نحوه استوری برد یک ویدیوی بازاریابی (وقتی هنرمند نیستید)

https://www.youtube.com/watch؟v=XE1UfFiCw2k

چه بخواهید و چه نخواهید ، بازاریابی محتوا فرهنگ بصری امروز را در بر می گیرد و به سمت ویدئو حرکت می کند.

به گفته HubSpot ، 43 درصد از مردم مایل به دیدن محتوای ویدئویی بیشتر از بازاریابان هستند و چهار برابر بیشتر مشتریان ترجیح می دهند ویدیویی را در مورد یک محصول تماشا کنند تا در مورد آن بخوانند.

که متأسفانه برای پست های وبلاگ خوب نیست.

با کم اثر شدن محتوای نوشته شده با گذشت زمان ، احتمالاً شما در حال فکر ساختن محتوای ویدیویی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود هستید. ممکن است شما مشتاق باشید که سریع وارد شوید و شروع به ایجاد فیلم کنید ، اما برنامه ریزی اولیه محتوا برای حفظ داستان شما – و تیم خلاق شما – در مسیر خود بسیار ارزشمند بوده است. این همان چیزی است که من امروز در اینجا به شما کمک می کنم.

قبل از گرفتن دوربین و ضربه زدن به استودیو ، مطمئن شوید که یک استوری بورد برای پشتیبان گیری از آن دارید.

Storyboard چیست؟

استوری بورد مجموعه ای از طرح ها است که نشان دهنده عکس های فردی برنامه ریزی شده برای یک فیلم ، فیلم یا تبلیغات است. آنها اغلب شامل جهت هایی برای زاویه دوربین ، نور ، و انتقال ، همراه با دیالوگ و سایر یادداشت ها هستند.

همانطور که همه نویسندگان خوب مقالات خود را با طرح کلی شروع می کنند ، بازاریابان خوب فیلم های خود را با استوری بورد آغاز می کنندبه احتمالاً دیده اید که آنها برای فیلم های متحرک استفاده می شوند. جان لاستر ، مدیر خلاقیت پیکسار ، آنها را “نسخه کمیک داستان” می نامد. در اینجا برخی از استوری بورد هایی که تیم او هنگام ایجاد Finding Nemo استفاده کرده است آورده شده است:

تابلوی داستان کارتونی

اما من در حال ساخت یک فیلم بازاریابی هستم، ممکن است اعتراض کنید آیا این تکنیک واقعاً در مورد من صدق می کند؟ در حالی که ممکن است استوری بورد های مربوط به فیلم های بازاریابی به اندازه مواردی که در استودیوهای اصلی هالیوود استفاده می شود ، دقیق نباشد ، اما هنوز هم ضروری است.

چرا Storyboard ها مهم هستند؟

Storyboards به شما کمک می کند تا ویدیوی خود را از ابتدا تا انتها برنامه ریزی کنید. روشنایی چه خواهد بود؟ چگونه جریان خواهد یافت؟ صدا می خواهید یا گفتگو؟ بینندگان چگونه می خواهند احساس کردن؟ Storyboarding به شما امکان می دهد تا با اعضای دیگر تیم همکاری کنید تا دید مشترک خود را در مورد ویدیو تقویت کنید.

از بسیاری جهات ، استوری بورد ها مانند تمرین لباس برای ویدیوی واقعی هستند. Storyboarding به شما امکان می دهد تا قبل از صرف هزینه برای تولید ، مشکلات ویدئوهای خود را بفهمید و هرگونه شکاف در ویدیوی خود را مشخص کنید.

کار روی این موارد زودتر از موعد کمک می کند تا محصول نهایی دقیقاً همان چیزی باشد که شما تصور می کردید. Storyboarding به شما این امکان را می دهد تا راهنمایی هایی را برای افرادی ارائه دهید که ایده شما را برآورده کرده و در محصول نهایی تنظیم ، فیلمبرداری ، برش و ویرایش کنند.

مطمئن شوید ویدیوی بازاریابی شما همان چیزی است که می خواهید باشد. با یک استوری بورد شروع کنید.

چند نمونه از فیلم های بازاریابی عالی

بیایید نگاهی به سه فیلم بازاریابی بسیار م effectiveثر بیاندازیم. در بخش بعدی ، ما به توضیح این موارد در مورد اجزای اساسی یک استوری بورد می پردازیم.

1. معرفی Dropbox

[fve]https://www.youtube.com/watch؟v=w4eTR7tci6A[/fve]

ویدیوی معرفی Dropbox در سال 2009 منتشر شد ، اما بازاریابان هنوز در مورد آن صحبت می کنند. در آن زمان ، Dropbox هنوز کاملاً ناشناخته بود. سپس آنها این ویدئو را در صفحه اول خود قرار دادند ، جایی که برای چندین سال 30،000 بار در روز مشاهده می شد و رشد سریع شرکت را تقویت می کرد.

نتایج نشان می دهد که این ویدیو موفق بوده است. اما چرا ، دقیقاً؟ سبک انیمیشن منحصر به فرد و بریده آن توجه بیننده را به خود جلب می کند. Dropbox مشکل سازماندهی فایل های دیجیتالی را با همه جنبه های زندگی مرتبط می کند ، مانند مسائل روزمره مانند اینکه کیف پول خود را به اشتباه در خانه بگذارید. Dropbox می تواند مشکلات سازمانی شما را در خانه و محل کار حل کند. همچنین به قدری کوتاه است که بیننده را از خسته شدن باز دارد و با بارگیری واضح اقدام به بارگیری Dropbox به پایان می رسد.

2. نکته فیس بوک: برچسب

[fve]https://www.youtube.com/watch؟v=JM50YxX3a88[/fve]

سری بازاریابی نکات فیس بوک 12 ویژگی منحصر به فرد پلت فرم رسانه های اجتماعی را برجسته می کند. این ویدئوها بیش از آنچه نیاز است نیستند و به سرعت نکته ای را به طرز شخصی نشان می دهند. این امر مردم را تشویق می کند که به تماشا ادامه دهند ، یاد بگیرند که باید چه کار کنند و به استفاده از فیس بوک بازگردند. آنها به جای اینکه یک فیلم آموزشی خسته کننده باشند ، استفاده از عملکرد Stickers را به رویداد و گفتگوهای سرگرم کننده در زندگی کاربران فیس بوک مرتبط می کنند ، مانند جشن دویدن ماراتن با دوستان خود.

3. نسخه نمایشی Salesforce

[fve]https://www.youtube.com/watch؟v=nJQW-rbHMS0[/fve]

ویدئوی نمایشی Salesforce فروشندگان را در زندگی روزمره خود با استفاده از نرم افزار راهنمایی می کند. این شامل پیامهای مشتاقانه در مورد چگونگی حل مشکل شما (+29 درصد نرخ برنده بالاتر) ، اثبات اجتماعی شرکتهای معروف که از آن استفاده می کنند ، و یک CTA قوی در قالب حاشیه نویسی YouTube است تا بینندگان بتوانند مستقیماً بر روی وب سایت خود کلیک کنند از ویدیو

انگیزه فروشندگان به ویژه از جلال ، برنده شدن و رقابت است. هوشمندانه ، Salesforce ویدئو را با چندین عکس از کاربر دریافت می کند که از طرف همکاران و رئیس آنها به دلیل “خرد کردن سهمیه شما” تقدیر می کند.

ساختار اساسی برای یک فیلم بازاریابی موثر

هر فیلم بازاریابی موفق از این ساختار اصلی داستان پیروی می کند:

  1. بازکننده
  2. بیان مسأله
  3. راه حل
  4. فراخوانی برای اقدام

بیایید هر یک از این موارد را به نوبت مرور کنیم.

بازکننده

این بازکننده باید فوراً توجه بیننده شما را به خود جلب کند. این باید آنها را به خود جلب کند و آنها را تشویق کند تا به تماشای خود ادامه دهند.

به عنوان مثال ، ویدیوی Dropbox شروع می شود ، “شما آنجا بوده اید. در شرف خرید ناهار هستید و متوجه می شوید که کیف پول شما در شلوار دیگر شما است. ” اکنون ، بیننده در تعجب است: “خوب ، این برای من اتفاق افتاده است. آیا آنها راهی برای رفع این مشکل به من می گویند؟ من همچنان تماشا می کنم تا بفهمم… ”

هدف خود را ایجاد احساس فوریت یا راز در بازکن خود قرار دهید.

بیان مسأله

بیانیه مشکل ، مشکلی را که بیننده با آن روبروست نشان می دهد.

همانطور که دامنه بیان مشکل خود را تعیین می کنید ، به این فکر کنید که مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند. ویدئوی Dropbox می خواست تا آنجا که ممکن است قابل ارتباط باشد ، بنابراین در یک مشکل جهانی مانند سازمان قرار گرفت. از سوی دیگر ، ویدئوی Salesforce به دنبال مدیران حساب می رود ، بنابراین پیام آن بسیار بیشتر هدف قرار می گیرد: “اگر بتوانید زمان بیشتری را صرف فروش و ارتباط با مشتریان خود کنید؟”

در مرحله بعد ، در قسمت راه حل ویدئو ، توضیح خواهید داد که چگونه نام تجاری شما می تواند این مشکل منحصر به فرد را برای بیننده حل کند.

راه حل

شما بینندگان را با یک بازکن جذاب جذب کرده اید. سپس با تشخیص مشکل آنها با آنها ارتباط برقرار کردید. اکنون زمان آن است که به بیننده نشان دهید چگونه محصول شما می تواند مشکل خاص خود را حل کند. در اینجا به جزئیات می پردازید ، به مردم نشان می دهید که با خوشحالی از محصول شما استفاده می کنند و تصاویری از صفحه نمایش توضیحی را نیز شامل می شوند.

هر سه ویدئوی نمونه ما در اینجا برتری دارند. انیمیشن ساده دو بعدی ویدئوی Dropbox ، نحوه سازماندهی فایل ها با Dropbox را تقلید می کند. Salesforce بیننده را در کل فرایند فروش خود با ارائه نقطه نظرات راهنمایی می کند و به بیننده کمک می کند تا تصور کند که استفاده از این پلتفرم چگونه است و برای حرفه او چقدر عالی خواهد بود. ویدئوی فیس بوک نشان می دهد که چگونه استیکرها استفاده از فیس بوک را کمی (بسیار؟) سرگرم کننده تر می کند و به شما کمک می کند تا بهتر با دوستان خود ارتباط برقرار کنید – به هر حال این یک محصول رابطه است.

فراخوانی برای اقدام

بالاخره پول ساز. فراخوان به عمل جایی است که شما به معنای واقعی کلمه با ناظر تماس می گیرید:

اگر ویدئوی آنها در حال حاضر به اندازه کافی قانع کننده نبود ، Salesforce بیشتر بیننده را ترغیب می کند تا به راحتی توسط فریم نهایی متقاعد شود. پیش از آخرین CTA ، Salesforce نتایج مورد انتظار را روی صفحه نمایش می دهد و لوگوهای مارک های اصلی نام را با استفاده از این پلت فرم به اشتراک می گذارد. سپس با یک CTA قوی به پایان می رسد و شامل حاشیه نویسی های YouTube می شود تا کاربران به جای اینکه خودشان آن را تایپ کنند ، سریع به وب سایت خود مراجعه کنند.

اطمینان حاصل کنید که نام تجاری ، آدرس وب سایت و CTA شما در فریم نهایی ویدئوی شما مشخص است و به اندازه کافی برای بیننده ماندگار است.

8 مرحله برای ایجاد یک استوری بورد برای ویدیوی بازاریابی خود

اکنون که ایده ای درباره آنچه یک ویدیوی جذاب می سازد دارید ، بیایید مراحل توسعه استوری بورد شما را مرور کنیم. کار با این مراحل شما را به سمت هدف نهایی شما سوق می دهد: ایجاد یک فیلم بازاریابی متناسب با دیدگاه شما.

1. یک جدول زمانی ایجاد کنید

داستان نویسی همه چیز درباره ساختار است. در این مرحله ، می خواهید ترتیب رویدادها را برای ویدیوی خود مشخص کنید. روایتی که می گویید چیست؟

جدول زمانی بازاریابی ویدئویی

اطمینان حاصل کنید که دستور بازکن – بیانیه مشکل – راه حل – فراخوانی برای عمل را دنبال می کنید.

2. شناسایی صحنه های کلیدی

صحنه اصلی در ویدیوی dropbox

علاوه بر پایان فراخوان برای اقدام ، نکات مهم ویدئوی خود را تعیین کنید. شاید این یک بزرگنمایی بر روی ویژگی متمایز کننده محصول شما ، مونتاژ مشتریان با استفاده از محصول یا یک افتتاحیه بزرگ باشد.

اساساً کدام صحنه ها بیننده را درگیر کرده و او را به اقدام وادار می کند؟

3. تصمیم بگیرید که چقدر جزئیات به هر صحنه اضافه کنید

آیا می خواهید رویکرد تمیزتری مانند Dropbox و Facebook داشته باشید ، که بر روی انیمیشن های برش خورده یا صفحه نمایش تمرکز می کند؟ یا روش شلوغ تر Salesforce را ترجیح می دهید ، جایی که می بینید فروشنده از پلت فرم در صحنه های مختلف استفاده می کند؟ شاید شما کاملاً مفهوم دیگری می خواهید.

شما نمی خواهید بیننده را تحت فشار قرار دهید. از هر مسیری که بروید ، مطمئن شوید که محصول و پیام شما نویز را از بین می برد.

4. اسکریپت خود را بنویسید

اسکریپت ویدئویی بازاریابی

چه به دیالوگ ، صداگذاری یا ترکیبی از هر دو متکی باشید ، فیلمنامه شما باید تمام کلمات گفته شده برای ویدیو را مشخص کند.

در مرحله بعد ، صدای خود را روی تصاویر کوچک مربوطه قرار می دهید.

5. ابزار Storyboarding Tool خود را انتخاب کنید

در اینجا این خبر خوب وجود دارد: شما می توانید از بین ابزارهای داستان نویسی واقعی انتخاب کنید.

می توانید گزینه یکپارچهسازی با سیستمعامل را انتخاب کنید و از قلم ، نشانگرها یا مداد رنگی و کاغذ استفاده کنید. یا می توانید با هر یک از موارد زیر از فناوری پیشرفته استفاده کنید:

  • نرم افزارهای ارائه مانند Microsoft PowerPoint یا Google Slides
  • نرم افزارهای طراحی گرافیکی مانند Adobe Illustrator و Adobe InDesign
  • نرم افزار iPad مانند Adobe Photoshop Sketch (اغلب به قلم نیاز دارد)
  • نرم افزار Storyboarding مانند Amazon Storyteller یا Storyboard That
  • قالب های Storyboard مانند این برای Google Slides یا این یکی از Vidyard

موسسه بازاریابی ویدیویی

هنگام تنظیم الگوی استوری بورد خود ، مطمئن شوید تصاویر کوچک شما تقریباً دارای ابعاد ویدئوی شما هستند (یعنی مربع ، 4: 3 ، 16: 9).

6. تصاویر کوچک خود را ترسیم کنید

صحنه پهپاد uberlift صحنه سه

در اینجا جایی است که می توانید به محل کار خود برسید و شروع به ترسیم صحنه های خود کنید.

بسته به توانایی هنری و پهنای باند ، ممکن است شخصیت ها و زمینه های کاملاً شکل گرفته را ترسیم کنید ، یا می توانید از شکل های چوبی برای افراد و اشکال هندسی ساده برای اشیاء استفاده کنید.

7. حاشیه نویسی هر صحنه با جزئیات

استوری بورد یک ابزار بصری است ، اما برای به دست آوردن بهترین نتیجه باید جزئیات غیر بصری را اضافه کنید.

دیالوگ و/یا صداگیرهای اسکریپت خود را به هر تصویر کوچک اضافه کنید. یادداشت های جهت دار را برای افرادی که روی فیلم کار می کنند اضافه کنید ، مانند نور مورد نظر و زاویه دوربین. تصاویر کوچک خود را شماره گذاری کنید تا با هم قاطی نشوند.

8. برش ها را اضافه کنید

“برش” هر زمان که ویدیو بزرگتر می شود تا عمل را برجسته کند. هر سه نمونه ویدیوی ما از برش ها برای برجسته کردن اقدامات خاصی که می توانید با محصول یا نرم افزار آنها انجام دهید ، استفاده می کنند.

در استوری بورد خود بگویید که کجا می خواهید برش دهید ، و همچنین هر جهت دیگری در مورد انتقال یا جریان ویدیوی خود.

داستان نویسی برای موفقیت

بهترین ویدیوی بازاریابی بعدی فقط نمی تواند در ذهن شما وجود داشته باشد. برای کمک به دیگران در درک دیدگاه شما ، شما نیاز به یک استوری بورد دارید. روایت خود را مشخص کنید ، آن را ترسیم کنید و دیالوگ و جهت تولید را به صحنه های خود اضافه کنید. سپس زنده شدن ویدیوی خود را تماشا کنید.

درباره نویسنده: مایکل کووک بنیانگذار و مدیر عامل Dealspotr است ، یک بستر اجتماعی باز که مارک های نوظهور ، تأثیرگذاران سبک زندگی و خریداران جویای گرایش را به شیوه های جدید و هیجان انگیز متصل می کند. وی پیش از این مدیر مدیریت محصول در آزمایشگاه رسانه ای یاهو بود ، جایی که راه اندازی چندین سرویس نوآورانه در زمینه های ویدئویی زنده و شبکه های اجتماعی تلفن همراه را بر عهده داشت. مایکل دارای 9 اختراع مربوط به برنامه های کاربردی و فناوری تلفن همراه و شبکه های اجتماعی است. او را در توییتر در آدرس دنبال کنید michaelquocبه