در مورد عطاری در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

ترجمه صحیح عطاری به فرانسه Apothicaire میباشد و لغت Ittar و یا Attar برای عطاری صحیح نیست. از آنجا که ادویهها و گیاهان دارویی دارای عطر و بوی ویژهای هستند، واژه عطار برای فروشنده این محصولات متداول شده و فروشگاه یا حجرهی عطار نیز به عطّاری شهرت یافته است. در قدیم الایام واژه عطار به معنی خوشبوی فروش و صاحب عطر یا آنکه بوی خوش میفروشد بوده است. به دلیل اینکه گیاهان دارویی از عطر و بوی بخصوصی برخوردار هستند این داروخانه ها به نام عطاری نام گذاری شد. در دوران کهن علاوه بر توزیع گیاهان دارویی و داروهای طبی، عطارها توصیههای عمومی و طیف وسیعی از خدمات طب سنتی را نیز ارائه میدادند.

عَطّاریها، داروخانه و عطرفروشیهای سده های میانه در جهان اسلام بودهاند که امروزه نیز ارزش خود را بیشتر بر پایهٔ ارائه و فروش انواع ادویه، عرقیات گیاهی، داروهای طب سنتی و گیاهان دارویی حفظ کردهاند. عطاری ها یا داروخانه های گیاهی محلی برای ارائه فرآورده های طبیعی، سنتی و بسته بندی گیاهی هستند.

وی گفت : قرار است وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت بهداشت بر تمام مراحل از زمان جمع آوری و تولید تا فرآوری و بسته بندی و عرضه و توزیع به بازار مصرف نظارت داشته باشد. کافیست از طریق دسته بندی به بخش بهداشت و سلامت و سپس عطاری و طب سنتی وارد شده تا به بهترین مقالات در زمینه ی طب سنتی دسترسی داشته باشید. اما در حال حاضر در ایران دانشکده طب سنتی تاسیس شده و این خدمات زیر نظر وزرات بهداشت و توسط پزشکان متخصص طب سنتی عطاری به عربی ایرانی صورت میگیرد. کار عطاری ممکن است در ابتدا تصوری از شغلی قدیمی و گرد و خاک گرفته را برای شما تداعی کند، ولی امروزه بسیاری از خانوادهها به سبب مشکلات و عوارض مواد غذایی صنعتی و کارخانهای، به سبک غذایی سالم و سنتی گرایش پیدا کرده اند و به همین علت عطاریهای آنلاین مدرن در حال گسترش هستند.

عَطّاریها داروخانه­هایی هستند که داروشناسی خود را بر پایه انواع روشهای طب سنتی و اسلامی قرار داده اند و تنها از گیاهان، دانهها و روغنهای طبیعی برای درمان و تقویت سلامتی استفاده میکنند. سردار مویدی با اشاره به مصرف قرص ترامادول در ایران افزود: قرص ترامادول متاسفانه به شیوههای مختلف در دسترسی مردم قرار میگیرد. سردار مویدی با اشاره به اینکه دستگاههای متولی باید نظارت کافی و ساماندهی لازم در تولید، توزیع و مصرف قرصهای ترامادول داشته باشند، گفت : قرصهای ترامادول در اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر از داروهای طیف سوم شناخته شده و پراکندگی تولید، توزیع و مصرف در ایران هشدار دهنده است.