5 مرحله آسان و زمان علامت گذاری نام تجاری

افشاگری: این محتوا از خواننده پشتیبانی می کند ، به این معنی که اگر روی برخی از پیوندهای ما کلیک کنید ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

ارائه یک نام تجاری عالی به خودی خود یک چالش است. برای محافظت قانونی از این نام ، باید پرونده علامت تجاری را ثبت کنید.

این راهنما هر آنچه را که باید در مورد نحوه علامت گذاری نام تجاری و بهترین زمان برای انجام آن بدانید ، توضیح می دهد.

چرا علامت تجاری یک نام تجاری ارزش آن را دارد

علامت تجاری یک نام تجاری دارای مزایا و مزایای زیادی است. با علامت گذاری نام تجاری خود ، از حقوق انحصاری استفاده از این نام در سراسر کشور با کالاها یا خدمات مرتبط با کسب و کار خود برخوردار خواهید بود. یک علامت تجاری رسمی ثبت شده در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) دارای حمایت های قوی در دادگاه فدرال است.

علامت تجاری نام تجاری شما از سردرگمی برای مصرف کنندگان جلوگیری می کند. همچنین از فروش سایر محصولات یا خدمات مشابه با استفاده از یک نام تجاری دیگر جلوگیری می کند که می تواند به اعتبار نام تجاری شما آسیب برساند. به عنوان مثال ، اگر مصرف کننده چیزی را از مشاغل دیگر با استفاده از نام مشابه شما خریداری کند ، ممکن است آن مشتری در واقع فکر کند که از شما خرید می کند.

ثبت علامت تجاری برای نام تجاری شما یک مرحله مهم در فرایند نام تجاری بزرگ است. این می تواند به شما در ایجاد یک نام شناخته شده ملی یا بین المللی مانند نایک ، مک دونالد و اپل کمک کند.

نامهای تجاری تجاری برای سرمایه گذاران نیز جذاب است. بنابراین اگر می خواهید بودجه خود را تأمین کنید و سرمایه خود را به مرور افزایش دهید ، بسیاری از سرمایه گذاران از شما می خواهند قبل از سرمایه گذاری در شرکت شما ، یک علامت تجاری دریافت کنید.

همچنین شایان ذکر است که علامت تجاری یک نام تجاری برای همه مناسب نیست. اگر در حال انجام یک عملیات کوچک و محلی هستید و برنامه ای برای مقیاس بندی ندارید ، احتمالاً برای شما ارزش آن را ندارد. اما اگر می خواهید در خارج از یک اجتماع واحد رشد کرده و یک برند بسازید ، قطعاً باید به دنبال دریافت یک علامت تجاری برای نام تجاری خود باشید.

سرمایه گذاری مورد نیاز برای علامت تجاری یک نام تجاری

ثبت علامت تجاری برای نام تجاری شما یک فرآیند یک شبه نیست. به زمان ، کاغذبازی و هزینه نیاز دارد.

درخواست اولیه با USPTO از 250 دلار یا 350 دلار برای هر دسته از کالاها یا خدماتی که برای آنها درخواست می کنید شروع می شود. فقط یک علامت می تواند در یک برنامه ثبت شود. بنابراین اگر در حال ثبت چندین علامت تجاری هستید ، باید برنامه های جداگانه را پر کرده و برای هر یک هزینه جداگانه ای برای تشکیل پرونده بپردازید.

پس از ارائه درخواست ، هزینه های اضافی نیز وجود دارد. این موارد بین 100 تا 525 دلار متغیر است و مواردی مانند نشان دادن استفاده از علامت تجاری ، درخواست تمدید استفاده ، تشکیل اظهارنامه و تمدید را پوشش می دهد. انتظار می رود در طول مراحل اولیه حدود 750 دلار پرداخت کنید و پس از ثبت نام ، علامت تجاری را باید 6 تا 12 ماه طول بکشد.

مدتی طول می کشد تا USPTO برنامه علامت تجاری شما را بررسی کند ، و در نهایت ممکن است در صورت وجود خطا در فرم های شما ، اطلاعات اضافی را درخواست کرده یا درخواست شما را رد کنند. بنابراین بسیار مهم است که اولین بار این حق را دریافت کنید ، اطمینان حاصل کنید که علامت تجاری خود را در اسرع وقت ثبت کرده اید.

برای ساده سازی فرایند علامت تجاری ، می توانید از خدمات علامت تجاری آنلاین مانند LegalZoom استفاده کنید. LegalZoom شما را در جریان مراحل برنامه قرار می دهد ، برنامه را تصحیح می کند و همه چیز را از طرف شما پرونده سازی می کند. آنها همچنین خدمات علامت تجاری با وکالت را برای کمک به افزایش میزان موفقیت شما در تأمین علامت تجاری برای نام تجاری شما ارائه می دهند.

5 مرحله برای علامت تجاری یک نام تجاری

اکنون که اصول اولیه علامت تجاری یک نام تجاری را درک کرده اید ، وقت آن است که برای خود نامی تهیه کنید. اگرچه ممکن است کمی طاقت فرسا به نظر برسد ، اما می توانید یک نام تجاری را تنها در پنج مرحله ساده علامت تجاری کنید.

شماره 1 – بهترین زمان برای علامت تجاری نام تجاری خود را تعیین کنید

زمان مناسب برای ثبت درخواست علامت تجاری چه زمانی است؟ با فرض اینکه یک علامت تجاری در واقع برای کسب و کار شما مناسب است ، در این صورت پاسخ فوری است.

در بیشتر موارد ، بهترین زمان برای ثبت درخواست علامت تجاری برای نام کسب و کار شما درست پس از ثبت اسناد و مدارک برای تشکیل LLC یا شرکت شما است. با انجام این کار قبل از راه اندازی رسمی کسب و کار شما ، از نام تجاری برای استفاده تجاری پس از شروع به کار محافظت می کند. از آنجا که به دست آوردن نام تجاری توسط USPTO حداکثر یک سال یا بیشتر طول می کشد ، قطعاً به نفع شماست که شروع به کار کنید.

این دلیل دیگری است که ما LegalZoom را برای علامت تجاری یک نام تجاری توصیه می کنیم. علاوه بر گزینه های علامت تجاری ارائه شده توسط این ارائه دهنده خدمات آنلاین ، LegalZoom همچنین یک گزینه عالی برای تشکیل یک نهاد تجاری قانونی است.

این که آیا شما یک LLC یا شرکت راه اندازی می کنید ، LegalZoom شما را تحت پوشش قرار داده است. این سرویس برای تشکیل بیش از دو میلیون مشاغل در سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفته است و امروزه به محبوب ترین سرویس تشکیل کسب و کار در بازار تبدیل شده است.

پس از ثبت اسناد و مدارک تشکیل خود ، می توانید با استفاده از همان حساب ، درخواست علامت تجاری خود را ادامه دهید. این واقعاً همه چیز را برای شما ساده می کند ، زیرا می توانید چندین سرویس تجاری را در یک سقف دریافت کنید.

برای کسانی از شما که قبلاً مشاغل خود را شروع کرده اند و هنوز نام تجاری خود را برای نام تجاری خود ثبت نکرده اند ، مشکلی نیست – هنوز نگران نباشید.

حتی اگر نام تجاری خود را به طور رسمی علامت تجاری نزده اید ، پس از تشکیل یک شخص حقوقی با دفتر وزیر خارجه ، هیچ کس دیگری در ایالت شما نمی تواند از نام تجاری شما استفاده کند. علاوه بر این ، حقوق عادی علامت تجاری از نام ها ، آرم ها و عباراتی که به طور منظم برای اهداف تجاری استفاده می شود محافظت می کند.

به طور خلاصه ، به محض استفاده از نام تجاری خود برای فروش کالا یا خدمات ، این نام تحت حقوق علامت تجاری معمولی محفوظ است. با این حال ، این امر از نام تجاری شما در سراسر کشور محافظت نمی کند ، به همین دلیل ادامه روند علامت تجاری در اسرع وقت بسیار مهم است.

فرض کنید کسب و کار دیگری که دقیقاً همان محصولات را ارائه می دهد ، همانطور که شرکت شما تصمیم می گیرد نام تجاری شما را با USPTO علامت تجاری کند. اگر آن کسب و کار در ایالت دیگری خارج از منطقه شما واقع شده است و قبل از شما اسناد تجاری علامت تجاری را ارائه می دهند ، به احتمال زیاد نمی توانید با استفاده از همان نام برای علامت تجاری فدرال درخواست دهید. حقوق عادی در اینجا از شما محافظت نمی کند و اگر می خواهید به بازارهای جدید گسترش دهید و مجبور شوید نام تجاری خود را تغییر دهید.

شماره 2 – جستجوی علامت تجاری را اجرا کنید

اکنون وقت آن است که جستجوی علامت تجاری را انجام دهید. این یکی دیگر از دلایلی است که هنگام ثبت اسناد تشکیلات ، علامت گذاری نام تجاری خود بسیار مهم است.

جستجوی علامت تجاری به شما کمک می کند تا قبل از درخواست علامت تجاری ، هرگونه تعارض احتمالی را شناسایی کنید. اگر مدارک مربوط به علامت تجاری خود را بدون جستجو انجام دهید ، درصورتی که شغل دیگری از این نام استفاده می کند یا شخص دیگری قبل از شما ثبت نام کرده است ، ممکن است برنامه رد شود.

بنابراین شش یا هشت ماه دیگر ، شما می توانید نامه رد دریافت کنید و مجبور شوید دوباره از ابتدا شروع کنید. این امر نه تنها برای شما زمان و هزینه درخواست اولیه شما را در بر خواهد داشت ، بلکه اگر از این نام استفاده می کنید و اکنون باید به نام جدیدی فکر کنید ، حتی بیشتر هزینه بر است.

ساده ترین راه برای جستجوی علامت تجاری برای نام تجاری خود با LegalZoom است.

این سرویس بیش از 50،000 بار توسط مشاغل به دنبال علامت تجاری استفاده شده است و معمولاً کمتر از 15 دقیقه طول می کشد تا تکمیل شود.

هزینه جستجو برای علامت تجاری LegalZoom فقط از 199 دلار شروع می شود ، که در مقایسه با هزاران دلار که در صورت درخواست علامت تجاری ثبت شده ، ممکن است هزینه زیادی داشته باشد ، بسیار ناچیز است.

علاوه بر جستجوی علامت تجاری فدرال با USPTO ، LegalZoom همچنین دارای بسته هایی است که علائم تجاری دولتی ، علائم تجاری عادی و جستجوهای بین المللی را پوشش می دهد. این گزینه ها برای کسانی از شما که می خواهند در سطح وسیعی از جاده حرکت کنند ایده آل است. اکنون می توانید درگیری های احتمالی را در حالی که نام تجاری شما هنوز در مراحل اولیه خود است ، شناسایی کنید.

تا زمانی که جستجوی جامعی در مورد نام تجاری خود انجام نداده اید ، یک برنامه علامت تجاری ارسال نکنید.

شماره 3 – یک درخواست علامت تجاری برای نام کسب و کار خود ثبت کنید

وقتی تأیید کردید که نام تجاری شما قبلاً علامت تجاری ندارد ، می توانید برنامه علامت تجاری را ادامه دهید.

می توانید مستقیماً از طریق وب سایت USPTO برای علامت تجاری درخواست دهید. برنامه آنلاین برای کاربران DIY عالی است ، اما عوامل زیادی را باید در اینجا در نظر گرفت.

اخذ علامت تجاری از USPTO به این راحتی نیست که یک فرم را به صورت تصادفی ارسال کرده و منتظر پاسخ باشید. شما باید در همه جنبه های برنامه خود دقیق باشید ، در غیر این صورت ممکن است علامت تجاری رد شود.

به همین دلیل بهتر است از خدمات علامت تجاری آنلاین برای کمک استفاده کنید. پلت فرم و روند LegalZoom حتی برای مبتدیان کاملاً آسان است.

یک سرویس علامت تجاری DIY از LegalZoom وجود دارد که از 249 دلار شروع می شود و خدمات وکالت از 599 دلار شروع می شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به س questionsالات مربوط به کسب و کار خود پاسخ دهید ، و بقیه امور را LegalZoom بر عهده می گیرد.

خدمات با وکالت به شما 94 chance شانس تأمین امنیت علامت تجاری شما را می دهد. اگر علامت رد شود ، LegalZoom هزینه 599 دلار را برای ثبت علامت متفاوت پوشش می دهد.

این سرویس به شما آرامش می دهد و می دانید که یک وکیل در مورد علامت تجاری شما تحقیق می کند و در طول مسیر با سرعت های ناچیز برخورد می کند. اگر وکیل LegalZoom فکر می کند مشکلی در مورد اول شما وجود دارد ، یک علامت تجاری رایگان برای نام تجاری دیگر دریافت خواهید کرد.

شماره 4 – نظارت بر برنامه و ارسال مدارک اضافی (در صورت لزوم)

برنامه علامت تجاری یک فرایند “تنظیم و فراموش کردن آن” نیست. متداول است که یک وکیل از USPTO اطلاعات تکمیلی در مورد علامت تجاری شما را درخواست کند.

اگر در مهلت مقرر به این درخواست پاسخ ندهید ، درخواست شما رد می شود و باید از ابتدا شروع کنید. اگر شخص دیگری در این مدت پرونده شما را ثبت کند ، این یک مانع است که می تواند به طور بالقوه برای شما نام کسب و کار شما را در بر داشته باشد.

این یکی دیگر از دلایلی است که مهم است که در طول مراحل ثبت علامت تجاری وکیل داشته باشید.

نمونه هایی از فرم های اضافی درخواست شده توسط USPTO عبارتند از:

  • فرم های پاسخگویی
  • فرم های قصد استفاده (ITU)
  • فرمهای اصلاحی پس از تأیید/انتشار/پس از اعلان کمک هزینه (NOA)
  • فرم های مکاتبات و نمایندگی وکالت
  • فرم های دادخواست
  • اشکال متفرقه
  • فرم های اصلاح و نگهداری و تمدید
  • فرم های هیئت محاکمه و تجدیدنظر

ده ها فرم در این دسته بندی ها وجود دارد ، بنابراین شما باید به برنامه خود در حین طی مراحل تأیید USPTO توجه زیادی داشته باشید.

شماره 5 – از علامت تجاری خود دفاع کنید

USPTO فقط علائم تجاری را صادر می کند و به تمدید رسیدگی می کند. در واقع نقض علائم تجاری را اعمال نمی کند. بنابراین به شما بستگی دارد که سایر مشاغل را از استفاده از نام خود منع کنید.

با توجه به تعداد مشاغل موجود در سراسر کشور و جهان ، این امر به وضوح یک کار دلهره آور است.

استفاده از خدمات نظارت بر علائم تجاری ساده ترین راه برای دفاع از علامت تجاری شما است.

خدمات نظارت بر علائم تجاری LegalZoom تنها با 175 دلار در سال شروع می شود.

آنها یک پرس و جو برای نظارت بر علامت تجاری سفارشی برای نام کسب و کار شما تنظیم می کنند و هر ماه گزارش مفصلی در مورد علامت برای شما ارسال می کنند. این سرویس شامل نظارت فعال با پایگاه داده USPTO و برنامه های معلق است.

کشف پیشرفته LegalZoom حتی علائم تجاری مشابه شما را شناسایی می کند ، مانند نامهایی که شبیه به هم هستند یا نامهایی که با یک یا دو حرف خاموش هستند.

در صورت بروز نقض احتمالی علامت تجاری ، LegalZoom می تواند شما را با یک وکیل مجرب در ارتباط قرار دهد تا به شما کمک کند قبل از اینکه همه چیز از کنترل خارج شود از نام خود دفاع کنید.

مراحل بعدی

ثبت یک نام تجاری برای نام تجاری شما تنها اولین قدم برای حفاظت از نام تجاری شما است. این نوع علامت تجاری فقط برای نام مرتبط با کالاها یا خدماتی است که ارائه می دهید ، اما به جنبه های دیگر تجارت شما نمی رسد.

علاوه بر نام خود ، باید لوگوی خود را نیز علامت تجاری کنید. این به جلوگیری از استفاده سایر مشاغل از لوگوی مشابه یا لوگوی مشابه شما کمک می کند. می توانید این کار را یک قدم جلوتر بردارید و یک علامت تجاری را برای یک عبارت یا شعار نیز ثبت کنید. LegalZoom می تواند در همه این موارد به شما کمک کند.

همچنین شایان ذکر است که یک علامت تجاری از محصولات شما محافظت نمی کند. بنابراین اگر اختراع یا چیزی دارید که منحصر به فرد و اختصاصی مربوط به تجارت شما است ، باید از ثبت اختراع برای جلوگیری از استفاده دیگران استفاده کنید.

اگر فعال هستید و می خواهید قبل از شروع کسب و کار خود یک نام تجاری ثبت کنید ، پس از درخواست اولیه خود باید مدارک تکمیلی ارائه دهید تا نشان دهد که در واقع از علامت تجاری برای نام تجاری استفاده می کنید. در این سناریو ، گام بعدی شما باید راه اندازی کسب و کار باشد. ما یک راهنمای گام به گام در مورد چگونگی راه اندازی یک کسب و کار داریم که شما در این فرایند دنبال می کنید.