راهنمای کامل موافقت نامه های مشارکت تجاری

افشاگری: این محتوا از خواننده پشتیبانی می کند ، به این معنی که اگر روی برخی از پیوندهای ما کلیک کنید ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

قرارداد مشارکت تجاری راهی است برای اطمینان از حفاظت از هر دو طرف به عنوان قدم در یک همکاری موفق. این راهنما نکات سریع را برای بهبود توافقات مشارکت شما که در حال حاضر می توانید انجام دهید و همچنین استراتژی های بلند مدت که ارزش اجرا دارند ، به شما ارائه می دهد.

چرا توافقنامه مشارکت تجاری بسیار مهم است

در چند کلمه خلاصه می شود ، توافقنامه مشارکت تجاری مهم است زیرا آنها به وضوح جزئیات قانونی لازم الاجرا در مورد نحوه عملکرد تجارت ، نحوه تصمیم گیری ، نحوه پرداخت بدهی ها و یا نحوه مدیریت امور مالی را نشان می دهند. آنها از مشارکت شما در تجارت محافظت می کنند.

این راهی است برای اطمینان از قوانین روشن برای نحوه عملکرد مشارکت تجاری شما. اگر در فکر راه اندازی یک مشاغل تجاری بدون توافقی هستید که می توانید به آن بازگردید ، ناگزیر بیشتر از آنچه لازم است با مشکل روبرو خواهید شد. اگر در حال ایجاد مشارکت با یک یا چند نفر هستید ، می خواهید مطمئن شوید که قوانین مشخصی وجود دارد که از نظر قانونی لازم الاجرا هستند.

آن را از یک پرونده کلاسیک دو برادر که برای مشارکت در تجارت بستنی تشکیل شده اند ، بردارید. آنها برای دریافت وام بانکی ، قرارداد مشارکت منعقد کردند. در این توافقنامه مشخص شد که هرکسی که از مشارکت کناره گیری کند نمی تواند به مدت 10 سال با تجارت فعلی رقابت کند.

همانطور که اتفاق می افتد ، یکی از برادران تنها چند ماه پس از ایجاد این مشارکت کناره گیری کرد و سعی کرد با راه اندازی تجارت بستنی خود رقابت کند. برادر به دلیل نقض قرارداد عدم رقابت به دادگاه منتقل شد و مجبور شد به برادر مingسس خود خسارت پرداخت کند.

چنین شرایطی نشان می دهد که چقدر توافقنامه مشارکت تجاری مهم است. حتی اگر به نظر نمی رسد در ابتدا به آن احتیاج دارید. بهتر است ایمن باشید و تمام پایگاه های خود را از همان ابتدا پوشش دهید. به این ترتیب ، شما از قرار گرفتن در موقعیت های جدی که منجر به هزینه های پر هزینه دادگاه می شود ، اجتناب می کنید.

نکات سریع برای بهبود توافق نامه مشارکت تجاری امروز

یک قرارداد مشارکت تجاری نیاز به یک قرارداد قانونی دارد. اگر در حال راه اندازی مجدد این روند هستید و پولی برای تیم حقوقی پرهزینه ندارید ، می توانید کار کوچکی را شروع کرده و با کمک ابزاری مانند بونسای قرارداد ببندید.

ایجاد قراردادهای لازم الاجرا از نظر قانونی که همه چیزهایی را که در یک توافق نیاز دارید مشخص می کند. این برنامه حتی الگوهای مشارکت رایگان را ارائه می دهد که می توانید از آنها شروع به کار کنید تا توافق خود را انجام دهید. این می تواند راهی عالی برای مشاغل کوچک باشد تا بتوانند به عنوان جایگزینی برای مدیریت توافق به تنهایی شروع کنند.

با بونسای ، می توانید تمام قراردادهای خود را صرف نظر از اینکه چه قراردادی هستند ، مدیریت کنید. اگر مراحل نوشتن و مدیریت یک قرارداد مشارکت تجاری را طی می کنید ، به احتمال زیاد شما بیش از یک قرارداد را مدیریت خواهید کرد. با پرداخت 19 دلار در ماه ، می توانید پیشنهادات ، قراردادها و جمع آوری امضای الکترونیکی را از طریق حساب بونسای خود شروع کنید.

اگرچه می توانید از نرم افزاری مانند بونسای برای کمک به شما در فرآیند ایجاد قرارداد مشارکت تجاری استفاده کنید ، اما هنوز نکات سریع و استراتژی های بلند مدت وجود دارد که ارزش استفاده از آنها را آسان می کند. این امر با سازماندهی و جمع آوری تمام منابع شروع می شود.

قبل از غواصی منظم شوید

شما نمی خواهید مانند یک گاو نر در یک مغازه چینی وارد یک قرارداد مشارکت تجاری شوید. یکی از مهمترین اقداماتی که می توانید انجام دهید این است که نحوه بقیه مراحل را تعیین می کند این است که مطمئن شوید ابتدا سازماندهی شده اید.

این شامل اطلاع کامل از نحوه عملکرد توافق نامه های مشارکت تجاری ، انواع توافق نامه هایی است که می توانید ایجاد کنید و آنچه برای موقعیت خاص شما بهترین کار را می کند.

برای سازماندهی می توانید:

  • ابزار توافق نامه مشارکت تجاری خود را در نظر بگیرید
  • از ارزشها و الزامات شرکای خود کاملاً آگاه باشید
  • در مورد بهترین شیوه ها و مواردی که باید از آنها اجتناب کنید مطلع شوید
  • لیستی از الزامات قانونی ایجاد کنید
  • لیستی از مجوزها و مجوزهایی را تهیه کنید که علاوه بر توافق تجاری شما باید ثبت شوند

هنگامی که همه چیز مورد نیاز خود را جمع آوری کردید ، از جمله شرکای تجاری خود ، می توانید توافقنامه بهتری ایجاد کنید که از هیچ جزئیات مهمی در امان نباشد.

بدانید که قرارداد مشارکت تجاری باید شامل چه مواردی باشد

به طور کلی ، یک قرارداد مشارکت شامل موارد زیر است (اگرچه این یک لیست جامع نیست):

  • اطلاعات شخصی اولیه شرکا شامل نام و آدرس
  • درصد مالکیت برای هر شریک
  • مسئولیت های مشارکت
  • تقسیم مناسب سود و زیان
  • این مشارکت چقدر طول خواهد کشید
  • نحوه حل اختلافات شریک
  • هرگونه توافق نامه عدم افشای اطلاعات
  • در صورت فوت یا انصراف شریک ، چه باید کرد

اطمینان از اینکه شما در مورد طرح نکات و جزئیات هر بخش مشخص هستید ، اطمینان حاصل می کند که هیچ منطقه خاکستری وجود ندارد که در آینده باعث سردرگمی یا درگیری شود. مشارکت ها می توانند به سرعت پیچیده شوند. هرچه بیشتر روی کاغذ توضیح دهید ، توافق شما سازمان یافته تر و قابل اطمینان تر خواهد بود.

چندین کپی از توافقنامه خود را نگه دارید

هنگامی که قرارداد مشارکت خود را تنظیم کردید ، نگه داشتن چندین نسخه در فضاهای امن همیشه تمرین خوبی است. یک نسخه دیجیتال عالی است ، اما شما باید یک نسخه چاپ شده را نیز در دست داشته باشید. هم در صورتی که نسخه دیجیتالی خود را به نحوی از دست بدهید یا به دلیل آنکه ممکن است برای کارهای تجاری آینده به آن نیاز داشته باشید.

همه شرکای درگیر در مشارکت باید نسخه های سخت و دیجیتالی توافقنامه را داشته باشند. به این ترتیب از هرگونه سردرگمی ، سوءتفاهم یا سوء تفاهم جلوگیری می کنید. با ابزاری مانند بونسای ، به راحتی می توانید یک نسخه دیجیتالی از موافقت نامه های خود را نگه دارید و هرگونه قرارداد ، خلاصه یا فاکتور مورد نیاز خود را چاپ کنید.

انواع مشارکت تجاری خود را بشناسید

آیا می دانید چهار نوع مشارکت مختلف وجود دارد که می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید؟ انتخاب شما در نهایت بستگی به اولویت های قانونی و مالیاتی شما دارد.

در اینجا یک مرور سریع وجود دارد:

مشارکت عمومی (GP): این یکی از ساده ترین مشارکت ها است و معمولاً بدین معناست که دستاوردها و مسئولیت های مشارکت به نصف تقسیم می شود. هر اتفاقی که در تجارت بیفتد توسط همه طرف های درگیر یکسان بر دوش است. همچنین ممکن است نیازی به ثبت یک نهاد تجاری در ایالت خود نباشد.

مشارکت محدود (LP): LP ها بیشتر رسمی هستند و شامل سرمایه گذاران تجاری می شوند که الزاماً مسئول بدهی های تجاری نیستند. شرکای محدود در یک تجارت سرمایه گذاری می کنند و می توانند از سرمایه گذاری خود سود ببرند ، اما نمی توانند بیش از سرمایه گذاری خود ضرر کنند. صاحب مشاغل در حین سرمایه گذاری از طریق راه اندازی LP تمام بدهی های تجاری را بر عهده می گیرد.

مشارکت با مسئولیت محدود (LLP): اگر یک LLP را با یک یا چند شریک تشکیل دهید ، می توانید همه را به طور فعال اداره کنید و از اقدامات شرکای تجاری خود محافظت کنید. اگر شرکای فردی مرتکب اشتباهاتی شوند که به بدهی تبدیل می شود ، هیچ یک از شرکای دیگر مسئول این اشتباهات از نظر مالی یا غیر آن نیستند. LLP ها معمولاً برای مجموعه ای از حرفه ها انتخاب می شوند.

مشارکت محدود با مسئولیت محدود (LLLP): یک LLLP بسیار شبیه یک مشارکت محدود عمل می کند ، با این تفاوت که همه از مسئولیت محافظت می کنند ، نه فقط سرمایه گذاران. شریکی که تجارت را مدیریت می کند نیز از حمایت مسئولیت برخوردار می شود. این نوع جدیدی از مشارکت است ، بنابراین می تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد. قبل از انتخاب این گزینه مطمئن شوید که تحقیقات مناسب خود را انجام داده اید.

ناگفته نماند که آگاهی واضح از انواع مشارکت هایی که در دسترس شماست به شما کمک می کند تا بهترین قرارداد مشارکت تجاری ممکن را وارد کنید. شما قادر خواهید بود به وضوح مشخص کنید که چه کسی مسئول چه چیزی است ، به ویژه زمان مالیات.

استراتژی های بلند مدت برای مشارکت تجاری بهتر

ما برخی از اقدامات سریع را که می توانید برای بهبود ایجاد قرارداد مشارکت تجاری خود انجام دهید ، بررسی کرده ایم. با این حال ، مراحل بلندمدت تری وجود دارد که می توانید برای اطمینان از پوشش همه پایه های خود انجام دهید.

درک مسئولیت های مالیاتی خود

با مشارکت تجاری مالیات می آید و شما می خواهید از نحوه رسیدگی مالیات به خوبی قبل از ثبت رسمی مالیات مطلع شوید. این به احتمال زیاد به معنای مشورت با یک حسابدار مالیاتی حرفه ای است که در پرونده های مالیاتی مشارکت تجاری تخصص دارد ، بنابراین شما می دانید که با توجه به ساختار توافق نامه خود ، به درستی پرونده سازی می کنید.

در حالی که می توانید به تنهایی تحقیقات زیادی انجام دهید ، همیشه بهتر است با یک متخصص مالیاتی مشورت کنید. به این ترتیب شما می توانید خیالتان راحت باشد که بدانید همه چیز را به درستی ثبت کرده اید. در صورتی که مورد ممیزی قرار بگیرید ، سال ها پرونده و پرونده های دقیقی در اختیار خواهید داشت تا دوباره مورد بازبینی قرار بگیرید.

تهیه و جمع آوری کپی کلیه مجوزها و مجوزها

ایجاد یک شراکت تجاری و نامیدن آن در یک روز واقعاً شما را به خط پایان نمی رساند. چند مجوز و مجوز اضافی وجود دارد که باید برای اطمینان از مدیریت کامل کسب و کار خود بایگانی کنید.

اینها می تواند مواردی مانند:

  • مجوزهای تجاری مخصوص دولت
  • شماره های شناسایی مشاغل
  • مجوزها یا مجوزهای مربوط به صنعت

ارائه مجوزها و مجوزهای اضافی می تواند به توافق شما کمک کند. در موارد اضطراری ، بدون اردک های خود در یک ردیف گرفتار نمی شوید.

مطمئن شوید که برنامه خروج دارید

همه چیزهای خوب به پایان رسیده است. این شامل مشارکت های تجاری می شود. طرح استراتژی خروج از ابتدا می تواند در نهایت شما را از بسیاری از سردردها نجات دهد.

به عبارت دیگر؟ در صورتی که اوضاع به سمت جنوب پیش رفت یا به سادگی می خواهید خارج شوید ، چگونه می توانید تجارت را منحل کنید؟ یک استراتژی خروج به وضوح مشخص می کند که چه کسی چه چیزی دریافت می کند و چه کسی مسئول هر یا همه بدهی ها است.

در صورت تمایل شریک برای خروج ، روند برداشت چگونه پیش می رود؟ مشارکت چقدر باید قبل از ادامه روند خروج به اطلاع برسد؟ پس از خروج شریک از مشارکت ، شرکا مجاز به انجام چه کاری هستند و مجاز نیستند؟

این س questionsالاتی از این قبیل است که می خواهید هنگام ترسیم روند خروج به آن توجه کنید. اگرچه ممکن است فکر کنید که به یکی احتیاج ندارید یا یکی را در جاده اضافه می کنید ، اما می خواهید با پای راست شروع به کار کنید. اجازه ندهید جزئیات کلیدی مانند استراتژی خروج شما با انتخاب رد شدن از این روند از شما دور شود.

بیمه را در نظر بگیرید

آیا مشارکت شما بیمه تجارت را انتخاب می کند؟ هزاران گزینه بیمه مختلف وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا از شراکت شما به روش های مختلف محافظت کند.

آیا بیمه عمر یا سلامت باید در نظر گرفته شود؟ بخشی از ایجاد یک قرارداد مشارکت تجاری برنامه ریزی برای موارد غیر منتظره است. بنابراین می خواهید مطمئن شوید که طرح بندی کرده اید و تا آنجا که می توانید لایه های حفاظتی دارید. بیمه ، فراتر از قراردادهای مشارکت شما ، می تواند یکی از این لایه ها باشد.

مراحل بعدی

اگر قصد ایجاد مشاغل با یک یا چند نفر را دارید ، قرارداد مشارکت تجاری همیشه باید یکی از اولین مواردی باشد که روی میز قرار دارد. اگرچه در بیشتر موارد بهتر است هنگام عقد قرارداد با یک وکیل مشورت کنید ، اما نرم افزاری مانند بونسای می تواند به شما در برداشتن اولین قدم در تهیه پیش نویس قرارداد مشارکت به عنوان یک تجارت کوچک کمک کند.

همانطور که احتمالاً می دانید ، بخش های مهمی برای مدیریت موفقیت آمیز یک کسب و کار وجود دارد. ممکن است لازم باشد در اولین چند کارمند خود پیش نویس قراردادهای کاری را یاد بگیرید.

اگر چنین است ، شما می خواهید به این راهنما بپردازید تا همه چیز را درباره قراردادهای کار بیاموزید. تهیه پیش نویس غیر رقابتی نیز بخشی از فرایند مدیریت کسب و کار است. به همین دلیل است که ما این راهنمای دوستانه مبتدی را ایجاد کردیم که در مورد زمان و نحوه ایجاد غیر رقابتی با شما صحبت می کند.

تفاوت کارکنان معاف و غیر معاف را می دانید؟ اگر این کار را نمی کنید و قصد استخدام دارید ، در گوشه خود به این راهنما نیاز دارید.