افشاگری: این محتوا از خواننده پشتیبانی می کند ، به این معنی که اگر روی برخی از پیوندهای ما کلیک کنید ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.
داشتن مهارت های عکاسی فوق العاده به این معنا نیست که شما یک تجارت عکاسی موفق خواهید داشت. چیزی فراتر از اشاره و تیراندازی وجود دارد.
در اینجا شما همه چیزهایی را که در راه اندازی یک کسب و کار عکاسی دخیل هستند یاد می گیرید. بعلاوه ، ما به شما کمک می کنیم تا پایه و اساس یک تجارت بسیار سودآور را برای انجام کاری که همیشه رویای آن را داشتید ، پایه ریزی کنید.
چرا راه اندازی یک کسب و کار عکاسی ارزش دارد
اگر می خواهید خلاقیت خود را به کار بگیرید و اشتیاق خود را برای عکس ها به یک حرفه تبدیل کنید ، باید یک تجارت عکاسی را شروع کنید. ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که مسابقه موش ها را ترک کرده و برای انجام کاری که دوست دارید و در آن مهارت دارید دستمزد بگیرید.
این نوع مشاغل است که می توانید از هر کجا ، از جمله خانه خود راه اندازی کنید. یا ممکن است بخواهید کار عکاسی خود را در جاده انجام دهید و به دنبال قراردادهایی باشید که به شما امکان سفر دهد.
حقیقت این است که هزینه راه اندازی کسب و کار عکاسی بیشتر از سایر مشاغل است. با این حال ، به احتمال زیاد می توانید سرمایه خود را به سرعت جبران کنید زیرا تقاضای زیادی برای عکاسان وجود دارد.
ارزش بازار عکاسی در ایالات متحده تقریباً 11 میلیارد دلار است. مشتریان بالقوه گسترده ای برای شما در هر دو حوزه B2B و B2C وجود دارد.
سرمایه گذاری مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار عکاسی
تجهیزات عکاسی گران قیمت گران هستند. اما اگر بودجه لازم برای خرید تجهیزات گران قیمت را ندارید ، می توانید از تجهیزات اولیه شروع کرده و با پیشرفت کسب و کار خود ، تجهیزات خود را ارتقا دهید.
اما حتی هنگامی که کار کوچکی را شروع می کنید ، می توانید تا 10،000 دلار سرمایه گذاری کنید.
ابتدا باید هزینه تجهیزات – دوربین ، لنز ، فلاش و تجهیزات روشنایی استودیو را در نظر بگیرید. سخت افزارهای دیگری مانند لپ تاپ با فضای ذخیره سازی کافی ، کارت حافظه و درایوهای خارجی مورد نیاز شما وجود دارد.
همچنین هزینه های تجاری مانند مجوزها و مجوزها ، بیمه و هزینه های حسابداری باید در نظر گرفته شود. شما همچنین باید نرم افزار ویرایش عکس ، مانند Photoshop را خریداری کرده و وب سایتی راه اندازی کنید که بتوانید نمونه کارها و خدمات خود را در آن نمایش دهید.
نکته خوب این است که امروزه سازندگان وب سایت DIY وجود دارند که مقرون به صرفه هستند و استفاده از آنها آسان است. ما Wix را توصیه می کنیم زیرا قالب های از پیش ساخته شده را ارائه می دهد که می توانید با استفاده از ویرایشگر کشیدن و رها کردن آن یک وب سایت عکاسی درجه یک بسازید.
چندین ویژگی مفید برای مشاغل عکاسی وجود دارد ، مانند توانایی ایجاد نمونه کارها و فرم های رزرو آنلاین. Wix یک برنامه رایگان دارد و برنامه های تجاری آن از 18 دلار در ماه شروع می شود.
بسته به طاقچه ای که انتخاب می کنید ، ممکن است هزینه های بیشتری نیز در نظر گرفته شود. به عنوان مثال ، ممکن است نیاز به اجاره فضای استودیو داشته باشید.
هزینه های مربوط به ثبت مشاغل شما نیز وجود دارد. این موارد بسته به ایالتی که در آن کسب و کار را تشکیل می دهید و نوع شغلی که برای ایجاد آن انتخاب می کنید متفاوت است ، به عنوان مثال ، یک مالکیت مستقل ، LLC تک نفره یا LLC.
همچنین ممکن است تصمیم بگیرید که برای تقویت مهارت های تجاری و عکاسی خود بر روی ادامه یادگیری سرمایه گذاری کنید.
سپس هزینه مربوط به نام تجاری و بازاریابی مشاغل عکاسی شما وجود دارد. اما هزینه در اینجا بستگی به این دارد که چقدر تصمیم می گیرید خودتان انجام دهید یا تصمیم می گیرید این نوع کارها را برون سپاری کنید.
7 مرحله برای راه اندازی کسب و کار عکاسی
برای راه اندازی یک کسب و کار عکاسی که به موفقیت می انجامد این مراحل را دنبال کنید:
شماره 1 – یک طاقچه انتخاب کنید
انتخاب یک منطقه خاص از عکاسی یک حرکت تجاری هوشمندانه است. وقتی رقابت می کنید ، در مقایسه با اینکه همه کاره هستید و سعی می کنید به هر مشتری بالقوه برسید ، رقابت کمتری وجود دارد.
این به شما کمک می کند تا در بازار هدف پیشرفت کنید. بعلاوه ، شما می توانید در یک طاقچه خاص متخصص بروید. همه این موارد ، البته ، به شما کمک می کند تا مشتریان بیشتری را جذب کنید.
طاقچه ای انتخاب کنید که با مهارت های شما مطابقت داشته باشد ، بر اساس تجربه شما ساخته شود و از آن لذت ببرید. همچنین ، در نظر داشته باشید که آیا بازار به اندازه کافی بزرگ برای طاقچه ای در منطقه ای که در آن کار می کنید وجود دارد و سود بالقوه. بهترین طاقچه در نقطه شیرینی است که این جنبه ها با هم تداخل دارند.
تعدادی تخصص عکاسی وجود دارد ، مانند:
- مراسم ازدواج
- مناسبت ها
- غذا
- روش
- پرتره ها
- سفر و گردشگری
- ورزش ها
شماره 2 – یک طرح تجاری ایجاد کنید
طرح کسب و کار گامی مهم در مسیر موفقیت شما است.
شما آنچه را که برای دستیابی به آن امید دارید و دقیقاً چگونه به آن اهداف خواهید رسید ، بیان می کنید. با پیشرفت ، می توانید از آن به عنوان راهنمای تصمیمات تجاری خود و اطمینان از رسیدن به این مراحل مهم استفاده کنید.
علاوه بر این ، یک طرح تجاری در بسیاری از موارد یک تشریفات ضروری است. برای مثال ، اگر امیدوار هستید که برای کسب و کار خود به دنبال شریک باشید یا بودجه دریافت کنید ، به یک طرح تجاری نیاز دارید.
در اینجا مواردی که باید در برنامه کسب و کار خود لحاظ کنید عبارتند از:
- خلاصه اجرایی -یک مرور کوتاه از کسب و کار شما که ممکن است شامل بیانیه ماموریت شما ، اطلاعاتی در مورد ساختار و محل شرکت شما ، و همچنین برنامه های رشد در سطح بالا باشد.
- توضیحات شرکت – بررسی دقیق تر کسب و کار و پایگاه مشتری آن. شامل ارزش شرکت شما و مشکلات حل شده به علاوه مزایای رقابتی شما باشد.
- تحلیل بازار – تحقیقات مربوط به رقبای خود و بازار هدف خود را نمایش دهید. هر گرایشی را که می توانید مشاهده کنید ، نحوه دستیابی رقبا به موفقیت در این صنعت و آنچه شما می توانید بهتر یا متفاوت انجام دهید ، درج کنید.
- جزئیات سرویس – خدمات عکاسی را که قصد دارید ارائه دهید و نحوه عملکرد خدمات خود را به تفصیل شرح دهید. این باید شامل موارد کاربردی مانند تجهیزات و امکاناتی باشد که استفاده می کنید.
- برنامه ی بازاریابی – استراتژی های خود را برای جذب مشتری ترسیم کنید. این شامل نحوه تبلیغ خدمات شما ، بستن معاملات ، و به دست آوردن مراجع یا تکرار مشتریان می شود.
- طرح مالی – پیش بینی های مالی خود را به همراه بودجه و هزینه ها لحاظ کنید. تا آنجا که می توانید دقیق باشید.
شماره 3 – نمونه کارها بسازید
نمونه کارها مهمترین مطالب بازاریابی است که به عنوان عکاس در اختیار دارید.
این ثابت می کند که کار شما عالی است. مشتریان احتمالی هنگام انتخاب عکاس مجبور به تکیه بر نظرات نیستند ، آنها می توانند از طریق نمونه کارها ببینند محصول نهایی چگونه خواهد بود.
نکته جالب در مورد تصاویر این است که آنها احساسات را برمی انگیزند. شما می خواهید مشتری احتمالی به کار شما نگاه کند ، چیزی را احساس کند و شما را به عنوان عکاس خود انتخاب کند.
چگونه می توانید یک نمونه کارها در ابتدای راه اندازی خود ایجاد کنید؟ حقیقت این است که برای ایجاد کتابخانه خود ممکن است مجبور شوید چند برنامه رایگان انجام دهید.
به طور طبیعی ، نمونه کارها باید منعکس کننده طاقچه ای باشد که قصد کار در آن را دارید. برای برخی از طاقچه ها ، جمع آوری قطعات نمونه کار ساده خواهد بود. برای مثال ، اگر قصد دارید در صنعت عروسی کار کنید ، از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده بپرسید که آیا می توانید از مراسم ازدواج خود عکس بگیرید. اگر می خواهید در صنعت مسافرت و گردشگری کار کنید ، فقط آنجا را ترک کرده و عکس بگیرید.
برای صنایع دیگر ، مانند روزنامه نگاری ، مد یا ورزش ، ممکن است مجبور باشید کمی کار اضافی انجام دهید تا پای خود را وارد کنید.
ایده خوبی است که با سایر عکاسان ، مثلا از LinkedIn یا همکلاسی های سابق ، ارتباط برقرار کنید. اگر می توانید برای ایجاد نمونه کارها ، فرصتی برای عکاس دوم وجود داشته باشد ، از ارتباطات بپرسید.
شماره 4 – خدمات خود را قیمت گذاری کنید
وقتی شروع به کار می کنید ، دشوار است که بفهمید چه چیزی باید از مشتریان دریافت کنید. اما اگرچه ممکن است کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید ، اما باید به خاطر داشته باشید که هنوز هم یک تجارت است.
همانطور که در مورد آن صحبت کردیم مقدار قابل توجهی از هزینه های اضافی برای راه اندازی یک کسب و کار عکاسی به علاوه هزینه های جاری وجود دارد. بنابراین ، شما نمی توانید هزینه کوتاهی برای فروش داشته باشید.
شما باید سود ببرید. این امر به ویژه اگر قصد سرمایه گذاری مجدد و توسعه کسب و کار خود را دارید صادق است.
بنابراین ، برای خدمات عکاسی از مشتریان چه هزینه ای باید بگیرید؟ هرچند که بر اساس طاقچه متفاوت است ، مشتریان به طور متوسط 175 دلار در ساعت به عکاسان می پردازند.
به خاطر داشته باشید که ممکن است در واقع ساعت به ساعت شارژ نکنید. به عنوان مثال ، ممکن است بسته های معاملاتی برای پرتره های خانوادگی ایجاد کنید یا نرخ مشخصی برای رویدادها و غیره داشته باشید.
هنگام تعیین قیمت ها ، مطمئناً باید تمام هزینه های کسب و کار خود را به علاوه هزینه سفر یا آماده سازی در نظر بگیرید. همچنین باید به خاطر داشته باشید که به ازای هر ساعتی که در محل خود برای عکاسی صرف می کنید ، چندین ساعت دیگر برای ویرایش کار وقت خواهید گذاشت.
مشخص نیست که چگونه باید خدمات خود را قیمت گذاری کنید زیرا متغیرهای زیادی وجود دارد. فقط مطمئن باشید که خود را کم فروش نمی کنید. حتی ممکن است بخواهید ببینید که کسانی که خدمات مشابهی را ارائه می دهند برای کمک به شما در قیمت گذاری چه هزینه ای دریافت می کنند.
شماره 5 – راه اندازی وب سایت
اگر می خواهید افراد از طریق جستجوهای آنلاین کسب و کار عکاسی شما را پیدا کنند ، یک وب سایت بسیار مهم است. این جایی است که نمونه کارها را به همراه اطلاعات کلیدی در مورد خدمات خود و اطلاعات تماس خود در آن قرار می دهید.
علاوه بر این ، شما می توانید از وب سایت خود برای نشان دادن منظور برند خود استفاده کنید. و البته برای جذب مشتری ، شاید از طریق تبلیغات ویژه ، استفاده از فرم های ثبت نام برای جمع آوری لیست ایمیل و استراتژی های بیشتر فروش و بازاریابی.
همانطور که در بالا ذکر شد ، می توانید از یک سرویس مانند Wix برای راه اندازی وب سایت تجاری خود استفاده کنید. با استفاده از Wix ، می توانید سبد دیجیتال را به راحتی به سایت خود اضافه کنید. این گزینه وجود دارد که علامت واترمارک را به کار خود اضافه کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند کار شما را بارگیری و به اشتراک بگذارند ، بنابراین دسترسی شما افزایش می یابد.
Wix همچنین دارای ابزارهایی برای اضافه کردن فرم هایی برای رزرو آنلاین است که برای مشتریان بسیار راحت است و امروزه تقریباً انتظار می رود. همچنین ابزارهایی وجود دارد که می توانید از آنها برای جذب مخاطبین و چت زنده با مشتریان احتمالی استفاده کنید.
شما در اصل در حال ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای تجارت خود هستید.
شماره 6 – مراقب تشریفات باشید
گام های مختلفی وجود دارد که هر کارآفرین جدید باید برای ایجاد یک تجارت مشروع و قانونی انجام دهد. این لزوماً بخش سرگرم کننده راه اندازی یک کسب و کار جدید نیست زیرا ممکن است بسیاری از اسناد و مدارک و هزینه های مختلف در آن دخیل باشد.
با این حال ، اگر می خواهید از نام تجاری خود و امور مالی خود محافظت کنید ، این موارد ضروری هستند. بعلاوه ، هر ایالت قوانین و مقرراتی را در مورد تشکیل یک تجارت دارد که باید به آنها پایبند باشید تا در آینده با مشکلات قانونی روبرو نشوید.
اولین کاری که باید انجام دهید این است که در مورد ساختار کسب و کار تصمیم بگیرید. شما می توانید یک مالکیت انحصاری تشکیل دهید که در آن تنها بر عملیات تجاری کنترل دارید. شما حسابداری ، سوابق و مالیات خود را انجام می دهید.
گزینه دیگر این است که یک LLC تک نفره ، LLC معمولی یا مشارکت تشکیل دهید. راه اندازی این موارد پیچیده تر است اما حمایت قانونی بیشتری را ارائه می دهد. به عنوان مثال ، این شرکت مسئول بدهی هایی است که ایجاد می کند و نه شخص شما.
پس از تصمیم گیری در مورد نوع مشاغلی که می خواهید تشکیل دهید ، با بخش دولتی محلی خود مشورت کنید تا بدانید در مرحله بعد چه اقداماتی را باید انجام دهید. مالکان انفرادی نیازی به ثبت مشاغل در ایالت ندارند. در حالی که سایر ساختارهای سازمانی باید کسب و کار را ثبت کنند و تعدادی از فرم ها و اسناد قانونی دیگر را برای تأسیس تکمیل کنند.
شماره 7 – جذب مشتری
هنگامی که پایه های کسب و کار خود را تعیین کردید ، می توانید استراتژی های بازاریابی و فروش خود را پیاده سازی کنید.
در واقع یک استراتژی یک اندازه برای همه وجود ندارد. این به این دلیل است که تلاش های بازاریابی و فروش شما باید منحصر به بازار هدف شما باشد.
به عنوان مثال ، شما برای مشتریان b2b متفاوت از مشتریان b2c هستید. به عنوان مثال ، مشتریان B2b بر اساس بازدهی که از سرمایه گذاری خود دریافت می کنند تصمیم می گیرند ، در حالی که مشتریان b2c تمایل به تصمیم گیری بر اساس احساسات دارند.
تفاوت های بیشتری بین طاقچه ها در آن بازارها وجود خواهد داشت. بنابراین تحقیقات خود را انجام دهید تا بدانید چگونه می توانید مخاطبان خود را جذب کرده و مشکلات بازار هدف خود را حل کنید.
مراحل بعدی
ممکن است برخی از جنبه های راه اندازی یک کسب و کار وجود داشته باشد که قبل از این که بخواهید قدم بگذارید ، بخواهید آنها را بیشتر بررسی کنید. اگر این پست را مفید دانستید ، ممکن است بخواهید راهنمای گام به گام ما برای تحقیقات بازار را نیز بررسی کنید.
علاوه بر این ، اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه ریزی مالی هستید ، به راهنمای جامع ما در مورد هزینه های راه اندازی نگاه کنید. شما خواهید آموخت که چگونه بودجه ای به روش هوشمند ایجاد کنید و استراتژی هایی برای موفقیت مالی بلند مدت کشف کنید.