بهترین برند کامپوزیت دندان چیست؟

نکته ای که قابل تامل می باشد این است که روش های دنداپزشکی زیبایی مانند لیمنیت دندان و کامپوزیت دندان روی دندان هایی که در اصل سالم هستند، کاربردی است. این ماده توانسته است تمام اهداف دندانپزشکی و زیباسازی دندان را میسر کند. بهمنظور سهولت بخشیدن به پولیش و روند زیباسازی کامپوزیت هیبریدی، کامپوزیتهای میکرو هیبریدی پا به عرصه گذاشتند که از ذراتی کوچکتر از 100 نانومتر تا 1 میکرومتر تشکیل میشوند. چنانچه برای زیباسازی دندان و طرح لبخند خود مصمم هستید به یک کلینیک یا دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید به شما پیشنهاد میکنیم که سری به گنیجنه مقالات سایت ما بزنید و اگر وقت مطالعه ندارید میتوانید با ما تماس بگیرید یا در پایین مقاله کامنت بگذارید تا به شما در این خصوص کمک کنیم.

درمان فوری یک دندان لبپریده علاوه بر بهبود ظاهر دندان از تخریب بیشتر آن نیز جلوگیری میکند. باوجود دوام، استحکام و مقاومت بالایی که براثر اجتماع این ذرات درشت ایجاد میشود، معایبی نیز در کامپوزیت ماکروفیل وجود دارد. این ماده به دلیل ذرات درشتی که دارد، زودتر از انواع دیگر تغییر رنگ میدهد. استفاده از کامپوزیت گاهی باعث می شود که فرد دچار حساسیت نسبت به گرما و سرما شود و این حساسیت در برخی مواقع ممکن است تا یک ماه و حتی بیشتر این حساسیت باقی بماند. یکی از معایب این ماده، تغییر رنگ زودتر نسبت به کامپوزیت میکروفیل است.

کامپوزیت میکروفیل به نسبت ماکروفیل، پولیش و پرداخت دندان را راحتتر کرده است. کامپوزیت میکروفیل یا ریزدانه بعد از کامپوزیت ماکروفیل عرضهشده است که از اجتماع ذرات ریزتر از 100 نانومتری با ترکیب مواد پلیمری و رزینهای پرکننده به وجود میآید. آخرین نسل عرضهشده از کامپوزیتها، نانو هیبرید نام دارد که قطر ذرات تشکیلدهنده آن 20 نانومتر است. ذرات این ماده درشت و اندازه آنها میان 10 تا 50 میکرومتر است. بهاینترتیب، مقاومت و دوام کامپوزیت هیبرید از میکروفیل بیشتر است. مواد این کامپوزیت توانستهاند استقامت و دوام رنگ را بهتر از قبل میسر کنند.

بیشترین میزان استحکام، دوام و مقاومت در مقابل فشار را در کامپوزیت نانو هیبرید مشاهده میکنیم. از مزایای این ماده میتوان به دوام بیشتر رنگ سفید آن اشاره کرد. از انواع مختلف کامپوزیت میتوان به رینامل Renamel ساخت شرکت Cosmodent و Filtek ساخت شرکت 3M اشاره کرد. دلیل استفاده از ونیر کامپوزیت ها در دندان های جلویی را می توان این گونه توضیح داد که این نوع کامپوزیت ها رنگ طبیعی تری دارند و استفاده از آن جلب توجه نخواهد کرد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کامپوزیت دندان ریز لطفا از سایت ما دیدن کنید.