هدرز چیست و بررسی کامل تقویت سیستم تخلیه خودرو با هدرز – مجله تخصصی خودرو

هدرز چیست و چگونه عمل میکند؟ اصلی کیان باتری همراه باشید تا بدانید هدرز چیست چه مزایا و معایبی دارد و چگونه بر روی اتومبیل نصب می شود. بر بر روی چراغ جلو برگه پلی کربنات زرد به همپا گارد سفارشی نصبشده است. خانوادهای که حجم پیشرانههای آن از ۹۵۴ سیسی شروع میشود و در حجیمترین مثال که پیشرانه TU5 است به ۱۵۸۷ سیسی میرسد. پس از تولید همین ماشین در طی تعدادی سال اول اساسی نام پرشیا یا پارس دسته جدیدی به اسم پارس ELXطراحی و ایجاد شد که از حیث ظاهری تغییرات زیادی نکرد و فقط یه خرده آپشن های ماشین افزوده شد البته موتوری تازه و مالامال قدرتی برروی این اتومبیل قرار گرفت (خودرو پارس موتور زانتیا) و سواری کلیدی آن را جالب خیس نمود اما بازهم همین نوع نسبت به امکاناتش قیمت بالاتری بخود گرفت. هدرز (به انگلیسی: headers) قطعهای فنی به جهت تیونینگ و تقویت موتوراست که گوشه ای از سیستم اگزوز خودرو محسوب میشود. از دید فنی خودروی پارس به عنوان یک برگ برنده به جهت سوله محسوب می شود چنانچه تولید کننده می تواند در موقعیت مختص قیمت همین محصول را قلیل و مضاعف کند تا نتیجه های اقتصادی بهتری را بدست آورد. در صورتی که این قطعه به درستی طراحی و کارگزاشتن شود، حدود ۵ الی ۱۰ % به قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه در اتومبیلهای ساده افزوده خواهد شد. قابل ذکر هست که همین موتور در سرزمین ما بر روی اتومبیل های ۲۰۶ تیپ های ۵ و ۶ برخی از اتومبیلهای پژو پارس کارگزاشتن شده است. تیم اقتصادی: مدیر اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران ماشین اهمیت اشاره به شرایط فلی بازار گفت: بازار خودرو، فراوان شوریده و نابسامان است ضمن این‌که در بازار داخلی، شاهد افزایش قیمتها بوده ایم البته اصلی شیب ملایم.سعید موتمنی کلیدی ابلاغ این که در اکنون حاضر شاهد ارتقاء قیمتها در بازار ماشین هستیم افزود: بازار خودرو، بسیار پریشان‌حال و نابسامان است ضمن این که در بازار داخلی، شاهد ارتقا قیمتها بوده ایم اما دارای شیب ملایم.به تیتر نمونه، امروز پراید ۱۱۱, نود و سه میلیون تومان، پراید ۱۳۱, هشتاد و یک میلیون تومان، پراید ۱۳۲, هشتاد و یک میلیون تومان، تیبا دو, ۱۰۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تیبا صندوق دار, ۹۶ میلیون تومان، ساینا, ۱۰۸ میلیون تومان و بعضی از محصولات کشور‌ایران ماشین نیز مانند، پژوپارس, ۱۷۳ میلیون تومان، پژوپارس تیوفایو, ۲۰۷ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ دو, ۱۶۳ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ پنج, ۱۹۷ میلیون تومان، ۲۰۶ وی هشت, ۱۹۱ میلیون تومان، پژو ۴۰۵, صد و سی و نیکی میلیون تومان، و سمند ال ایکس, ۱۴۳ میلیون تومان اعطا کرد و ستد شد.رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو، در خصوص قیمت خودروهای خارجی هم گفت: حدود دو سال میباشد که اتومبیل خارجی وارد مرز و بوم نمیشود و دارندگان همین خودروها قیمتها را بالا اعلام میکنند، به عنوان مثال خودرویی که یک سال پیش ۷۰۰ میلیون تومان بوده، الان یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان ارزش گذاری شده است.خودروی ۲۰۰۸, یک‌سری ماه پیش, ۴۸۰ میلیون تومان بود امروز, ۷۴۰ میلیون تومان، سراتو که ۴۶۰ میلیون تومان بود, ۶۲۵ میلیون تومان، هایما که ۴۰۰ میلیون تومان بود امروز ۵۶۰ میلیون تومان و یا این که خودروی جک که یک سال پیش حتی در بازار زیر ارزش شرکت، به فروش میرسید، امروز ۵۶۰ میلیون تومان اعطا کرد و ستد میشود. پیشرانه شاهین نیز مدل مجهز شده به توربوشارژ این موتور محسوب میشود. به جهت مثال اگر نوع اتصال لوله ها به یکدیگر یا اتصالات در محل تجمیع لوله ها (موسوم به کالکتور) از نحوه جوش انجام می شود، باید پس از انجام جوشکاری دقیق و ظریف، لوله ها از درون آنقدر صاف و صیقلی باشند که کمترین آشفتگی در مسیر سیال ایجاد شود .در بخش اعظمی از موردها از لوله هایی حیاتی روکش سرامیکی به کار گیری می کنند تا علاوه بر تراز صاف از خاصیت حرارتی مطلوب آن هم بهره ببرند. فارغ از تردید اگر به جهت تیونینگ الفبایی باشد الفش هدرز است .هدرز فعالیت خروج هوا از موتور خود را تسهیل می نماید و تخلیه سریعتر ، دوران نفس گیری موتور را سرعت می بخشد . علاوه بر تیونینگ نصیب های مختلف ماشین ، قلب تپنده ی ماشین ازاصلی ترین و حیاتی ترین بخش هایی میباشد که به طور ویژه به آن پرداخته می شود . پیشرانه TU5 از سال ۱۳۸۳ بر روی پژو ۲۰۶ در تیپهای ۵ و ۶ کارگزاری شد و امروزه یکی از پیشرانههای اصلی کشور ایران خودرو به جهت کارگزاری بر روی محصولات این کمپانی به شمار میآید. هدرز یک قطعه از اگزوز بهحساب میآید که میتوان آن را جایگزین منیفولد چدنی فابریک موتور کرد که به برهان طراحی بهتری که به جهت آن در نظر گرفتهشده، کاهش مصرف سوخت و بهبود توان خروجی موتور را در پی خواهد داشت. این خصوصیت منجر می گردد تا آلرژی بیشتری نسبت به میزان مرغوب بودن روغن و سوخت داشته باشد. پیشرانه این ماشین حتی در مقایسه حیاتی دیگر پیشرانه گروه PSA موجود در کشور، فراتر میباشد که ولی اصلی سیستم کاری در نظر گرفتهشده و طراحیشده برای آن سازگار است؛ ولی این گرمای بالا منجر می‌شود تا نسبت به میزان مرغوب بودن روغن پاره ای حیاتی باشد. پژو پرشیا با ظاهری دیدنی و زیبا حیاتی چهره نسبتا خشن وارد بازار شد.این خودرو در روزهای اول اساسی تیتر داخلی X9 ساخت و بعد از آن با نام پژو پرشیا به بازار عرضه شد اما بدلیل مشکلات مالکیت معنوی چندی بعد از آن به پژو پارس تغییر‌و تحول اسم داد. برخلاف طراحی بدنه و مشخصات بیرونی خودرو، پژوپارس در بررسی مشخصات فنی و موتوری شرایط نسبتا مطلوبی دارد، خصوصا اگر به مقایسه پژوپارس اصلی دیگر محصولات داخلی بپردازیم. ضمن این‌که در صورتی که بیشینه گشتاور در دور پایینتری به دست میآمد نیز مصرف و آلایندگی کمتری را شاهد بودیم و هم کشش ماشین در دورهای تحت خوب تر بود. اگر شما این نوشته را تحسین می کنید، مایلید داده ها بیشتری در گزینه تیوفایو توربو بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.