افشاگری: این محتوا از خواننده پشتیبانی می کند ، به این معنی که اگر روی برخی از پیوندهای ما کلیک کنید ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.
حتی اگر نوآورانه ترین محصولات جهان را بفروشید ، شرکت شما فقط یک چهره دیگر در میان جمعیت بدون هویت مشخص است. مشخص کردن هویت شرکت شما از مراحل اولیه می تواند با اطمینان از این که از همان ابتدا محصولات مناسب را به روش مناسب به افراد مناسب بازاریابی کرده اید ، زمان و اندوه زیادی را نجات دهد.
در این پست ، به این موضوع می پردازیم که چرا داشتن هویت شفاف شرکت بسیار مهم است و نه مرحله ساده را برای کمک به شما در یافتن نام خود به اشتراک می گذاریم.
چرا تعیین هویت شرکت شما ارزشش را دارد
به راحتی می توان در دام این فکر افتاد که محصولات با کیفیت بالا و خدمات برتر به مشتریان کافی است تا کسب و کار شما را از رقبایتان متمایز کند. ما را اشتباه نگیرید – خدمات و کیفیت بسیار مهم است ، اما هویت شما چیزی است که شما را از رقبای خود متمایز می کند ، وفاداری مشتریان را برانگیخته و شما را به یاد ماندنی می کند.
بدون هویت مشخص ، شما در تلاش هستید تا نام تجاری شرکت خود را به طور مداوم بیان کنید. بدتر از آن ، ممکن است هنگام تصمیم گیری در مورد همه چیز از عملیات روزمره گرفته تا حرکات تأثیرگذار مانند خرید و ادغام ، دچار سرگردانی شوید.
هویت شما یک لوگو ، یک برچسب یا حتی یک نام نیست ، اگرچه همه آنها راههای مهمی برای بیان هویت هستند. هویت شرکت شما هدف ، چشم انداز ، ماموریت و ارزش های آن است. به عبارت دیگر ، این قلب تپنده است که همه چیز را به اطلاع شرکت شما می رساند میکند، نه فقط از بیرون به نظر می رسد.
هویت شما سازگاری ایجاد می کند. این اطمینان می دهد که همه افراد در شرکت شما هر بار که با مشتریان ، ذینفعان و مشتریان ارتباط برقرار می کنند ، آن را یکسان نشان می دهند. ثبات ، به نوبه خود ، شناخت و وفاداری را ایجاد می کند.
هویت قوی همچنین به تصمیم گیری ها و رشد شما کمک می کند. به عنوان مثال ، اگر هویت شما حول ثبات ، کیفیت و تجربه ممتاز باشد ، افزودن محصولات جدید هر چند هفته یا فروش مکرر منطقی نخواهد بود. این نوع سازگاری است که اعتماد را ایجاد می کند – و مردم مایلند هزینه بیشتری برای مارک های مورد اعتماد خود بپردازند.
سرمایه گذاری مورد نیاز برای تعیین هویت شرکت شما
حداقل باید با یک طراح گرافیک کار کنید تا لوگو ای ارائه دهید که نشان دهنده آنچه شرکت شما نشان می دهد باشد. همچنین ممکن است کار با یک تیم بازاریابی ، داخلی یا نمایندگی ، مفید واقع شود که می تواند شما را به سمت یک هویت ثابت که شامل دارایی های بصری و مکتوب است ، راهنمایی کند.
هنگامی که شروع به ایجاد این دارایی ها کرده اید ، باید آنها را به دقت زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که از آنها سوء استفاده یا رقیق نمی شود. چه یک کارمند داشته باشید یا هزاران نفر ، یک دفتر واحد یا یک حضور جهانی ، هویت شما باید منسجم و منسجم باشد.
یک پلت فرم مدیریت نام تجاری مانند Frontify به شما اطمینان می دهد که هویت شما قوی است ، حتی در صورت برخورد با چندین ذینفع در سراسر شرکت شما. Frontify به شما امکان می دهد هر نوع دارایی را بارگذاری ، ذخیره ، سازماندهی ، پیدا و به اشتراک بگذارید. این یک سیستم متمرکز ایجاد می کند که در آن هرکسی می تواند دقیقاً آنچه را که بدنبال آن است پیدا کند و به شما امکان می دهد الگوهای درخواستی ایجاد کنید که به شما امکان می دهد کمپین های خود را به سرعت مقیاس بندی کنید. همچنین همکاری بین تیمی را ساده می کند و به اعضای تیم اجازه می دهد تا پیشرفت را زیر نظر داشته باشند ، درخواست تأیید کنند ، بازخورد عملکردی ارائه دهند و همه چیز را در حین کار از هر کجا پیش ببرند.
شما می توانید در مورد ده ها مورد موردی در سایت Frontify شرکت کنید که نشان می دهد چگونه شرکت های صنایع مختلف با استفاده از نرم افزار خود تعامل با نام تجاری را افزایش داده و ثبات خود را افزایش داده اند.
9 گام برای تعیین هویت شرکت شما
به امید خدا ، اکنون اهمیت هویت شفاف و قوی شرکت را درک کرده اید ، اما شاید هنوز در مورد نحوه تشخیص هویت این هویت کمی مبهم هستید.
در زیر یک راهنمای گام به گام است که می توانید برای شروع طوفان مغزی و اصلاح هویت شرکت خود استفاده کنید.
شماره 1 – بدانید که به چه معنا هستید
ما مقصود ، چشم انداز ، رسالت و ارزشها را کمی پیش از این ذکر کردیم. اینها فقط اصطلاحات بازاریابی مرسوم نیستند ، بلکه اساس چیزی هستند که شرکت شما را متمایز می کند.
اگر هنوز برای شما واضح نیست ، مدتی را به این فکر کنید که می خواهید شرکت شما برای چه چیزی تلاش کند. چگونه بر جهان یا حداقل گوشه کوچکی از آن تأثیر خواهید گذاشت؟ می خواهید چه احساساتی را القا کنید؟ می خواهید با چه چیزی شناخته شوید؟
شماره 2 – آنچه را که واقعاً * می فروشید تعریف کنید
استارباکس ، قهوه را می فروشد ، مطمئناً ، اما آنها همچنین تجربه ای را به فروش می رسانند. شما می توانید به معنای واقعی کلمه به هر Starbucks در جهان بروید و از محیطی دلپذیر و دلپذیر و احساس راحتی و آشنایی اطمینان داشته باشید – همراه با Americano مناسب. افراد مارک دار در استارباکس به تمام بخشهای این تجربه فکر کرده اند ، از آثار هنری روی دیوار گرفته تا بوی فروشگاهها تا تعداد پریزهای برق که مشتریانشان به آنها دسترسی دارند.
در مقابل ، Dutch Bros ، زنجیره ای قهوه ساحلی غرب ، به هیچ وجه فروشگاه ندارد ، حداقل از نوع سنتی آن. این فقط کیوسک های قهوه ای را ارائه می دهد ، اما با باریستاهای مشتاق (که به آنها “بریستا” می گویند) ، کمپین های بازاریابی بازیگوشانه و فرهنگ های اسکی و دوچرخه سواری را نشان می دهد. این یک تجربه دوستانه ، خودی و “بچه های باحال” را به فروش می رساند.
هر دو شرکت قهوه می فروشند ، اما تجربه های بسیار متفاوتی را به فروش می رسانند. می خواهید مشتریان یا مشتریان شما با چه تجربه ای کنار بیایند؟ دوست دارید آنها چه احساسی داشته باشند؟
شماره 3 – مخاطبان خود را مطالعه کنید
سریع ، بازار هدف شما کیست؟ و نگویید “همه”
اینجاست که هویت شرکت شما تفاوت ایجاد می کند ، بخصوص اگر محصول یا خدماتی را ارائه می دهید که برای طیف گسترده ای از مردم جذاب است. تقریباً همه اقشار مردم از تلفن های همراه استفاده می کنند ، اما اپل آیفون خود را به عنوان یک برند برتر معرفی کرده است که به طور یکپارچه با سایر محصولات اپل ادغام شده و تجربه ای ساده اما زیبا از مشتریان ارائه می دهد. هویت شرکت اپل آیفون را از ده ها محصول دیگر متمایز می کند که تقریباً دارای ویژگی های یکسانی هستند که به شما امکان می دهد تماس بگیرید ، پیام ارسال کنید و در رسانه های اجتماعی پست کنید.
واقعا ارزش دارد که مخاطبان خود را بشناسید و بدانید آنها چه می خواهند. جمعیت شناسی را مطالعه کنید – داده های آماری مانند سن ، جنسیت ، حرفه و مکان. اما به روان شناسی – یعنی نظرات ، فعالیت ها و علایق مردم – به یک اندازه توجه کنید.
نگران نباشید که با تمرکز بیش از حد بر روی نوع خاصی از افراد ، مخاطبان شما به اندازه کافی زیاد نخواهند بود. به هر حال ، میلیون ها نفر از اقشار مختلف از آیفون استفاده می کنند. وجه اشتراک آنها این است که آنها برای نوع خاصی از تجربه مشتری ارزش قائل هستند و مایلند هزینه بیشتری برای یک محصول برتر بپردازند. همچنین ، هرچه طیف مخاطبان شما کوچکتر باشد ، احتمالاً اعضای آن نسبت به نوع محصول یا خدمات شما علاقه مندتر خواهند بود.
شماره 4 – رقابت را مطالعه کنید
ایجاد هویت شرکتی قوی متمایز ساختن خود است ، بنابراین نگاه نزدیک به نزدیکترین رقبای شما بسیار ارزشمند است. به یاد داشته باشید ، این فقط در مورد مارک تجاری آنها نیست ، اگرچه این بخش مهمی از آن است. این همچنین در مورد ارزش ها و رسالت آنها است.
رقابت شما چگونه ظاهر می شود ، خواه در قفسه های فروشگاه ، تبلیغات فیس بوک یا پست های وبلاگ؟ فروشندگان آنها چگونه با مشتریان تعامل دارند؟ آنها از نظر ارزش چه چیزی را نشان می دهند؟ آیا آنها در جوامع محلی دخیل هستند؟ آیا آنها به خیریه های خاصی کمک می کنند؟
همه اینها زمینه هایی هستند که می توانید به طور بالقوه خود را از یکدیگر متمایز کنید – یا با برجسته کردن ارزشها و شیوه های مختلف ، با انجام کارهایی که آنها حتی بهتر از آنها انجام می دهند ، یا با آوردن هویت منحصر به فرد خود به رویکردهای مشابه.
شماره 5 – واژگان خود را طوفان فکری کنید
شما می دانید ارزش شرکت شما چیست ، می خواهید مشتری شما چه تجربه ای داشته باشد و مشتری شما چه کسی است. با در نظر گرفتن همه اینها ، زمان آن فرا رسیده است که لیستی از کلماتی را که شرکت شما را توصیف می کند ، بارگذاری کنید. شما می توانید این کار را به تنهایی انجام دهید ، اما اگر می توانید با تعداد انگشت شماری از افرادی که به اندازه شما در شرکت شما سرمایه گذاری کرده اند ، این کار را انجام دهید. هرچه افراد بیشتری بتوانند مشارکت کنند ، بهتر است!
با دانستن آنچه در مورد مشتریان خود می دانید و تجربه ای که می خواهید برای آنها ارائه دهید ، کلمات را برای توصیف شرکت خود طوفان مغزی کنید (اصطلاحنامه می تواند یک ابزار عالی برای این کار باشد). فراتر از ظاهر تبلیغات و وب سایت خود فکر کنید و ماموریت و ارزش های شرکت خود را نیز در نظر بگیرید.
شاید شرکت شما سنتی ، خلاق ، جذاب یا الهام بخش باشد. شاید از نظر اجتماعی با حس شوخ طبعی ، یا آرام و در عین حال قابل اعتماد باشد. شرکت خود را به عنوان یک فرد تصور کنید و شخصیت و حس منحصر به فرد سبک خود را توصیف کنید. لیست خود را به حداکثر شش کلمه محدود کنید و از این کلمات برای آگاهی از هویت خود در آینده استفاده کنید.
در حالی که مشغول کار هستید ، کلماتی را بیابید که قطعاً وجود دارد نکن شرکت خود را توصیف کنید ، متضاد مطلق آنچه می خواهید برای آن بیان یا بیان کنید. این لیست از کلمات “باید و نباید” می تواند به آگاهی از برند و تصمیمات هویت شما در آینده کمک کند.
شماره 6 – درک کنید که چگونه هویت تصمیمات را آگاه می کند
هویت شرکت شما با مشتری شروع و پایان نمی یابد. این باید به اطلاع تجربه شرکت از داخل به بیرون کمک کند.
اگر بهره وری از فناوری بالا بخشی از هویت شما است ، مثلاً داشتن یک دفتر پر از تجهیزات قدیمی منطقی نیست. اما اگر هویت شما حول محور آگاهی از محیط زیست باشد ، استفاده مجدد و بازیافت ممکن است بر تصمیمات مربوط به تجهیزات و لوازم مورد استفاده شرکت شما تأثیر بگذارد.
هویت قوی به شما کمک می کند تا تصمیمات شرکت را مطابق با ارزش های خود بگیرید. این می تواند بر همه چیز تأثیر بگذارد ، از این که عرضه کنندگان شما چه کسانی هستند که در آن تبلیغ می کنید ، بنابراین مدتی را در فکر این باشید که هویت شما چگونه در خود شرکت ظاهر می شود.
شماره 7 – هویت خود را بیان کنید
لیستی از هر مکانی که مردم در آن با نام تجاری شما تماس می گیرند تهیه کنید. این می تواند شامل موارد زیر باشد:
- وب سایت / وبلاگ
- فروشندگان و سایر نمایندگان شرکت
- رسانه های اجتماعی
- پشتیبانی مشتری
- علامت گذاری
- بسته بندی
- تبلیغات
- صورتحساب/صورتحساب
فهرست کلمات مارک تجاری خود را مرور کنید و فکر کنید که چگونه هویت شرکت شما در هر یک از این نقاط تماس بیان می شود. به عنوان مثال ، آیا می خواهید نمایندگان فروش شما شاداب و خوش برخورد باشند (مانند “bristas” برادران هلندی) ، یا هویت شما مستلزم اطمینان آرام است؟ آیا پست های وبلاگ شما تند و مبهم یا اطمینان بخش و آموزنده خواهند بود؟
همچنین ، به یاد داشته باشید که رسانه بخشی از پیام است. اگر هویت شما پیشرفته و با تکنولوژی بالا است ، احتمالاً در روزنامه چاپی شهر خود تبلیغ نمی کنید. اما اگر هویت شما دنج و جامعه مدار است ، آن روزنامه هفتگی محلی ممکن است مکان مناسبی باشد. به طور مشابه ، ممکن است نسبت به بقیه کانال های انرژی بیشتری در برخی از شبکه های اجتماعی صرف کنید.
صرف زمان برای تفکر در مورد تجارب تجاری در هر نقطه ممکن ، به شما اطمینان می دهد که هویت شما به طور مداوم بیان شده است.
شماره 8 – هویت نام تجاری خود را طراحی کنید
هنگامی که احساس قوی از هویت شرکت خود دارید و می دانید کجا باید آن را بیان کنید ، وقت آن است که به این فکر کنید که چگونه خواهد بود. یک لوگوی قوی در رنگهای مناسب مهمترین نماد بیرونی هویت شرکت شما است. اما تایپوگرافی ، رنگها و تصاویر بصری مانند عکسها و اینفوگرافیکها را فراموش نکنید. حتی طرح بندی وب سایت یا بروشور شما بیان هویت برند است.
کار با طراح یا آژانس حرفه ای در این مرحله معمولاً هزینه خوبی است. آنها قادر خواهند بود مفاهیم و واژگان شما را به طرح های چشم نواز تبدیل کرده و دارایی های مناسب برای همه نیازهای مارک تجاری شما را در اختیار شما قرار دهند.
شماره 9 – هویت شرکت خود را تقویت کنید
ثابت قدم بودن به این معنا نیست که نمی توانید به دنبال فرصت هایی برای بهبود و شفاف سازی هویت خود باشید. ممکن است با گذشت زمان متوجه شوید که ارزش خاصی از شرکت که برای شما ارزشمند است به وضوح بیان نمی شود یا برخی از عناصر مارک تجاری شما آنطور که انتظار می رفت با مشتریان ارتباط برقرار نمی کند.
تجزیه و تحلیلها را دنبال کنید ، نظرسنجی های بازخورد مشتریان را ارسال کنید و به نحوه تعامل افراد با نام تجاری شما ، چه از طریق تلفن ، از طریق ایمیل ، از طریق رسانه های اجتماعی و یا از راه های دیگر توجه کنید. این می تواند به شما این فرصت را بدهد که اشتباهات کوچک را قبل از تبدیل شدن به خطاهای بزرگتر برطرف کنید و به مرور زمان هویت خود را تقویت کنید.
مراحل بعدی
استراتژی های فوق می تواند به شما در ایجاد هویت پایدار شرکتی کمک کند که در برابر زمان مقاومت کند. این به شما کمک می کند تا شرکت شما با ارزش های شما همسو باشد و یک تجربه مثبت و به یاد ماندنی برای مشتریان ایجاد کند.
با کنترل هویت خود ، اکنون وقت آن است که آن را به کار بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیان شرکت خود از طریق رنگ ، تصاویر و طراحی ، راهنمای کامل هویت برند ما را بررسی کنید و سپس به راهنمای استراتژی بازاریابی محتوا مراجعه کنید تا در مورد نحوه و زمان ارتباط با مشتریان خود بیشتر بدانید.