روش های بازیابی اطلاعات هارد دیسک – کامتک

سرعت اینترفیس : حداقل (Ultra ATA/100 or ATA 133) ، پیشنهادی (Ultra ATA/100 or ATA 133) ، حداكثر(Ultra ATA/100 or ATA 133) تفاوت سرعت بین درایوهای ATA/100 و ۱۳۳ATA/ برای اكثر كاربران مشهود و قابل ملاحظه نخواهد بود. این خصوصیت هارددیسك در برنامه هایی نظیر word و یا استفاده از اینترنت ، چندان مشهود نخواهد بود .هارددیسك ها ی با ظرفیت بالا ، اغلب دارای سرعت دوران كمتری می باشند ( ۵۴۰۰rpm ) . قیمت هارد دیسك های با ظرفیت بیشتر همواره بالاتر از ظرفیت های پائین تر میباشد ( تفاوت زیاد نمی باشد) بعنوان نمونه،تفاوت ظرفیت هاردیسك های ۶۰GB با ۸۰GB چیزی در حدود ۲۰GB می باشد كه این ظرفیت قابل توجهی است اما از نظر قیمتی این هاردیسك ها اختلاف چندانی با هم ندارند.سرعت دوران : حداقل ( ۵۴۰۰ دور در دقیقه) ،پیشنهادی ( ۵۴۰۰ تا ۷۲۰۰ دور در دقیقه ) ، حداكثر ( ۵۴۰۰ تا ۷۲۰۰ دور در دقیقه ) بالا بودن سرعت دوران یك هاردیسك نشاندهنده بالا بودن سرعت ذخیره و بازیابی اطلاعات است. درایوهائی كه دارای سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه می باشند، معمولا” ( در تمامی موارد صادق نخواهد بود ) دارای سرعت بیشتری در ارتباط با بازیابی اطلاعات ، می باشند .

در سوی مقابل، SSDهای تجاری اصلی (با فناوری MLC) دارای رابط SATA هستند و قیمتهای آنها مقرون بهصرفهتر است. سپس بورد كنترلر دستگاه ذخیره مغناطیسی ، اطلاعاتی كه باید ذخیره شوند را می گیرد و در یك دوره زمانی ، آنها را به عنوان جریانی از عكس شدگی های شار ، كدبندی می كند . در هد باعث معكوس شدن قطبیت ذرات مغناطیس شدة موجود در سطح رسانه یا دیسك می شود . این امکان باعث می شود تا زمان خواندن بهتری در سرور شما وجود داشته باشد. در واقع LED های مورد بحث این مقاله مربوط به این کدی ها می باشد. برای تکمیل این مبحث پیشنهاد میکنم مقاله “مقایسه هارد درایوهای SSD و HDD” را مطالعه کنید. این نوع درایوها ، قادر به انتقال ۱۵۰ مگابایت در ثانیه بوده و این میزان در سالیان آینده به مرز ۶۰۰ مگابایت در ثانیه خواهد رسید . استفاده از درایوهای ATA با اینترفیس سریال ، طی سالیان آینده در اكثر كامپیوترهای شخصی بكار گرفته خواهد شد . ظرفیت فوق ، بمراتب بیش از انداره مورد نیاز كاربرانی است كه صرفا” از هارد دیسك بمنزله ابزاری بمنظور ذخیره سازی اطلاعات استفاده می نمایند . درایوهائی كه از اینترفیس های سریال ATA ( در مقابل اینترفیس های موازی ) استفاده می نمایند ، بتدریج متداول می گردند .از اینترفیس های فوق در مواردیكه با مشكل سرعت در ارتباط با اینترفیس های موازی برخورد می شود ، استفاده می گردد(اینترفیس های سریال ATA مشكل كمبود سرعت را برطرف می نمایند) .

نوسانات برق، آسیب های ناشی از ضربه یا سقوط هارد، آسیب های ناشی از رطوبت باعث از دست دادن اطلاعات میشود که دراین صورت ملزم به استفاده از دستگاه PC3000 هستیم. خاموش: خارج نمودن دیسک آسیبی باعث از بین رفتن اطلاعات نمی شود. نوشتنهای زیاد باعث فرسوده شدن NAND flash میشود، به همین دلیل تولیدکنندگان SSD، برای بهتر کردن تحمل پذیری در Write Intensive SSD از انواع قابل اطمینانتر NAND flash و Overprovision flash و یا الگوریتمهای خاص استفاده کنند. به طور كلی با توجه به طرح و مواد مورد استفاده در ساخت هدها ، قابلیت تغییر قطبیت ولتاژ آنها با سرعت بالا وجود دارد . درصورتیكه از كامپیوتر بمنظور انجام كارهای چندرسانه ای استفاده می گردد ، بالا بودن تعداد دور در دقیقه یك هاردیسك بسیار حائز اهمیت است. کابل SAS میتواند تا ده متر طول داشته باشد و نیز نکته جالب در مورد آن این است که دیگر نیازی به استفاده از کابل مجزای برق وجود ندارد، چون کابل SAS به صورت همزمان قدرت انتقال برق و دادهها را دارا می باشد. HDD دیسک های گران قیمتی هستند که همراه با دیگر قطعات هارد، دیتا را روی Plate خود ذخیره می کنند.

HAMR، تکنولوژی جدید ذخیره سازی روی Plate ها است که هنگام ذخیره سازی، پلیت را گرم میکند تا در کمترین فضای ممکن، بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشید. سبب قابلیت بارگیری Firmware جدید هارد سرور اچ پی hp 146gb 6g sas 15k توسط درایو میگردد. هاردهای SAS (مثلا هارد سرور hp 600gb 10K) هم مانند SATA از قابلیت Hot pluging یا جدا کردن در حال کار پشتیبانیی میکنند . بر مبنای واحدهای منطقی شناسایی شده در مرحله بازطراحی ساختار RAID میتوان سیستم فایل RAID را شناسایی و از آن استفاده کرد. ظرفیت : حداقل ( بیست تا چهل گیگابایت ) ، پیشنهادی ( شصت تا هشتاد گیگابایت ) ، حداكثر ( یكصد تا دویست و پنجاه گیگابایت )تهیه هارد دیسك هایی با ظرفیت بالاتر از نیاز موجود، تصمیمی منطقی می باشد . در مواردیكه از برنامه های خاصی نظیر فتوشاپ ، استفاده می شود ، ظرفیت هشت مگابایت برای بافر ، منطقی بوده و اثرات مثبتی را در رابطه با افزایش كارائی سیستم بدنبال خواهد داشت .

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد هارد سرور hp g7 لطفا از سایت ما دیدن کنید.