برخی از مهمترین معیارهای تحلیلی تجارت الکترونیک که باید بدانید کدامند |

دانستن اطلاعات دقیق برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد راه اندازی یک تجارت الکترونیک ضروری است. این روزها ، تصمیم گیری مبتنی بر داده به بخش مهمی از هر تجارت تبدیل شده است و این شامل صنعت تجارت الکترونیک نیز می شود. به عنوان یک صاحب کسب و کار تجارت الکترونیک ، باید کمی وقت بگذارید تا با معیارهای تجارت الکترونیک آشنا شوید.

البته ، احتمالاً تمایل دارید که بر معیارهایی تمرکز کنید که بیشترین تأثیر را بر نتیجه نهایی شما دارند. با این حال ، هنوز هم این امکان وجود دارد که وقت خود را برای ردیابی معیارهای پوچی که تقریباً هیچ تاثیری بر عملکرد کلی کسب و کار شما ندارند ، هدر دهید. به عنوان مثال ، لایک های رسانه های اجتماعی ، بازدید از صفحات و سرنخ های نامناسب در قیف فروش همه در این دسته قرار می گیرند.

داشتن مهارت برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل معیارهای تجارت الکترونیک برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین پررونق ضروری است. تغییرات در این معیارهای ضروری می تواند شما را از موقعیت های احتمالی که ممکن است شما را ملزم به اقدام فوری کند ، آگاه کند.

برای این پست ، ما مربوط ترین معیارهای تحلیلی تجارت الکترونیکی را که باید بدانید ، پوشش می دهیم. ما به جزئیات کافی در مورد این معیارها می پردازیم و به شما اطلاع می دهیم که چرا آنها چنین نقش مهمی را در تجارت شما ایفا می کنند.

تعیین معیارهای تجارت الکترونیکی که اهمیت دارد

به خاطر داشته باشید که نظارت بر معیارهای بسیار زیاد ارزش چندانی ندارد در صورتی که هدف موفقی برای موفقیت بلند مدت تجارت الکترونیک شما نباشد. به شدت توصیه می شود که مدتی برای شناسایی شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) که به طور مداوم بیشترین تأثیر را بر اهداف کلی کسب و کار شما دارند ، اختصاص دهید.

اگر از تفاوت بین این دو اصطلاح مطمئن نیستید ، مواردی که باید بدانید در اینجا آمده است. معیارها پیشرفت هر فرآیند تجاری را دنبال می کنند ، در حالی که KPI معیارهایی هستند که به شما اطلاع می دهند چقدر در رسیدن به یک هدف خاص موثر هستید.

به عنوان مثال ، یکی از معیارهایی که معمولاً توسط سایت های تجارت الکترونیک ردیابی می شود ، میزان ترافیک ایجاد شده از جستجوهای پولی است. با این حال ، یک KPI بر تعداد سرنخ های واجد شرایط که از جستجوی پولی تولید می شود تمرکز می کند.

معیارهایی که قصد داریم در طول این مقاله با شما به اشتراک بگذاریم ، معیارهایی است که توسط برخی از موفق ترین شرکت های تجارت الکترونیک استفاده می شود. هیچ کدام از اینها ایده های تازه اندیشیدنی نیستند که از آخرین گرایش ها نشأت گرفته اند.

آنها استراتژی های آزمایش شده ای هستند که می توانید بدون هیچ تردیدی در تجارت خود اعمال کنید. تجزیه و تحلیل متریک خود را با این موارد شروع کنید ، سپس وقتی نتایج اثبات شده را مشاهده کردید بیشتر گسترش دهید.

معیارهای تجارت الکترونیک که باید رعایت کنید

اگر مقدار زیادی پول نقد برای تبلیغات کلیکی هزینه می کنید ، اما میانگین ارزش سفارشی که دریافت می کنید بسیار کمتر از آن است ، به وضوح استراتژی شما مشکلی دارد ، یا ممکن است یک برنامه بلند مدت داشته باشید که منطقی باشد به

برای اطمینان از تصمیم گیری در مورد هزینه تبلیغات و سایر هزینه ها ، باید میانگین ارزش سفارش (AOV) ، ارزش مادام العمر مشتری (CLV) و جذب کل مشتری (CAC) را درک کنید. درک دقیق این اعداد به شما در بهبود اهداف تجاری شما کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که بازاریابی شما درجه یک است.

مهم ترین مقالات پیشنهادی  تصور کنید که باربری یک سرگرمی است

میانگین ارزش سفارش (AOV)

به عنوان یک اپراتور تجارت الکترونیک ، شما می خواهید که مشتری شما تا حد ممکن برای فروشگاه آنلاین شما هزینه کند. میانگین ارزش سفارش شما به ارزش متوسط ​​هر خرید انجام شده در فروشگاه آنلاین شما نسبت داده می شود.

برای محاسبه این مقدار ، باید مجموع ارزش کل فروش را بر تعداد چرخ دستی تقسیم کنید.

با پیگیری میانگین ارزش سفارش ، می توانید معیارها را تعیین کرده و بفهمید چگونه می توانید مشتریان را وادار کنید تا برای خریدهای خود پول بیشتری خرج کنند. در اینجا چندین روش وجود دارد که می توانید این معیار را پیش ببرید:

  • محصولات را به صورت یک بسته به مشتریان ارائه دهید تا بتوانند برای هر مورد تخفیف کوچکی در مقابل خرید جداگانه دریافت کنند.
  • خریدهای بالای یک آستانه مشخص را به آنها پیشنهاد دهید تا مشتریان را مجبور به حداکثر کردن هزینه های خود کنند.
  • موارد اضافی مشتری را افزایش دهید که قابلیت استفاده از خرید اولیه آنها را بهبود می بخشد.

ارزش مادام العمر مشتری (CLV)

ارزش مادام العمر مشتری (CLV) کل مبلغی را که از یک مشتری متوسط ​​در طول عمر خود به دست آورده اید محاسبه می کند. به عنوان مثال ، فرض کنید یکی از مشتریان شما 6 معامله انجام داده است که هر یک از آنها 40 دلار در طول زندگی خود داشته است.

CLV 240 دلار خواهد بود. به خاطر داشته باشید که هنوز باید هزینه خرید را از این شماره کسر کنید ، که به نقطه بعدی ما می رسد.

ارزش مادام العمر مشتری بسیار مهم است زیرا به عنوان معیاری برای میزان هزینه ای که می توانید برای به دست آوردن مشتریان صرف کنید و طول هایی که باید برای حفظ آنها صرف کنید ، عمل می کند. برای تقویت CLV تجارت الکترونیکی خود ، می توانید میانگین ارزش سفارش خود را افزایش داده و باعث ایجاد وفاداری در بین مشتریان فعلی شوید تا بتوانند به مشتریان تکراری تبدیل شوند.

نرخ حفظ مشتری (CRR)

اگر متوجه شده اید که به سرعت با از دست دادن مشتریان شروع به از دست دادن آنها می کنید ، این احتمالاً نشان می دهد که مشکلی در محصولات یا خدمات مشتری شما وجود دارد.

مشتریان مکرر برای هر کسب و کار تجارت الکترونیک منبع حیاتی محسوب می شوند زیرا حفظ مشتریان راضی نسبت به خرید مشتریان جدید هزینه کمتری دارد.

معیار نرخ حفظ مشتری شما را قادر می سازد تا پس از به دست آوردن مشتریان ، توانایی خود را در حفظ آنها پیگیری کنید.

برای تجزیه و تحلیل CRR ، باید تعداد مشتریان جدید به دست آمده در یک دوره را از تعداد مشتریان در پایان آن زمان کم کنید. اکنون ، نتایج را بر تعداد مشتریانی که در ابتدای دوره داشتید تقسیم کنید ، سپس آن را در 100 ضرب کنید.

CRR با رضایت مشتری و وفاداری مشتری ارتباط مستقیم دارد ، بنابراین از ارزش این معیار چشم پوشی نکنید.

معیارهای فعالیت وب سایت

هنگامی که بازدیدکنندگان پس از ورود به وب سایت شما انجام می دهند ، مراقب باشید. اگر آنها به سرعت از بین می روند ، باید به دنبال مشکلی باشید که باعث ترک آنها می شود.

برخی از این مسائل می تواند شامل سرعت بارگذاری صفحه ، قابلیت استفاده از صفحه یا عدم تناسب بین آنچه بازدیدکننده در جستجوی آن بوده و آنچه شما ارائه می دهید باشد.

این همچنین بدان معنی است که باید اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما با صفحات فرود آنها مطابقت دارد.

بازدیدکنندگان شما چند صفحه را مرور می کنند؟ چه مدت در آن صفحات باقی می مانند؟ وقتی سایت شما را ترک می کنند کجا می روند؟

مهم ترین مقالات پیشنهادی  گوشی شیائومی-خرید آنلاین و بهترین قیمت گوشی های شیائومی-ایسل

با پیگیری دقیق اقدامات بازدیدکنندگان خود ، می توانید بفهمید که آنها کجا شما را ترک کرده اند و شروع به کار در جهت رفع مشکل کنید که باعث می شود آنها سایت شما را بدون قرار دادن هر چیزی در سبد خرید خود ترک کنند.

هزینه جذب مشتری (CAC)

در حالی که اطمینان از این که پایگاه مشتری شما در طول زمان در حال افزایش است به وضوح ضروری است ، این تنها یک قطعه از پازل است. اگر به طور متوسط ​​50 دلار برای جذب همه مشتریان خود هزینه می کنید ، اما ارزش سفارش متوسط ​​آن تنها 45 دلار است ، این بدان معناست که فروشگاه آنلاین شما با ضرر کار می کند. این زمانی است که محاسبه هزینه جذب مشتری (CAC) می تواند به شما کمک کند.

CAC می تواند هزینه متوسط ​​خرید یک مشتری واحد را شامل شود ، از جمله هزینه بازاریابی و فروش شما تا هزینه پرداخت به کارکنان و میزبانی سایت تجارت الکترونیک شما.

این مقدار کلی را در اختیار شما قرار می دهد ، اما می توانید CAC خود را بر اساس منابع ، مانند کانال های مختلف ترافیک مانند رسانه های اجتماعی یا لیست ایمیل ها اندازه گیری کنید.

چندین راه وجود دارد که می توانید هزینه جذب مشتری را کاهش دهید. در وهله اول ، می توانید تبلیغات خود را بهینه کنید تا هزینه کمتری را برای هر مشتری به دست آورد. همچنین می توانید در بازاریابی ارگانیک رایگان مانند SEO و بازاریابی رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید.

همچنین می توانید با تشویق مشتریان فعلی خود برای معرفی فروشگاه خود به دوستان و خانواده خود ، در بازاریابی ارجاعی سرمایه گذاری کنید. اخیراً ، می توانید مدتی را صرف بهبود میزان مکالمه خود کنید.

نرخ ترک سبد خرید

دیدن یک مشتری بالقوه در حال بارگیری سبد خرید خود ، و سپس رها کردن آن قبل از خرید کالای خود ، می تواند یک منظره دردناک باشد.

دلایل زیادی برای بروز این امر وجود دارد که رایج ترین دلایل آن عبارتند از:

  • هزینه حمل و نقل بالا یا هزینه های غیر منتظره
  • یک فرایند پرداخت طولانی مدت که فراتر از یک صفحه واحد است
  • تجربه کاربر به طرز وحشتناکی ساختار بندی شده است
  • گزینه پرداخت مهمان در دسترس نیست
  • نگرانی در مورد امنیت پرداخت

نرخ رها کردن سبد خرید یک معیار ضروری برای صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک است که باید از آن پیگیری کنند. این می تواند به شما کمک کند مسائلی را که در سایت خرید آنلاین شما اتفاق می افتد مشخص کنید.

اگر می خواهید میزان رها شدن سبد خرید خود را اندازه گیری کنید ، باید با تقسیم تعداد پرداخت های تکمیل شده سبد خرید در مدت زمان معین بر تعداد کل چرخ دستی های بارگیری شده در آن مدت شروع کنید. پس از انجام این کار ، نتایج را در 100 ضرب می کنید.

نرخ پرش

این معیار تا حدودی مربوط به نرخ ترک سبد خرید است. در اصل ، نرخ پرش یک وب سایت ، درصد بازدیدکنندگان از یک وب سایت خاص است که پس از مشاهده تنها یک صفحه ، از سایت خارج می شوند یا باز می گردند. نرخ پرش پشت سایت تجارت الکترونیک در بیشتر موارد می تواند بسیار بالا باشد. اگر به هر دلیلی ، سایت تجارت الکترونیکی شما دارای نرخ پرش غیرمعمول بالایی است ، این می تواند شاخصی برای چندین مشکل جدی باشد که در تجربه کاربری شما رخ می دهد.

نرخ بازگشت از طریق تعداد کل بازدیدهای یک صفحه ای تقسیم بر تعداد کل ورودی های وب سایت اندازه گیری می شود.

مهم ترین مقالات پیشنهادی  قیمت هدرز پژو 405 - وب 360

Google Analytics یک ابزار عالی است که می تواند به شما در پیگیری نرخ بازده خود کمک کند. اگر در حال حاضر این معیار را به عنوان بخشی از استراتژی خود پیگیری نمی کنید ، باید فوراً به آن بپردازید.

نمره ترویج کننده خالص (NPS)

نمره تبلیغات خالص (NPS) در مقایسه با سایر موارد موجود در این فهرست معیار ملموس تری است ، اما همچنان نقش حیاتی دارد. NPS یک نظرسنجی است که می تواند بفهمد مشتریان شما چقدر احتمال دارد محصولات شما را به دوستان یا اعضای خانواده توصیه کنند.

این معیار به طور کلی با ارسال یک نظرسنجی برای چندین مشتری موجود و پرسیدن اینکه چقدر احتمال دارد مارک شما را در مقیاس یک تا ده توصیه کنند ، تعیین می شود.

مشتریانی که با نه یا ده پاسخ می دهند می توانند به عنوان مروج برچسب گذاری شوند ، در حالی که کسانی که با هفت یا هشت پاسخ می دهند به عنوان افراد بی طرف شناخته می شوند. هر چیزی که زیر هفت باشد ، باید به عنوان مخالف تلقی شود.

برای محاسبه معیار NPS خود ، با کم کردن درصد مخالفان از درصد مروج شروع کنید. NPS یکی از بهترین روش ها برای سنجش رضایت مشتری است.

نرخ تبدیل (CR)

این احتمال وجود دارد که فروشگاه تجارت الکترونیک شما در حال حاضر نرخ مکالمات را در وب سایت خود ردیابی کند. با این وجود ، تأکید بر ارزش ردیابی میزان مکالمه و ارتباط آن با سایر معیارهای موجود در این لیست بسیار مهم است.

برای تعیین نرخ مکالمه ، باید تعداد تبدیل ها (کسانی که نوع اقدامی را که می خواهید انجام دهند) انجام داده اند را بر تعداد کل بازدیدکنندگانی که شانس انجام عمل را دارند تقسیم کنید.

در حالی که میانگین نرخ تبدیل برای تجارت الکترونیک در حدود 2 is است ، بسیار مهم است که بدانید میانگین نرخ تبدیل می تواند بر اساس صنعت متفاوت باشد.

نرخ تبدیل برای وب سایتی که کفش های لوکس می فروشد ، نرخ تبدیل یک فروشگاه پوشاک با قیمت پایین را نخواهد داشت.

نرخ کلیک از طریق ایمیل

هر زمان که وب سایت تجارت الکترونیکی شما برای مشتریان خود ایمیلی ارسال می کند ، همیشه باید شامل فراخوانی برای اقدام (CTA) و پیوند پیگیری باشد که پاسخ ها را کنترل می کند. نرخ کلیک (CTR) درصد ایمیل های ارسالی که حداقل یک کلیک را ثبت می کند محاسبه می کند.

شما دو گزینه برای اندازه گیری میزان کلیک ها دارید. اولین مورد شامل مقایسه کلیک های منحصر به فرد با تعداد کل ایمیل های ارسال شده است. گزینه دیگر این است که یک کلیک منحصر به فرد را به تعداد ایمیل های باز شده مرتبط کنید ، اما نه تعداد کل ارسال شده.

CTR بطور قابل ملاحظه ای متفاوت خواهد بود و همه به روش مورد استفاده شما بستگی دارد. اگر از ارائه دهنده خدمات ایمیل استفاده می کنید ، باید به داده های مورد نیاز برای محاسبه نتایج دسترسی داشته باشید.

نتیجه

درک اینکه کدام معیارهای تحلیلی تجارت الکترونیک نقش مهمی در اطمینان از رشد بی نظیر سایت تجارت الکترونیک شما دارند بسیار مهم است.

داده ها در دنیای امروز به یک ضرورت تبدیل شده اند و اگر از اطلاعاتی که به آسانی در دسترس شما هستند استفاده کنید ، در نهایت شکست خواهید خورد.

رقبای شما در حال استفاده کامل از این معیارها هستند ، بنابراین این کار را نیز در نظر بگیرید. اگر در معیارهای خود به کمک نیاز دارید ، ببینید چگونه می توانیم در معیارهای شما به شما کمک کنیم.