری خارجی ندارید. شما می توانید با استفاده از مهارت های موجود ، ایده های خلاقانه و شاید هر دارایی یا منابع (غیر پولی) که در اختیار دارید ، برای خود یک کسب و کار ایجاد کنید.

5 نوع کسب و کار که می توانید بدون پول شروع کنید

صنایع و دسته بندی های خاصی وجود دارد که نیاز به سرمایه گذاری اندک دارند. در اینجا ما تجزیه ای از این نوع سرمایه گذاری ها ارائه می دهیم و ایده های تجاری بی هزینه ای را برای الهام بخشیدن به شما به اشتراک می گذاریم.

1. مشاغل خدماتی

هر کس می تواند یک کسب و کار خدمات راه اندازی کند. اگرچه برخی از خدمات ، البته ، به مهارت های بیشتری نسبت به سایرین نیاز دارند.

طیف گسترده ای از خدمات وجود دارد که می توانید ارائه دهید ، به عنوان مثال:

  • خیاطی و تعمیرات لباس
  • باغبانی و محوطه سازی
  • تمیز کردن
  • آموزش شخصی
  • تحویل
  • نقاشی و تزئین
  • کار دستی
  • حیوان خانگی نشسته و سگ راه می رود
  • تورهای محلی

برخی از این ایده های تجاری نیازی به تجهیزات و در نتیجه هزینه های اولیه ندارند ، به عنوان مثال نشستن روی حیوان خانگی. برخی به دارایی هایی نیاز دارند که ممکن است قبلاً به آنها دسترسی داشته باشید ، مانند ابزار کار ، چرخ خیاطی ، وانت و غیره.

به علاوه ، اگر تصمیم به شروع یک کسب و کار مبتنی بر خدمات دارید ، می توانید اولین مشتریان خود را از طریق دهان به دهان ، لیست های آنلاین در سایت های رایگان مانند Craigslist و گروه های رسانه های اجتماعی محلی پیدا کنید.

2. مشاوره

اگر دانش و تجربه عمیقی در یک صنعت خاص دارید ، ممکن است مایل باشید که مشاور شوید.

تنوع زیادی در زمینه های مختلف وجود دارد ، مانند شیوه زندگی ، مشاغل ، تجارت ، بازاریابی ، هنر ، تئاتر و موارد دیگر. این بستگی به این دارد که مهارت های شما در کجا نهفته است.

سربار کمی وجود دارد زیرا تجارت بر شما و تخصص شما متمرکز است. بسته به صنعت ، آموزش ، مربیگری ، مدیریت پروژه ، برنامه ریزی استراتژیک و غیره را ارائه می دهید.

مهم ترین مقالات پیشنهادی  با تشک های بادی اینتکس کالا آرامش را روی آب تجربه کنید

برای بازاریابی خدمات مشاوره خود می توانید از بسترهای رایگان مانند LinkedIn استفاده کنید. با گذشت زمان ، می توانید مشاغل مشاوره ای خود را با استفاده از سود خود برای ایجاد یک نام تجاری شخصی توسعه دهید.

برخی از کارآفرینان همچنین از مشاوره به عنوان یک نقطه جهش استفاده می کنند. به عبارت دیگر ، آنها سرمایه مورد نیاز برای شروع یک تجارت در صنعت خود را از طریق مشاوره کسب می کنند.

3. مشاغل کارگزاری

اگر فردی هستید و/یا در یک صنعت خاص ارتباط دارید ، ممکن است شروع به کار دلالی کنید.

شما می توانید واسطه خریداران و فروشندگان در طیف وسیعی از صنایع مانند مهمان نوازی یا املاک باشید. یا شاید ، شما می توانید یک عامل استخدام مستقل یا نماینده هنرمندان و مجریان شوید.

سرمایه کمی برای شروع این نوع کسب و کار وجود دارد زیرا باز هم به مهارت ها ، ارتباطات ، زمان و موارد دیگر وابسته است. اما به خاطر داشته باشید که ممکن است در برخی موارد ، مانند املاک و مستغلات ، مجوز فعالیت داشته باشید.

برای موفقیت ، شما باید یک فروشنده خوب و در ایجاد روابط خوب باشید. شروع کار نیاز به شبکه های زیادی دارد.

4. کار آزاد

اگر شما مبتدی هستید و مشتاق هستید که رئیس خود باشید ، شروع یک تجارت آزاد ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد.

این می تواند یک انتقال ساده از حرفه فعلی شما باشد. می توانید کارهایی را که اکنون انجام می دهید (یا در گذشته انجام داده اید) انجام دهید و به تنهایی بیرون بروید.

بسیاری از مشاغل مستقل وجود دارد که می توانید بصورت آنلاین راه اندازی کنید. اما برخی از رایج ترین آنها عبارتند از:

  • طراحی وب ، توسعه وب ، توسعه برنامه
  • نوشتن ، وبلاگ نویسی ، بازاریابی محتوا
  • طراحی گرافیکی
  • تولید ویدئو ، تولید صدا
  • بازاریابی ، سئو
  • کمک مجازی ، خدمات مشتری ، ورود اطلاعات
  • تدریس خصوصی ، آموزش زبان

می توانید کسب و کار را از خانه شروع کنید و بیشتر کارها را حداقل در ابتدا انجام دهید.

بنابراین ، راه اندازی یک تجارت آزاد مستلزم هیچ هزینه ای نیست.

بسته به طاقچه شما ، ممکن است لازم باشد از نرم افزار و ابزار به عنوان بخشی از کار خود استفاده کنید. اما ، اگر تحقیقات خود را انجام دهید ، به احتمال زیاد می توانید ابزارهای رایگان را بیابید و بعداً می توانید به نسخه های پیشرفته تر ارتقا دهید.

برای راه اندازی یک تجارت آزاد ، ایده خوبی است که یک حضور آنلاین ایجاد کنید یا حداقل بستری را پیدا کنید که بتوانید نمونه کارهای قبلی خود را روی آن نمایش دهید. سپس ، برای به دست آوردن اولین اجراهای آزاد خود ، تخته های مشاغل خاص را امتحان کنید.

5. به اشتراک گذاری مشاغل اقتصادی

اگر دارایی مورد تقاضا دارید ، می توانید بدون هزینه اضافی از آن برای شروع یک تجارت استفاده کنید.

به عنوان مثال ، ممکن است به یک پارکینگ در شهر دسترسی داشته باشید که می توانید آن را اجاره کنید. یا می توانید یک اتاق در خانه خود در Airbnb اجاره کنید.

همچنین می توانید مسیرهای خلاقانه تری را طی کنید.

فرض کنید شما یک تن کفش طراح خوب دارید-آنها را برای افرادی که در مهمانی های شیک شرکت می کنند اجاره کنید. یا شاید شما تعدادی ابزار قدرتمند حرفه ای دارید که گرد و غبار را در گاراژ جمع می کنند. ابزارهای خود را در اختیار افرادی قرار دهید که نمی خواهند خودشان را برای یک پروژه یکبار خریداری کنند.

این ایده گاهی اوقات می تواند با مشاغل خدماتی همپوشانی داشته باشد-حداقل یک نفر وجود دارد که به عنوان ساقدوش عروس در استخدام ، یک کسب و کار شش رقمی ایجاد کرده است! اگر خدمات منحصر به فردی وجود دارد که می توانید در شرایط خاص ارائه دهید ، مردم ممکن است هزینه آن را به شما بپردازند.

برای شروع چنین مشاغلی ، می توانید به عنوان مثال افرادی را که بیشتر به پیشنهاد شما نیاز دارند از طریق رسانه های اجتماعی هدف قرار دهید.

مهم ترین مقالات پیشنهادی  هدرز پراید یورو 4 فولادی - اگزوز خودرو مشهد

6 مرحله برای شروع یک کسب و کار بدون پول

راه اندازی یک کسب و کار بدون پول شرایط خاص خود را دارد. در اینجا ما به شما کمک می کنیم تا طرز فکر درستی را برای شروع چنین مشاغلی اتخاذ کرده و نکات کاربردی را به شما آموزش دهیم:

1. طرز فکر مناسب را داشته باشید

به طور سنتی ، روند شروع یک کسب و کار چیزی شبیه به این است: یک شکاف در بازار پیدا کنید ، راه حلی برای پر کردن این شکاف ارائه دهید ، بفهمید که برای انجام این کار به چه منابعی نیاز دارید ، یک طرح کسب و کار ایجاد کنید و سپس به دنبال بودجه بروید.

اما اگر به بودجه دسترسی ندارید یا می خواهید بدون هیچ هزینه ای یک کسب و کار راه اندازی کنید ، باید ذهنیت خود را تغییر دهید.

به جای پیروی از مسیر سنتی ، ممکن است بخواهید منابع ، مهارت ها ، روابط و غیره را که در حال حاضر دارید در نظر بگیرید. و اینکه چگونه می توانید از این موارد به نفع خود برای ایجاد مشاغل مورد تقاضا استفاده کنید.

2. انعطاف پذیر باشید

اگر پولی برای شروع یک کسب و کار ندارید ، با آنچه که خودتان شروع کرده اید شروع کنید انجام دادن دارند. سپس انعطاف پذیری کافی برای سازگاری و رشد در طول زمان را داشته باشید.

مانند مثالهای ذکر شده در بالا ، شما می توانید یک کسب و کار خدمات را به عنوان یک تاجر انحصاری شروع کنید. سپس به ایجاد یک تجارت کامل با چندین کارمند بپردازید. به طور مشابه ، ممکن است بخواهید از مشاوره یا مشاغل آزاد به عنوان نقطه شروع استفاده کنید تا بتوانید سرمایه ای متفاوت برای ارائه پیشنهادات مختلف به بازار ایجاد کنید.

یا ممکن است فقط متوجه شوید که تنها مسیر مالک و اپراتور را جستجو می کنید و برای شما سود کافی را دارد تا بتوانید سبک زندگی مورد نظر خود را داشته باشید. انتخاب باشماست. این وظیفه شماست که به دلخواه خود بسازید.

3. دارایی های خود را ارزیابی کنید

حرکت از مفاهیم انتزاعی تر به مراحل قابل اجرا … وقت آن است که دریابید کدام یک از دارایی های شما می تواند به شما در ایجاد یک تجارت کمک کند.

ابتدا فهرستی تهیه کنید که در آن مهارت ها ، دانش و تجربه خود را شرح دهید. آیا می توانید با تمرین کتاب کارآفرین پت فلین Will Will Fly پرواز کنید؟

جدیدترین تجربیات آموزشی و مرتبط با شغل خود را بنویسید. سپس کارهایی را که در هر کدام انجام دادید و دوست نداشتید ، شرح دهید.

با امیدواری ، شما شروع به مشاهده روندهایی می کنید که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید چگونه ادامه دهید. به عنوان مثال ، اگر عناصر خلاقانه هر تجربه را دوست داشتید ، این نشان می دهد که باید یک کار خلاقانه را دنبال کنید.

لیست هرگونه دارایی و منابع ملموس که در اختیار دارید یا به آنها دسترسی دارید نیز به جرقه زدن ایده های تجاری واقعی کمک می کند. به این فکر کنید که مونیکا چند ایده تجاری برای ون فیبی در Friends ارائه کرده است.

4. تحقیق و برنامه ریزی

هنگامی که یک ایده تجاری (یا ایده ای از مسیری که می خواهید در آن حرکت کنید) دارید ، هنوز باید بدانید که آیا ایده شما سود می آورد یا خیر. با این اوصاف ، اولین س bigال بزرگ این است که آیا تقاضا برای عرضه شما وجود دارد یا خیر.

یکی از راههای کشف این اطلاعات ، گوش دادن به اصطلاح اجتماعی است. به گروه ها و انجمن های مربوطه یا محلی رسانه های اجتماعی بروید تا ببینید مردم در مورد چه نوع بحث هایی هستند.

شاید بسیاری از مردم محلی درخواست توصیه هایی برای نوع خاصی از خدمات را داشته باشند. شاید آنها از مشکل خاصی شکایت کرده اند که می توانید راه حلی برای آن ارائه دهید و غیره.

مهم ترین مقالات پیشنهادی  هزینه عمل لیپوساکشن چقدر است؟

همچنین می توانید به Google Trends نگاه کنید تا ببینید آیا افراد به دنبال پیشنهاد شما هستند. شما می توانید بفهمید که آیا علاقه شما به خدمات شما در سال گذشته افزایش یا کاهش یافته است یا خیر.

در این مثال ، می توانید مشاهده کنید که علاقه شدید و مداوم به مربیان شخصی وجود دارد:

گام بعدی تحقیق در مورد بازار است. برای مشتری ایده آل خود یک پروفایل ایجاد کنید که شامل اطلاعات اساسی ، به عنوان مثال جمعیت شناسی ، و همچنین اطلاعاتی در مورد درد ، ارزش ها و خواسته های آنها (روانشناسی) باشد. این به شما کمک می کند افراد مناسب را هدف گرفته و فروش بیشتری داشته باشید.

شما همچنین می خواهید رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. ممکن است بینش هایی در مورد چگونگی دستیابی به موفقیت در صنعت خود داشته باشید. همچنین ، آنچه را که می توانید بهتر از رقبای خود انجام دهید و همچنین آنچه شما را منحصر به فرد می کند ، انجام دهید.

وقتی تحقیقات انجام شد ، ممکن است بخواهید یک برنامه تجاری منعطف برای 12 ماه آینده ارائه دهید. شامل آنچه می خواهید به آن برسید و نحوه رسیدن به آن خواهید شد.

5. از ابزارهای رایگان استفاده کنید

این چیزی که می توانید این روزها به صورت رایگان به دست بگیرید شگفت انگیز است.

از بسترهای رسانه های اجتماعی برای بازاریابی و شبکه سازی استفاده کنید. مشخصات تجاری خود را به صورت رایگان در مواردی مانند فیس بوک و LinkedIn تنظیم کنید. به گروه های مرتبط بپیوندید و با سایر افراد تجاری که می توانند به شما کمک کنند یا با آنها همکاری کنید ، شبکه کنید. فعال بودن در چنین گروه هایی شما را در رادار مشتریان بالقوه قرار می دهد.

شما حتی می توانید با استفاده از یک وب سایت ساز رایگان ، بدون هیچ هزینه ای یک حضور آنلاین حرفه ای ایجاد کنید. ما Wix را توصیه می کنیم زیرا برنامه ای رایگان با صدها قالب وب سایت ارائه می دهد که با طیف وسیعی از نیازها مطابقت دارد.

از Wix برای راه اندازی یک وب سایت تجاری با نمونه کارها ، فرم رزرو ، اطلاعات تماس خود و غیره استفاده کنید.

همچنین ابزارهای زیادی وجود دارد که دارای برنامه های رایگان هستند و به شما کمک می کند تا جنبه های روزانه تجارت خود را اداره کنید ، به عنوان مثال:

  • مدیریت پروژه – آسانا ، ترلو ، دوشنبه
  • حسابداری – Wave ، ZipBooks
  • مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) – HubSpot ، Zoho

علاوه بر این ، ابزارهای رایگان مخصوص صنایع خاص وجود دارد. به عنوان مثال ، اگر امیدوار هستید که یک نویسنده مستقل شوید ، می توانید دستیار نوشتاری را بصورت رایگان Grammarly خریداری کنید.

6. مشتری بگیرید

با ابزارهای رایگان موجود ، راه اندازی کسب و کار شما آسان است. تنها چیزی که باقی می ماند این است که اولین مشتریان خود را کیسه کنید.

به یاد داشته باشید که هنگام راه اندازی یک کسب و کار جدید ، یک شبکه ارزشمندتر از پول است. ارتباطات واقعی با افراد غیر رقابتی در صنعت خود ایجاد کنید. آنها قادر خواهند بود معرفی کنند.

وقتی مشتریان شروع به ورود می کنند ، حتماً بازخورد ، بررسی و ارجاع را درخواست کنید. این یکی دیگر از استراتژی های ارزشمند جذب مشتری است که پیاده سازی آن هیچ هزینه ای ندارد.

مراحل بعدی

گام بعدی شما این است که به یک ایده تجاری فوق العاده که مناسب شماست برسید. از خود بپرسید ، آیا این ایده با منابعی که در دسترس دارید امکان پذیر است؟ آیا بازار ایده شما وجود دارد؟ اگر پاسخ این س questionsالات مثبت است ، می توانید برنامه ریزی کرده و منابع (رایگان) مورد نیاز خود را برای شروع کار جمع آوری کنید.

آیا به دنبال چند مجانی دیگر هستید؟ ممکن است به راهنماهای ما برای بهترین ارائه دهندگان میزبانی وب رایگان و بهترین نرم افزار CRM رایگان علاقه مند باشید.