راهنمای کامل مشارکت های تجاری

افشاگری: این محتوا از خواننده پشتیبانی می کند ، به این معنی که اگر روی برخی از پیوندهای ما کلیک کنید ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

اگر تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که مشارکت های تجاری چگونه ایجاد و مدیریت می شوند ، در مکان مناسبی قرار گرفته اید. در این راهنما ، ما در مورد دلیل اهمیت آنها ، نکات سریع در مورد نحوه ایجاد بهترین مشارکت های ممکن و استراتژی های بلند مدت که می توانید برای تقویت آنها استفاده کنید ، صحبت می کنیم.

چرا مشارکت های تجاری بسیار مهم هستند

در اصل ، مشارکت های تجاری ارتباطات سودمند متقابلی هستند که می توانید در صنعت خود برای اشتراک منابع و مدیریت رشد ایجاد کنید. آنها بخش مهمی از قطعه پازل هستند زیرا شما کسب و کار خود را تاسیس می کنید و در مورد راه های رشد و توسعه فکر می کنید.

مشارکت های تجاری را به عنوان یک رابطه در نظر بگیرید ، مگر اینکه هدف نهایی مشخص و تجاری باشد. معمولاً یک قرارداد قانونی لازم الاجرا نیز وجود دارد. به این ترتیب ، هر کسی که در مشارکت تجاری رسمی با شما مشارکت داشته باشد ، حق دارایی و دارایی های خود را دارد.

از ما بگیرید. ما Crazy Egg را در سال 2006 تاسیس کردیم و با هزاران مشتری به موفقیت عظیمی رسید. هیچ یک از این موارد بدون مشارکت تجاری ایجاد شده با مرزهای روشن ، ارتباطات باز ، ارزشهای مشترک و بله ، یک قرارداد مشارکت کتبی که تمام مبانی حقوقی ما را پوشش می داد ، امکان پذیر نبود.

بدون توافق مشخص ، چه کسی می داند که با رشد تجارت و تغییر اولویت ها چه اتفاقی می افتد؟ به همین دلیل است که ما به شما توصیه می کنیم مشارکت های تجاری خود را جدی بگیرید ، که بسیار بیشتر از یافتن فردی است که با شریک شما تماس بگیرد و دریافت لوگوی تجاری.

نکات سریع برای بهبود مشارکت تجاری

برای ایجاد مشارکت تجاری در سنگ ، شما نیاز به یک توافق نامه در قالب یک سند قانونی دارید تا اطمینان حاصل شود که همه در یک صفحه هستند و انتظارات تعیین شده و قابل درک هستند.

شما می توانید این کار را بدون شکستن بانک انجام دهید. هر زمان که با قراردادهای الزام آور قانونی برخورد می کنید ، همه چیز به سرعت پیچیده می شود. بهترین روش این است که با یک وکیل تجاری صحبت کنید.

نرم افزاری که این فرآیند را آسان تر و در دسترس تر می کند نیز یک گزینه است. به عنوان مثال ، بونسای به شما کمک می کند تا اسناد لازم الاجرا را ایجاد کرده و به آنها کمک کنید تا مشارکت تجاری خود را رسمی کنید. پس از ثبت نام ، می توانید قراردادهای خود را مدیریت کرده و امضای الکترونیکی را به راحتی جمع آوری کنید.

مشارکت خود را در نوشتن قرار دهید

یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از موفقیت هر مشارکت ، تشریح موارد به صورت مکتوب است. اجازه ندهید بدون برداشتن این گام حیاتی راحت شوید. توافقنامه های گفتاری به سادگی به اندازه قراردادهای مکتوب قدرتمند یا قابل اجرا نیستند.

وظایف هر فرد چیست؟ چه کسی مسئول چه چیزی است؟ چگونه سود را تقسیم خواهید کرد؟ چه کسی مالک چه مقدار از تجارت است؟ تعارضات چگونه حل می شوند؟

س Questالاتی از این دست به شما کمک می کند تا یک توافق نامه بهتر بنویسید تا هر تصمیمی که در آینده می گیرید از همان نقطه مرجع گرفته شود. بدون چیزی که به طور واضح نقش ها ، مسئولیت ها ، برنامه های احتمالی ، استراتژی های خروج یا تقسیم سود را مشخص می کند ، ممکن است به اختلاف نظر برسید که در غیر این صورت می توانستید از آن اجتناب کنید.

قرارداد مشارکت یک قرارداد کتبی برای مشارکت شما و کسب و کار شما است. فعال بودن در مورد چنین ابتکاراتی تضمین می کند که شما بهترین محیط را برای مشارکت تجاری خود ایجاد کرده اید که نه تنها رشد می کند بلکه پیشرفت می کند.

از آنجا ، اگر چشم به چشم چیزی را نبینید ، همیشه می توانید به توافق خود برای از بین بردن همه چیز بازگردید. اگر شراکت شما به پایان رسید ، می توانید به قرارداد خود مراجعه کنید تا ببینید مراحل بعدی چیست.

بونسای می تواند به شما در ایجاد آن نقطه مرجع با ابزارهای مدیریت قرارداد کمک کند. پس از ثبت نام و ورود به سیستم ، می توانید به سرعت قراردادهای لازم الاجرا را از قالب های از پیش آماده شده که می توانید بر اساس نیازهای شخصی خود سفارشی کنید ، تنظیم کنید. شما می توانید اینجا بیشتر بیاموزید.

اهداف خاص خود را مشخص کنید

اهداف همیشه بخش مهمی از مشارکت تجاری خواهند بود. همیشه دلیلی برای ایجاد مشارکت وجود دارد ، مهم نیست که در ابتدا چقدر کوچک یا مبهم به نظر برسد. تعیین اهداف به شما کمک می کند تا دلایل و دلایل پشت آنها را مشخص کنید.

قبل از اینکه دور هم جمع شوید و آنها را به اهدافی که واقعاً اهمیت دارند خلاصه کنید ، وقت بگذارید تا اهداف خاص خود را مشخص کنید. بخشی از موافقت موفقیت آمیز بر اهداف سودمند متقابل این است که مطمئن شوید هر یک از شما با ارزشهای مشابه عمل می کنید (که در ادامه به آن می پردازیم).

اهداف مشترک شما می تواند بلند مدت یا کوتاه مدت باشد. اما نکته مهم این است که آنها را دارید ، آنها به وضوح مشخص شده اند و این – شاید مهمتر از همه – شما هر دو “چرا” را در پشت اهداف خود دارید.

هیچ محدودیتی برای تعداد اهداف شما وجود ندارد. نکته مهم این است که شما به آنها احترام بگذارید و متقابلاً برای آنها تلاش کنید. با تغییر برنامه ها و اهداف ، این منطقه ای است که همیشه می توانید از آن بازدید کنید.

به احتمال زیاد ، اهداف شما و همسرتان در طول زمان تغییر می کند. تا زمانی که شما هر دو می دانید که دروازه به کجا منتقل شده است ، باید بتوانید با موفقیت به کار خود ادامه دهید.

در مورد جبران خسارت روشن باشید

جبران خسارت چیزی است که برخی از شرکا در ابتدا در مورد آن راحت نیستند. اما درست مانند داشتن اهداف مشترک ، مشخص شدن اینکه چه کسی در سناریوهای مختلف چه چیزی را دریافت می کند اهمیت زیادی دارد.

تعریف واضح اینکه جبران خسارت چگونه می تواند باعث ایجاد یا شکست یک رابطه تجاری متقابل شود. با شریک تجاری خود بنشینید تا در مورد انتظاراتی که هرکدام از آنها دارند ، صادقانه بحث کنید. این موارد مانند این موارد است که می خواهید به طور واضح ترجیحاً به صورت مکتوب ترسیم کنید.

از آنجا به دنبال راه میانه باشید تا هر یک از شما به بیشتر از آنچه می خواهید برسید. شما باید در چند مورد مصالحه کنید. اما مانند زندگی ، سازش بخشی اساسی در مدیریت مشارکت های موفق است. شما همیشه به هر چیزی که می خواهید نمی رسید. اما اشکالی ندارد. سازش بهترین جایگزین بعدی است. به ویژه هنگامی که بحث جبران خسارت و نحوه تقسیم سود و بدهی ها به میان می آید.

ارتباط باز را حفظ کنید

یکی از بهترین راه ها برای حفظ مشارکت تجاری سالم ، برقراری ارتباط تا حد ممکن است. نگرانی ها ، برنامه های آینده ، استراتژی ها ، ارزش ها ، دیدگاه ها ، ایده ها و روش ها همه باید آشکارا بدون عقب نشینی مورد بحث قرار گیرند.

برنامه ریزی جلسات منظم را در نظر بگیرید که در آن می توانید در مورد همه امور با شریک خود تماس بگیرید. آیا همه چیز طبق برنامه پیش می رود؟ آیا اولویت ها تغییر کرده است؟ آیا تعهدات احتمالی در افق وجود دارد؟

حفظ یک مکالمه باز در مورد نیازها و خواسته های شما و نیازها و خواسته های کسب و کار به مشارکت شما کمک می کند. هنگامی که شروع به مخفی کردن اطلاعات می کنید یا در مورد مشاغل تجاری خود صادق نیستید ، همه چیز به مناطق خاکستری تبدیل می شود ، که حرکت در این مسیر دشوارتر است.

استراتژی های بلند مدت برای مشارکت های تجاری بهتر

ما نکاتی را بررسی کرده ایم که می توانید به سرعت آنها را اجرا کنید. اما در مورد استراتژی های بلند مدت برای مشارکت های تجاری چطور؟ چگونه می توانید آنها را بهتر مدیریت کنید؟ در اینجا چند فکر وجود دارد.

اطمینان حاصل کنید که ارزشهای مشابه را به اشتراک می گذارید

این تقریباً یک مرحله کتاب درسی از نظر ایجاد هرگونه رابطه است. این نوع توصیه را برای روابط عاشقانه نیز خواهید شنید. اما اطمینان از ارزش های یکسان ، گامی مهم در شکل گیری ، مدیریت و حفظ روابط تجاری موفق (و سودآور!) است.

مشارکت مبتنی بر اصول یکسان یا مشابه همیشه شانس بسیار بیشتری برای موفقیت نسبت به مشارکت مبتنی بر عوامل ناپایدار دیگر دارد. آیا افراد مشارکت شما چشم اندازها ، اهداف و مراحل تجاری یکسانی را مد نظر دارند؟ آیا تعریف موفقیت را به اشتراک می گذارید؟ آیا آنها به تجارت مشابه شما نزدیک می شوند؟

اگر شرکای شما رویکردهای مشابهی در مورد نحوه تجارت شما ندارند ، آیا آنها حداقل مهارت های مکمل برای تقویت پیوند تجاری شما دارند؟ پاسخ به این س questionsالات به ایجاد یک پایه تجاری قوی کمک می کند و اطمینان می دهد که شما و شرکای خود در یک صفحه هستید.

فرض کنید شریک تجاری شما ساخت یک شرکت بزرگ را در نظر دارد در حالی که می خواهید یک شرکت کوچکتر با سربار پایین نگه دارید. در این صورت ، شما قرار نیست پیشرفت زیادی در راه مشارکت داشته باشید.

با انواع مشارکت آشنا شوید

به طور کلی ، چهار نوع مشارکت مختلف وجود دارد که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید ، خواه با یک شخص همکاری کنید یا با گروهی از افراد.

آگاهی از انواع مشارکت هایی که می توانید به طور قانونی ایجاد کنید به نفع شما است. در اینجا یک مرور سریع وجود دارد:

مشارکت عمومی (GP): این مشارکت شامل دو طرف است که عموماً سود ، زیان و مسئولیت ها را به نصف تقسیم می کنند. هر اتفاقی که ممکن است در تجارت رخ دهد به عهده هر دو شریک است.

مشارکت محدود (LP): مشارکت محدود بیشتر رسمی است. آنها معمولاً شامل یک صاحب مشاغل مسئول اداره تجارت و تعدادی از سرمایه گذاران هستند. سرمایه گذاران مسئول عملیات روزمره یا بدهی های تجاری نیستند ، اما می توانند با توجه به شرایط پیش آمده سرمایه گذاری خود را در شرکت به دست آورند یا از دست بدهند.

مشارکت با مسئولیت محدود (LLP): LLP تضمین می کند که همه در مشارکت به طور فعال یک تجارت را اداره می کنند در حالی که همزمان از اقدامات شرکای تجاری شما محافظت می شود. اگر شریک زندگی شما چیزی را بهم می زند و به مسئولیت تبدیل می شود ، تحت تأثیر پیامدهای آن قرار نمی گیرید. این تنظیم معمولاً برای گروه خاصی از مشاغل محفوظ است.

مشارکت محدود با مسئولیت محدود (LLLP): LLLP بسیار شبیه یک مشارکت محدود عمل می کند. اما به جای آنکه یک فرد برای کل تجارت مسئولیت داشته باشد ، برای همه افراد درگیر ، از جمله سرمایه گذاران ، مسئولیت حفاظت از مسئولیت وجود دارد. این مشارکت نوع جدیدی از مشارکت تجاری است.

در مورد مرزها روشن باشید

مرزها برای هر رابطه ای ضروری هستند ، مشارکت های تجاری از جمله. موفقیت در تعیین مرزهای روشن مستلزم صادق بودن و گوش دادن به درک شریک تجاری خود به جای گوش دادن فقط برای پاسخگویی است. به این می گویند “گوش دادن فعال”.

هنگامی که مرزهای خود را به وضوح بیان کردید ، یا بهتر نوشتید ، برای مدیریت تعارض ، غلبه بر تنگناها و پیشرفت در مسیر درست ، مجهزتر خواهید شد.

شکنندگان قرارداد مشارکت شما چیست؟ حاضر نیستید در چه زمینه ای مصالحه کنید؟ هنگامی که بتوانید به س questionsالات این چنینی پاسخ دهید ، بهتر می توانید مرزهایی را بیان کنید که همه را در مشارکت حفظ کند.

به یاد داشته باشید که تعیین صحیح مرزها همچنین می تواند شما را از انحلال باز دارد ، که اغلب در مشارکت ها اتفاق می افتد. اگر قصد دارید یک مشارکت تجاری را از بین ببرید ، اجازه ندهید به این دلیل باشد که شما مرزهای ضعیفی (یا بدون) تعیین کرده اید.

برای بازخورد باز باشید

دریافت بازخورد همیشه قوی ترین نقطه همه نیست. اما مزایای دریافت بازخورد و انتقاد سازنده روشن است. شما می توانید رشد کنید ، درگیری ها را حل کنید و در مورد نقاط کوری که در غیر این صورت نمی دیدید ، بیاموزید.

این مزایا می تواند برای مشارکت تجاری مفید باشد. همانطور که مشارکت خود را شکل می دهید و مرزهای خود را مشخص می کنید ، بازخورد را به عنوان بخش مهمی از فرایند مدیریت مشارکت در نظر بگیرید.

باز بودن برای دادن و دریافت بازخورد در مشارکت خود می تواند تفاوت بسیار خوبی در نحوه ارتباط شما ایجاد کند. این به شما کمک می کند تا به طور خاص و نحوه ارائه بازخورد یا برخورد با آنها برای جلوگیری از درگیری را مشخص کنید. برای وضوح بیشتر می توانید این را به توافق کتبی خود به عنوان بخشی از تعیین مرزها اضافه کنید.

مراحل بعدی

ایجاد مشارکت تجاری اولین گام در جهت ایجاد چیزی عالی است. در حال حاضر ، شما با اصول اولیه ایجاد یک مشارکت تجاری و مواردی که هنگام ایجاد آن باید در نظر بگیرید آشنا شده اید.

با این حال ، مدیریت یک کسب و کار تنها مستلزم ایجاد مشارکت نیست. به عنوان مثال ، ممکن است برای راه اندازی کسب و کار جدید خود به دنبال دریافت وام باشید. شما می توانید لیست ما از بهترین وام های مشاغل کوچک موجود را مرور کنید تا ببینید چه چیزی برای نیازهای شما منطقی تر است.

سپس هنگامی که در حال افزایش هستید ، بسیار مهم است که به نحوه مدیریت مشاغل و کارکنان خود فکر کنید. نرم افزار مدیریت کسب و کار به ایجاد ساختار و برنامه ریزی برای عملیات و تدارکات روزانه کمک می کند تا بتوانید کسب و کار خود را به موفقیت تبدیل کنید. ما ده ها ابزار نرم افزاری مدیریت کسب و کار را مرور کرده و پنج ابزار اصلی را برای کمک به شما در رسیدن به اهداف مشخص کرده ایم.

آخرین و مهمترین نکته ، فراموش نکنید که برای محافظت از همه چیزهایی که برای آنها سخت تلاش کرده اید ، به بیمه تجارت مراجعه کنید.