6 مرحله آسان برای انحلال LLC

افشاگری: این محتوا از خواننده پشتیبانی می کند ، به این معنی که اگر روی برخی از پیوندهای ما کلیک کنید ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

یادگیری انحلال LLC می تواند مفید باشد اگر به فکر تعطیلی یک تجارت هستید. اگر در آینده اتفاقی بیفتد ، شما را از هر گونه مسئولیت محافظت می کند. علیرغم اینکه به نظر می رسد این یک زحمت غیر ضروری است ، اما در واقع انجام آن آسان تر از آن است که اکثر مردم تصور می کنند.

چرا انحلال LLC ارزش آن را دارد

در یک کلمه: مسئولیت. انجام اقدامات مناسب برای انحلال LLC راهی است برای اطمینان از پوشش دادن مبانی قانونی خود. هنگامی که یک LLC را ثبت می کنید ، اسناد خود را به هر دو دولت محلی و فدرال خود ارسال می کنید.

اگر به آنها نگویید LLC شما دیگر فعال نیست ، در غیر این صورت نمی توانند بدانند. این بدان معناست که آنها هنوز سالانه انتظار هزینه و مالیات دارند. این ، بدیهی است ، عالی نیست.

هنگامی که با LLC خود خداحافظی مناسبی می کنید ، دیگر نگران هزینه ها و مالیات هایی باشید که در پس زمینه جمع می شوند. اگرچه “حل شدن” کمی خشن به نظر می رسد ، اما گاهی اوقات می خواهید LLC خود را به دلایلی غیر از کار نکردن کسب و کار منحل کنید. اما این یک داستان برای یک روز دیگر است. در اینجا آنچه شما نیاز دارید تا انحلال LLC خود را به روش صحیح شروع کنید.

سرمایه گذاری مورد نیاز برای انحلال LLC

برای انحلال LLC خود ، باید مدتی را صرف پر کردن اوراق و اطلاع رسانی به افراد مناسب کنید. اگرچه ممکن است کار بزرگی به نظر برسد ، اما انحلال LLC شما آنطور که فکر می کنید دخیل نیست ، به خصوص اگر یک تجارت کوچک را اداره می کنید.

با این حال ، راه هایی وجود دارد که می توانید کارها را برای خود آسان کنید. به عنوان مثال ، شما می خواهید پول را برای هرگونه هزینه و هزینه های غیر منتظره ای که ممکن است با فرآیند انحلال همراه شود ، کنار بگذارید. شما همچنین می خواهید برای یادگیری فرایند خاص ایالت خود وقت بگذارید ، زیرا بسته به محل ثبت کسب و کار شما متفاوت خواهد بود.

به احتمال زیاد ، اسناد زیادی وجود دارد که باید با ذینفعان در کسب و کار خود به اشتراک بگذارید. با استفاده از یک ابزار ساده مدیریت سند مانند Dropbox ، می توانید روند ذخیره و مدیریت اسناد را برای خود آسان تر کنید.

پس از ثبت نام ، به فضای زیادی برای ذخیره نسخه های دیجیتالی کاغذ ، بیانیه ها و ثبت تاریخ های مهم دسترسی پیدا می کنید. همچنین می توانید اسناد خود را بر اساس پرونده یا تاریخ تنظیم کنید و به راحتی فایل های خود را فیلتر کنید.

6 مرحله برای انحلال LLC

در زیر مراحل کلیدی را که باید برای انحلال مناسب LLC خود انجام دهید ، طی می کنیم. کمی قهوه بردارید و راحت باشید. در اینجا همه چیزهایی که باید بدانید آمده است.

شماره 1 – سازماندهی کنید

اگرچه ممکن است این کار بدیهی به نظر برسد ، اما ممکن است وسوسه شوید که بدون در نظر گرفتن آنچه ابتدا باید انجام دهید وارد کارها شوید. اما با روشهای LLC بهتر است وقت بگذارید و اطمینان حاصل کنید که همه پایگاه های خود را پوشش می دهید و بدانید که برای شروع بدون نیاز به نکات مهم ، به چه چیزهایی نیاز دارید.

منظور ما از این حرف چیست؟ ابتدا آنچه را که باید جمع آوری کنید تا از یک فرآیند انحلال تمیز اطمینان حاصل کنید ، بررسی کنید. به عنوان مثال ، اگر کسب و کار شما یک نمایش یک نفره بود ، نیازی به نگرانی در مورد جبران خسارت مناسب به کارکنان یا اعلام رسمی انحلال کسب و کار خود ندارید.

با این حال ، اگر با کارمندان ، حقوق و دستمزد ، وام یا حتی روابط بانکی مشارکت بیشتری داشتید ، می خواهید اقدامات لازم را برای انحلال LLC خود تا حد ممکن انجام دهید. تهیه فهرستی از همه افرادی که قرار است در این فرآیند دخیل باشند را در نظر بگیرید.

شما همچنین می خواهید تمام منابع مالی خود را حساب کنید. آیا بدهی معوق وجود دارد که باید پرداخت شود؟ آیا فاکتورهای معلق دارید که هنوز پرداخت نشده است؟ آیا می توانید حقوق کارکنان را در صورت وجود تحت پوشش مراحل انحلال قرار دهید؟

حضور آنلاین شما چطور؟ آیا وب سایت هایی وجود دارد که باید حذف شوند؟ آیا مکان های فیزیکی ثبت شده ای وجود دارد که باید با سیستم عامل هایی مانند Google برای کسب و کار من لغو شود؟ همانطور که می بینید ، لیست طولانی می شود. به همین دلیل است که ما به شما توصیه می کنیم یک چک لیست از همه کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید تا مطمئن شوید هیچ چیز را کنار نگذارید.

سپس موضوع کاغذبازی وجود دارد. کلیه اسناد و مدارک لازم را جمع آوری کنید تا به دولت و دولت محلی خود اطلاع دهید که تجارت شما دیگر فعالیت نمی کند. با استفاده از ابزاری مانند Dropbox ، می توانید به راحتی تمام مدارک مورد نیاز برای این فرآیند را جمع آوری و سازماندهی کنید. همچنین می توانید اسناد را از طریق ایمیل با دیگران به اشتراک بگذارید. در ادامه بیشتر در مورد مراحل کاغذبازی صحبت خواهیم کرد.

شماره 2 – به ذینفعان اطلاع دهید

متأسفانه ، شما نمی توانید فقط پرونده های انحلال را تشکیل دهید و آن را یک روز صدا کنید. شما باید مهمترین افرادی را که در تجارت شما دخیل هستند مطلع کنید. اینها می توانند ذینفعانی مانند:

  • بانک ها و وام دهندگان تجاری
  • تامین کنندگان
  • هر بیمه ای که با آن کار کنید
  • شرکا و سرمایه گذاران
  • آژانس ها یا مشاغلی که با آنها قرارداد فعال دارید
  • وزیر خارجه شما
  • آژانس مالیاتی دولتی

اطلاع از هر کس که علاوه بر مقامات ایالتی و فدرال با آنها مشارکت تجاری قابل توجهی داشته اید ، از یک فرآیند انحلال پاک تر بدون هیچ گونه معامله ای که هنوز حل نشده باقی مانده است اطمینان حاصل می کند. همچنین این یک راه خوب برای حفظ وضعیت خوب با سایر نهادهایی است که قبلاً با آنها در ارتباط بوده اید.

شما قطعاً می خواهید مقامات ایالتی و فدرال خود را با مقالات مناسب انحلال مطلع کنید. به این ترتیب ، در شرایطی که می خواهید کسب و کار دیگری را در همان ایالت راه اندازی کنید ، وضعیت خوبی دارید.

شماره 3 – پرداخت هرگونه دستمزد و بدهی معوق

اگر بدهی معوق دارید ، اکنون زمان پرداخت آن است. به همین ترتیب ، اگر فاکتورهای معوق دارید ، مطمئن شوید که پرداخت ها را به موقع جمع آوری کرده اید. قراردادهای معوق نیز باید نهایی شود.

بازپرداخت دستمزد می تواند یکی دیگر از مراحل ضروری فرآیند انحلال باشد. این مهم است که در مورد پرداخت حقوق آخرین حقوق کارکنان به کارکنان و همچنین هرگونه غرامت اضافی لازم ، پیشقدم باشید. وقتی کارها را می بندید ، باید به خاطر داشته باشید که مالیات کارکنان خود را به درستی ثبت کنید.

برای نیازهای تشکیل پرونده مالیاتی خود باید به کارکنان W-2 داده شود. در صورت ارائه بسته مزایایی به کارمندان ، می خواهید برای تسویه حساب بازنشستگی و برنامه های سلامتی خود با ارائه دهنده خود تماس بگیرید.

آیا مکان فیزیکی اجاره می کنید؟ آیا شما نیاز به پیش بینی اجاره تا پایان ماه دارید؟ آیا تجهیزات لازم را برای بازگشت و ثبت نام اجاره می کنید؟

در طول کل فرایند ، مهم است که به یاد داشته باشید که تمام اسناد و مدارکی را که پردازش می کنید ثبت کنید تا از خود در برابر هرگونه مسئولیت احتمالی محافظت کنید.

شماره 4 – هرگونه دارایی باقیمانده را توزیع کنید

در این مرحله ، شما دستمزد و بدهی های باقیمانده را پرداخت کرده اید و هرگونه پرداختی را که به شما بدهکار است جمع آوری کرده اید. حالا شما باید تعیین کنید که با هر چیزی که باقی می ماند چه اتفاقی می افتد. اگر تنها مالک هستید ، این کار آسان است – همه چیز به شما می رسد.

اگر تعدادی از صاحبان مشاغل برای LLC شما وجود دارد ، باید وقت بگذارید تا بفهمید چگونه می خواهید چیزهای باقی مانده را توزیع کنید ، خواه این اموال تجاری باشد یا سرمایه. یکی از بهترین روش ها برای تصمیم گیری در مورد نحوه توزیع دارایی ها؟ آن را به رای گیری بسپارید. این یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از انصاف و اطمینان از این است که همه در طول فرایند شنیده می شوند و ترجیحات به درستی مورد احترام قرار می گیرند.

این نیز زمان مناسبی است تا حسابدار خود را برای نگهداری دقیق سوابق و اعداد مشارکت دهید. چرا؟ مواردی از این قبیل است که باید در زمان مالیات گزارش دهید.

شماره 5 – مقاله های انحلال خود را به درستی پر کرده و فایل کنید

پرکردن اسناد انحلال و ثبت آنها در دفتر وزیر امور خارجه شما برای قضاوت در روند لازم است. در حالی که این مرحله ضروری به عنوان پنجمین مرحله ذکر شده است ، اما می تواند اولین کاری باشد که انجام می شود یا یکی از آخرین مراحل. نکته مهم این است که شما این کار را انجام می دهید و بعد از آن همه چیز را ثبت می کنید.

به عنوان مثال ، اگر در کالیفرنیا زندگی می کنید ، باید مدارک مناسب را به وزیر امور خارجه کالیفرنیا ارائه دهید. همچنین باید اظهارنامه مالیاتی نهایی خود را به هیئت مالیاتی فرانشیز کالیفرنیا تسلیم کنید. برای یافتن فرم های انحلال ، باید به وب سایت وزیر امور خارجه بروید و در آنجا می توانید فرم های مناسب را بارگیری کنید.

پس از تکمیل ، می توانید مجموعه ای از فرم های خود را وارد کرده یا آنها را ارسال کنید. برخی ایالت ها حتی ممکن است بتوانند کارها را به صورت الکترونیکی انجام دهند. در هر صورت ، بهتر است اگر تحقیقات خود را انجام دهید تا ببینید دستورالعمل های فعلی دولت در کجا کسب و کار شما ثبت شده است.

فرمهای دقیق مورد نیاز برای ارسال فایل بستگی به نحوه رای اعضای شرکت برای انحلال دارد. این که آیا رای انحلال به اتفاق آرا بوده است یا خیر ، اشکال مناسب برای تجارت شما را تعیین می کند. در کنار آن ، هزینه های انحلال برای فکر کردن وجود دارد.

با ادامه مثال کالیفرنیا ، در واقع هیچ هزینه انحلال دریافت نمی کند. اما این می تواند از ایالتی به ایالت دیگر تغییر کند. می توانید انتظار داشته باشید که مراحل تشکیل پرونده بین سه تا چهار هفته به طول انجامد. همچنین باید به خاطر داشته باشید که هرگونه DBA که با آن تجارت می کردید را کنار بگذارید تا دولت بتواند سوابق دقیقی از آن داشته باشد.

به یاد داشته باشید که روند تشکیل پرونده انحلال ممکن است از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت باشد. بنابراین بهتر است اطمینان حاصل کنید که چه الزاماتی برای ایالت شما لازم است. این می تواند به آسانی یک جستجوی سریع در گوگل با کلمات کلیدی “اشکال انحلال LLC” و نام ایالت شما باشد. معمولاً وب سایت های رسمی دولتی شما با پسوند .gov خاتمه می یابد.

در کالیفرنیا ، اگر شما نتوانید LLC خود را منحل کنید ، همچنان مسئول هزینه سالانه 800 دلار LLC خواهید بود و این خطر را دارید که توانایی انجام تجارت در این ایالت را از دست بدهید. این دلیل دیگری است که باید تا زمان نهایی شدن انحلال ادامه یابد.

هنگامی که وزیر امور خارجه شما مدارک شما را پذیرفت و تسلیم کرد ، ضروری ترین مرحله این فرایند را به پایان رسانده اید. با این حال ، شما می خواهید با جمع آوری تمام مدارک خود پایان دهید. این ما را به مرحله بعدی و نهایی می برد.

شماره 6 – اسناد و مدارک خود را ثبت کنید

در این مرحله ، شما باید تقریباً مراحل انحلال را به پایان برسانید. به ذینفعان شما اطلاع داده شد ، بدهی ها پرداخت شد ، موارد انحلال ثبت شد ، و شما از وضعیت خوبی با همه کسانی که درگیر آن بودند برخوردار هستید.

در هر صورت ، همیشه عاقلانه است که تمام اسناد و مدارک خود را دقیق ثبت کنید. اگر نمی توانید نسخه اصلی را نگه دارید ، مطمئن شوید که کپی کرده و آنها را بایگانی می کنید. با نگه داشتن حساب بایگانی دیجیتالی با ابزاری مانند Dropbox می توانید از بی نظمی کاغذ جلوگیری کنید. این می تواند به آسانی بازکردن یک فایل ، دادن نام و تاریخ به آن و ذخیره همه اسناد شما در آنجا برای نگهداری آسان باشد.

این ممکن است یک مرحله اضافی غیر ضروری به نظر برسد. اما اگر در موقعیتی قرار گرفتید که نیاز به اثبات مدارک قانونی دارید یا تاریخهای مهم را به خاطر می آورید ، می توانید خیالتان راحت باشد که تمام داده های خود را به درستی ذخیره کرده اید.

مراحل بعدی

در حالی که به درستی انحلال LLC شما بسته به اندازه کسب و کار شما می تواند یک فرآیند دخیل باشد ، این یک مرحله در تعطیلی کسب و کار است که نمی توان از آن غافل شد. این شما را از مسئولیت احتمالی در حال حاضر و در آینده محافظت می کند. همچنین این اطمینان را به شما می دهد که می توانید به طور قانونی دوباره در ایالت خود تجارت کنید. امیدوارم این راهنما گام های مهمی را که برای انحلال صحیح واحد تجاری شما ضروری است ، روشن کند.

با این حال ، یک نکته مهم وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید: این را نباید با توصیه های تجاری تجاری اشتباه گرفت. شما باید با وکیل خود مشورت کنید تا مراحل را نهایی کند یا در مورد ویژگی های کسب و کار خود س questionsالی دارید.
اگر این راهنما را دوست داشتید ، سایر منابع عمیق ما را مطالعه کنید تا بیشتر بدانید. راهنمای ما در مورد نحوه ایجاد یک نام تجاری می تواند به شما در کسب و کار بعدی شما کمک کند. یا شاید در صورت نیاز مجدد به استخدام مجدد ، راهنمایی بخواهید که بهترین سوالات مصاحبه را در اختیار شما قرار دهد. اگر چیز دیگری نیست ، توصیه می کنیم راهنمای ما درباره پیمانکاران مستقل را بررسی کنید.