راهنمای کامل نام تجاری

افشاگری: این محتوا از خواننده پشتیبانی می کند ، به این معنی که اگر روی برخی از پیوندهای ما کلیک کنید ممکن است کمیسیون دریافت کنیم.

برخی از ایده های استارتاپی دارای نام تجاری مناسب هستند ، اما اکثر مشاغل جدید برای یافتن ایده مناسب نیاز به فرآیندی دارند. مانند بیشتر بخش های اداره یک تجارت ، این جادو نیست. کار سختی است

در عین حال ، انتخاب نام مشاغل می تواند یک فرایند سرگرم کننده و بدون استرس باشد-همه چیز در مورد نحوه برخورد شما با آن است. این مرحله از برندسازی فرصتی برای تفکر بزرگ ، بازی و آزمایش است.

بیایید با برخی اصول اولیه شروع کنیم. به یاد آوردن ، تلفظ و تلفظ یک نام تجاری عالی آسان است. باید احساس جدیدی داشته باشد اما راحت نیز باشد. این امر به این دلیل است که اکثر مردم می گویند چیزی نوآورانه می خواهند ، اما فقط 16 درصد مایلند در جستجوی آنلاین بر روی نام تجاری ناآشنا کلیک کنند. نام کسب و کار شما باید به مخاطبان شما نشان دهد که کسب و کار شما مانند چیزی است که آنها قبلاً می دانند ، اما بهتر است.

یک نام تجاری فوق العاده به مشتریان کمک می کند تا مارک شما را به سرعت به محصولات یا خدماتی که می فروشید متصل کنند. آنها انتظاراتی برای کسب و کار شما ایجاد می کنند و زمینه را برای رشد فراهم می کنند.

چرا نام کسب و کار شما بسیار مهم است

انتخاب نام یک کسب و کار یک تصمیم بزرگ است. اجرای نام انتخابی وسوسه انگیز است تا بتوانید فرم های لازم و سایر اسناد و مدارکی را که باعث رسمی شدن یک کسب و کار جدید می شود تکمیل کنید. سرمایه گذار بیل گراس 42 درصد از موفقیت های راه اندازی را زمان بندی می داند ، بنابراین درک عجله آسان است. اما یک نام تجاری قوی اولین گام برای موفقیت در بازاریابی است و نظرسنجی ها نشان می دهد که برندسازی مداوم به معنی افزایش 10 تا 20 درصدی درآمد است.

نام یک کسب و کار اولین تأثیر را ایجاد می کند. 71 درصد از خریداران به احتمال زیاد یک محصول یا خدمات را از نامی که می شناسند خریداری می کنند.

یک نام تجاری بزرگ یک کسب و کار را به هویتی تبدیل می کند که مشتریان می خواهند تبلیغ کنند. به این فکر کنید که نام انتخابی یا انتخابی شما چه احساسی به شما می دهد. نام کسب و کار شما همان چیزی است که مردم نام تجاری شما را صدا می کنند ، بنابراین به همان اندازه که نام شما برای هویت شما اهمیت دارد.

دلیل دیگری نیز وجود دارد که این تصمیم بسیار مهم است. هرچه کسب و کار بزرگتر باشد ، تغییر نام شرکت دشوارتر است.

اعتماد به نام تجاری با گذشت زمان افزایش می یابد و تغییر نام می تواند برای کاربران تکان دهنده باشد. اکثر شرکت ها نمی توانند از مارک های معروف مانند آمازون ، سابقاً بی رحم یا گوگل که زمانی BackRub نامیده می شد ، الگو بگیرند.

تغییر نام به معنای تغییر مجدد شدید کسب و کار است و ممکن است مجبور باشد دامنه جدیدی را شامل شود. به همین دلیل است که تلاش می کنیم قبل از راه اندازی برای کسب و کار مناسب تلاش کنیم.

نکات سریع برای یافتن نام تجاری عالی امروز

نامگذاری یک کسب و کار یک فرایند است. یک لیست کوتاه از نام های تجاری باید حداقل 20 نام داشته باشد ، بنابراین لیست اولیه باید حدود 100 نام یا بیشتر باشد! هنگام شروع طوفان فکری ، ایجاد یک لیست اندازه مناسب از نام های تجاری مهم است.

سعی کنید بازی های مورد علاقه را انجام ندهید و تا زمانی که یک لیست طولانی ندارید ، نام تجاری ایده آل خود را محدود نکنید. ایده ها و نکات زیر می تواند به شما کمک کند تا قبل از اینکه تصمیمی بگیرید ، در مسیر صحیح قرار بگیرید.

1. طوری به آن نزدیک شوید که انگار نام نوزاد را گذاشته اید

فرایند انتخاب نام مشاغل مانند انتخاب نام یک کودک است. این دارای بسیاری از مشکلات مشابه است ، مانند نام مستعار یا اشتباهات ناگوار با حروف اول و مخفف. فرایند نامگذاری نوزاد همچنین سرنخ های خوبی برای اینکه از کجا باید نام تجاری خود را شروع کنید ارائه می دهد.

در همه جا از والدین احتمالی سرنخ بگیرید و این نکات را در نظر داشته باشید.

نام های کلاسیک یا واضح آنطور که در نگاه اول به نظر می رسند خسته کننده نیستند. در واقع ، این اسامی اغلب واضح ترین راه برای اطلاع از این است که کسب و کار شما و چرا می فروشد. سابقه خانوادگی و فرهنگ محلی شما مکانهای عالی دیگری برای جستجوی الهام است.

به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب نام تجاری آگاهی فرهنگی ضروری است. همچنین باید به نحوه استفاده فرهنگ های مختلف از کلمات و نام های خاص حساس باشید. بیش از 20 مارک در سال 2020 تغییر نام دادند تا تعصب و حقوق صاحبان نام تجاری خود را برطرف کنند.

دوبار به غلط املایی عمدی مانند AmericInn Hotel یا Qwikster ، علائم نگارشی غیر ضروری مانند Jos. A. Bank یا Mini Moo’s و مرجع های مرسوم فرهنگ پاپ فکر کنید. در حالی که این نام ها گاهی اوقات موفق می شوند ، ممکن است مشتریان شما را گیج کنند.

اگر قصد دارید از یک کلمه یا نام خارجی استفاده کنید که خیلی با آن آشنا نیستید ، ایده خوبی است که در مورد همه معانی و تلفظ های احتمالی تحقیق کنید. در حین تحقیق ، فقط به فرهنگ لغت های سنتی پایبند نباشید. سایتهای جمع آوری شده مانند Urban Dictionary می توانند به شما این حس را بدهند که مخاطبان جوان با نام تجاری جدید شما چه ارتباطی دارند.

2. یک تولید کننده نام تجاری را امتحان کنید

اگر جلسه طوفان فکری شما بعد از چهار یا پنج نام اول به بن بست برسد ، تولیدکنندگان نام مانند Oberlo بسیار مفید هستند. شما یک کلمه کلیدی و سایر جزئیات را در ژنراتورها اضافه می کنید ، و این ابزارهای عمدتا رایگان پیشنهاداتی را ارائه می دهند. خوب است چند ژنراتور مختلف را امتحان کنید زیرا آنها از نظر سبک و طاقچه متفاوت خواهند بود.

اگر سازنده نام تجاری برای شما مناسب به نظر نمی رسد ، این ابزارها همچنین می توانند به جرقه ایده ها کمک کنند:

3. با کلمات بازی کنید

اکثر صاحبان مشاغل جدید مدتی را صرف کپی نویسی می کنند و فرایند نامگذاری مشاغل می تواند یک تمرین نوشتاری سرگرم کننده باشد. همانطور که لیست نام تجاری خود را ایجاد می کنید ، چند مورد از این ایده ها را امتحان کنید:

  • نام کسب و کار خود را مانند یک شخص بگذارید
  • نام تجارت خود را طوری بگذارید که انگار حیوان خانگی است
  • نام کسب و کار خود را مانند یک ماشین بگذارید
  • با Mad Libs در طاقچه خود شل شوید
  • به عنوان مثال ، Ted Talks ، با اتحاد بازی کنید
  • یک پسوند اضافه کنید ، به عنوان مثال ، Spotify
  • دو کلمه متفاوت را ترکیب کنید ، به عنوان مثال ، FedEx
  • یک یا دو کتاب مورد علاقه خود را بگیرید و ببینید چه چیزی از آن الهام می گیرد
  • یک اصطلاحنامه را بررسی کنید
  • برای درک بهتر انتظارات مشتری ، به نامهای معمولی در صنعت خود نگاهی بیندازید
  • برای هر نام تجاری که یادداشت می کنید ، سه نسخه منحصر به فرد دیگر بنویسید

لیست ایده های نام تجاری شما می تواند شامل موادی باشد که برای ساخت محصولات خود استفاده می کنید ، مشکلاتی که کسب و کار شما حل می کند یا نتایج مهمی برای مشتریانی که از محصولات شما استفاده می کنند.

4- اسمت چیه؟

افزودن نام خانوادگی به این کسب و کار حرکت درستی برای بسیاری از صاحبان مشاغل است. این ویژگی شخصی را اضافه می کند و انسان پشت شرکت را نشان می دهد. اگر به این استراتژی فکر می کنید ، مسیرهای بالقوه ای را که ممکن است کسب و کار شما دنبال کند ، در نظر بگیرید. نام خانوادگی گاهی اوقات این تصور را ایجاد می کند که تجارت کوچکتر از آن چیزی است که واقعاً هست. همچنین می تواند فروش یک شرکت را سخت تر کند ، اما برخی از مارک ها مانند مک دونالد و گوچی این کار را با موفقیت انجام دادند.

5. از باهوش بودن یا ناز بودن خودداری کنید

آنچه برای اولین بار خنده دار است می تواند بار دوم یا سوم را به هم بزند. اگر برای تجارت و صنعت شما طبیعی نیست ، شهرت تجاری خود را با نامی که سعی می کند شوخ طبع باشد آویزان نکنید. اکثر مارک ها با صداقت و اصالت مشتریان برجسته می شوند و مشتریان را به دست می آورند.

به همین دلیل است که روند طوفان مغزی بسیار مهم است. این به شما زمان می دهد تا ایده هایی را که در ابتدا خوب به نظر می رسند اما در آزمون زمان تحمل نمی کنند ، روشن کنید. یک فرآیند نامگذاری کامل ، ساده ترین مسیر را برای یک نام تجاری معتبر و روشن ارائه می دهد.

استراتژی های بلند مدت برای نامگذاری مشاغل

یک کسب و کار در طول زمان تکامل می یابد و نام کسب و کار باید متناسب با هر مرحله از آن تکامل باشد. نام جدید شما باید متناسب با کسب و کار و محصولات فعلی شما باشد و در عین حال لحنی آرزومند برای رشد آینده باشد.

این بدان معناست که هنگام انتخاب نام یک کسب و کار ، باید بلند مدت فکر کنید. این استراتژی ها به شما کمک می کند تا زمان لازم را برای توسعه نام تجاری طولانی مدت اختصاص دهید.

1. عجله نکنید و تأخیر نکنید

نام کسب و کار تصمیمی است که می تواند باعث ایجاد یا شکست یک تجارت شود. زمان زیادی صرف کنید ، و ممکن است شرکت هرگز راه اندازی نشود. خیلی سریع روی نامی بروید و یک پاسخ منفی می تواند یک استارتاپ را به زمین هدایت کند.

یک مهلت مشخص تعیین کنید ، سپس به عقب برگردید تا تصمیم بگیرید که چقدر زمان برای طوفان مغزی ، تحقیق و انتخاب نام تجاری مناسب دارید.

اگر مدیریت زمان و پروژه برای شما چالش برانگیز است ، این مقالات می توانند به شما کمک کنند:

2. به تجارت خود وفادار باشید

86 درصد از مصرف کنندگان معتقدند که اصالت زمانی مهم است که مارک هایی را که می خواهند پشتیبانی کنند انتخاب کنند. طرح تجاری اولیه شما شامل چشم انداز ایده آل کسب و کار شما خواهد بود و این چشم انداز باید الهام بخش اصلی نام تجاری کامل باشد.

محدود کردن لیست اسامی مشاغل به نام مناسب کسب و کار احتمالاً تصمیمی نادرست خواهد بود. در حالی که برخی نامگذاری یک کسب و کار را توسط کمیته توصیه می کنند ، این رویکرد می تواند منجر به سردرد شود.

با این وجود ، به اشتراک گذاری لیست کوتاه با یک گروه منتخب می تواند کمک کننده باشد. این بررسی همکار می تواند به شما کمک کند تا اولین برداشت از نام را مشاهده کنید. همچنین ممکن است به شما کمک کند بفهمید افراد بر اساس نام انتخابی شما با کسب و کار شما چه ارتباطی دارند.

یک نظرسنجی آنلاین یا نظرسنجی در مورد شبکه های اجتماعی می تواند مفید باشد ، اما همچنین می تواند روند را پیچیده تر از آنچه لازم است بکند. رویکرد مناسب بستگی به ظاهر برنامه بازاریابی شما دارد.

به عنوان مثال ، اگر قصد دارید یک اعلامیه بزرگ برای راه اندازی کسب و کار جدید خود داشته باشید ، تبلیغات قبل از راه اندازی ممکن است این شگفتی را خراب کند. در عین حال ، اطلاع رسانی اولیه می تواند به مخاطبان بالقوه شما نشان دهد که چقدر برای نظرات آنها ارزش قائل هستید. رویکرد مناسب بستگی به لحنی دارد که می خواهید با نام تجاری جدید خود تعیین کنید.

نکته مهم دیگر: اگر محصول اصلی را می فروشید ، باید نام محصولات را نیز انتخاب کنید. سعی نکنید انتخاب نام تجاری را با انتخاب نام محصول ترکیب کنید. بسیاری از مشاغل قربانی نامگذاری مشاغل خود به عنوان محصول اصلی خود شده اند. در حالی که می تواند در برخی موارد کار کند ، اما با رشد و گسترش انتخاب محصول خود در زمینه های جدید ، می تواند بسیار محدود کننده باشد.

برخی از مشاغل بر اساس فرصت های SEO نامی را انتخاب می کنند ، اما این یک استراتژی عالی نیست. بهترین شیوه های بهینه سازی موتورهای جستجو به طور مداوم تغییر می کند و نگاه کردن به این روش نامگذاری می تواند بیشتر از آنکه فایده داشته باشد ، به کسب و کار آسیب برساند.

اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، یک برنامه بازاریابی جامع ایجاد کنید که مکمل طرح کسب و کار شما باشد و تحقیق در مورد بهترین شیوه های SEO را آغاز کنید.

همچنین ایده خوبی است که نامهای تجاری را که قصد استفاده از آنها را ندارید ذخیره کنید. آنها می توانند برای محصول یا خدمات تجاری آینده مناسب باشند!

3. در مورد فهرست کوتاه خود تحقیق کنید

با یک لیست کوتاه از 20-30 نام تجاری بالقوه ، زمان شروع تحقیق است. رقابت برای دسته های اجتماعی ، نام دامنه و سایر ویژگی های آنلاین داغ است. مشاغل کوچک که بیش از 20 سال فعالیت می کنند ، اغلب باید راه حل هایی را برای نام هایی که افراد دیگر قبل از دستیابی به آن به صورت آنلاین ادعا کرده اند ، پیدا کنند.

برای جلوگیری از این ناامیدی ، با جستجوی Google شروع کنید. این به شما حس رقابت در مورد هر نام و همچنین طاقچه های محبوب متصل به نام های تجاری را می دهد. با دید منطقی به جستجو نزدیک شوید. ممکن است از یک نام خوشتان بیاید ، اما اگر نام تجاری شما هرگز با نام تجاری خود در صدر موتورهای جستجو قرار نگیرد ، آیا ارزشش را دارد؟

در مرحله بعد ، می خواهید علائم تجاری و مجوزهای تجاری فدرال را در ایالت خود جستجو کنید. صاحبان مشاغل ممکن است مشاغل خود را با نام متفاوت از نام تجاری مجوز دهند ، و اگر می توانید از تداخل اجتناب کنید ایده خوبی است. برای حل این مشکل ، بسیاری از ایالت ها همچنین پایگاه های داده ساختگی نام تجاری ، که FDN نامیده می شوند را نیز اداره می کنند. اینها گاهی اوقات “انجام تجارت به عنوان” نام یا DBA نامیده می شوند.

اگر قصد دارید LLC یا شرکتی را در حال حاضر یا در آینده راه اندازی کنید ، همچنین می خواهید الزامات نامگذاری این ساختارهای تجاری را مورد تحقیق قرار دهید. همچنین ممکن است بخواهید برای اسکن نشریات تجاری و فهرستهای تجاری به کتابخانه بروید.

همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید که نام تجاری انتخابی شما هیچ گونه مقررات صنعت را نقض نمی کند. این که شما تا چه حد برای موارد تکراری جستجو می کنید بستگی به شما دارد.

ایستگاه بعدی شما رسانه های اجتماعی است. با کانال های موجود در برنامه بازاریابی خود شروع کنید ، سپس سایر سیستم عامل های محبوب را برای کپی احتمالی بررسی کنید.

حتما هشتگ ها را نیز بررسی کنید. مشاغلی که ما می شناسیم سال گذشته یک هشتگ مارک دار ایجاد کرد تا متوجه شویم که نام تجاری آنها نیز یک نوشابه محبوب در برزیل است. این مارک در کشور و صنعت کاملاً متفاوتی بود ، اما آنها در رقابت با این مارک دیگر در اینستاگرام چالش بزرگی داشتند.

در نهایت ، در دسترس بودن نام دامنه را بررسی کنید. این تحقیق اطمینان از این که نام تجاری جدید شما به اندازه کافی منحصر به فرد است که به صورت آنلاین برجسته می شود را بسیار ساده تر می کند. همچنین به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا کارهای اضافی که برخی نام ها ممکن است نیاز داشته باشند ارزش آن را دارد یا خیر.

مراحل بعدی

پس از انتخاب نام تجاری مناسب ، می خواهید از این دارایی جدید با ارزش محافظت کنید. نام نهاد را در ایالت خود و نام علامت تجاری را در دولت فدرال ثبت کنید. این ثبت نام ها از فعالیت سایر مشاغل با نام تجاری انتخابی شما جلوگیری می کند.

فقط وارد خرید و ثبت دامنه خود نشوید. بسیاری از جزئیات کوچک می تواند بر درک و عملکرد کسب و کار شما تأثیر بگذارد. ابتدا ، ثبت کننده دامنه مناسب را انتخاب کنید ، سپس بهترین پسوند دامنه را انتخاب کنید.

هنگامی که دامنه جدید شما ایمن شد ، شما آماده مرحله بعدی کسب و کار جدید خود هستید!